{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  refleks bagpå mc fra 89'
  • #1   4. nov 2009 Det der skal være til syn, skal vel altid være der smiley

• #2   4. nov 2009 Den skal ihvertfald være der til syn !!!!!! Og loven foreskriver også den skal blive der bagefter. Men det er der jo kun dig til at bestemme :-))

• #3   4. nov 2009 brian:

Nej jeg har da hørt man kan fjerne sine blinklys og speedometer sålænge den er fra før 89, dog skal de da være der til syn..

• #4   4. nov 2009 Jeg mener ikke det har noget med årg at gøre. Mener den skal stå som typegodkendelse foreskriver ????

• #5   4. nov 2009 Jeg har også hørt at spejl og speedo ikke er nødvendigt på en cykel fra før en hvis årgang - men er det ikke nødvendigt i hverdagen er det vel heller nødvendigt til syn - og omvendt: er det nødvendigt til syn, så er det nødvendigt ellers... Alt andet vil da være pænt ulogisk?

Men om det er nødvendigt-nødvendigt er vel op til den enkelte at vurdere - ligesom om man vil have monteret nr.pladen på siden, have den bukket, om man vil køre 120 i en 30-zone osv smiley

• #6   4. nov 2009 "Jeg mener at spejle ligesom blinklys blev lovpligtige på Motorcykler indregistreret efter 1.1.96."

(link fjernet)

• #7   4. nov 2009 der er vel forskel på at køre 120 kmT i en 30 zone og på om man skal have en rød refleks på cyklen,,

• #8   4. nov 2009 Hallo, hvis det skal være der til syn, så skal det sku da være der hele tiden.
    Hvad er ellers meningen med et syn ?
    Tror du det bare er i "dagens" anledning det skal være der. Et syn er jo en kontrol om køretøjet lever op til lovens krav !

Krav om refleks står omtalt helt tilbage i Færdselskonvention af 8. november 1968

35. Enhver to-hjulet motorcykel uden sidevogn skal bagtil være udstyret med en ikke trekantet refleksanordning, der opfylder de i paragraf 27 ovenfor anførte betingelser om farve og synlighed.

27."Refleksanordningerne skal for føreren af et køretøj være synlige om natten i klart vejr, når de belyses af hans køretøjs fjernlys, nærlys eller tågelys."

Lovens krav i øvrigt:

Blinklys: Før 01.09.95: Krav gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel

Speedometer: Før 01.04.90: Krav gælder kun for motorcykel til øvelseskørsel eller udlejning uden fører.

Spejle: Før 01.09.95: Ingen krav

• #9   4. nov 2009 Kan refleksen ikke være indbygget i baglygten på ældre cykler - ligesom på biler?

• #11   5. nov 2009 årgangen i omtaler mht blink og spejle er fra før 1995 , datoen husker jeg dog ikke men kig på www.fstyr.dk

refleksen skal være monteret til syn og tror den regel ligger ret langt tilbage år 1966 så vidt jeg husker men tjek www.fstyr.dk igen , kig under regler for syn af køretøjer afsnit 6 lygter og 10 køretøjets indretning

• #12   5. nov 2009 min gamle cbr har ingen extra refleks bag på, heller ikke til syn, kan ikke huske om der er i lygten.

• #13   11. dec 2009 Thomas der er ikke refleks i lygten og tror faktisk sælger gav dig sådan en plastikdims med refleks på med da du købte mcen smiley

• #14   11. dec 2009 He He det er muligt, nogen du kender Michael smiley den blev og bliver ikke brugt, der skal alligevel altid være lys i lampen når man kører så jeg kan ikke få øje på det helt store problem

• #15   11. dec 2009 smiley det er så ok. ligner det snart en figter ?

Kommentér på:
refleks bagpå mc fra 89'

Annonce