{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

forsikring-privat spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Vil bare om, i kører med fuld kasko eller ansvar?
Som ung kan det være dyrt at køre med kasko.
Køber man fx. en cykel til 80000,- - tør man så køre på ansvar?
Vil bare høre hvad i gør, og gjorde da i var unge og havde benzin i blodet.
Hilsen jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring-privat spørgsmål
  • #1   21. feb 2010 Vil sige, ud over tyveri, så skal man altid holde det op mod, hvad koster en doner cykel kontra kasko..

  • #2   21. feb 2010 okay. De kan menlig tit hentes billigt hjem fra udlandet, og kan man selv skrue lidt, er det selvfølgelig en fordel

  • #3   21. feb 2010 Kun Ansvar.
    De penge jeg har sparet på kaskoen allerede nu efter 4 år uden skader, har betalt cyklen så godt og vel.
    Går det galt, så bliver der hentet en cykel hjem fra tyskland til stumper.

    Tyveri er jeg ikke så bange for herovre.


  • #4   21. feb 2010 Jeg har valgt Ansvar på min R1. men ville nok ikke købe en dyrere cykel og køre uden ansvar.

    men ligesom Tore siger, så stiger min forsikring fra 4080,- i ren ansvar til 32.890,- med kasko. så hvis den ikke bliver stjålet men "kun" smadret, så har jeg en anden R1 i baghånden jeg kan købe billigt og derfra tage dele. og det er noget billigere end kasko.

    Der har/er kasko på de 2 suzuki'er jeg har/har haft, og det har indtil videre vist sig at være penge ud af vinduet. men det er rart at vide man har den sikkerhed med kasko.

    det er nok meget forskelligt fra person til person hvad man vælger.


  • #5   21. feb 2010 okay. Man må undersøge tingene inden man beslutter sig:)

  • #6   21. feb 2010 Max 30-40.000 uden kasko ville jeg turde. Er der tale om en sportscykel og skal den stå på gaden, er tyveririsikoen nok størst

  • #7   21. feb 2010 Jeg kører med kasko. Er selvfølgelig også en del ældre end dig og kan få det til en helt anden pris. Kunne jeg ikke få kasko, ville jeg vælge en cykel til 40-50.000 og håbe på det bedste. Evt. donercykel hvis det gik galt.

    Hvilken cykel har du kig på? For det er stor forskel på kasko om det f.eks er en R6, eller en SV650 til de 80.000. Sidstnævnte kunne du måske sagtens forsikre til en god penge, men bestent ikke den første.

    Det sutter at være ung og have benzin i blodet og i mange tilfælde er det direkte uretfærdigt, men det er nu engang de unge der laver de fleste skader og kører uansvarligt. Desværre for de unge der har lidt i hovedet og gerne vil have deres drømmebike smiley


  • #8   21. feb 2010 Poul R : kan min R1'er ikke stå i dit navn ? smiley

  • #9   21. feb 2010 Ja, det er værdifuld viden for en 17-årig at Poul 41 år giver 3600 for fuld kasko... (ironi) smiley

  • #10   21. feb 2010 Ja det kan ikke sammenlignes OVERHOVED.
    men husk at IF forsikre alle Suzuki som IKKE er R maskiner, rimelig billigt med kasko til os unge mennesker smiley
    Da jeg var 18 ringede jeg på en SV1000, den ville de give mig for 7500,- om året med kasko, og jeg bor midt i københavn ( plejer at være væsentlig dyrere end andre steder )


  • #11   21. feb 2010 "Køber man fx. en cykel til 80000,- - tør man så køre på ansvar?"

    jep... min grænse ligger omkring 80-100k for et køretøj med ansvar..


  • #12   21. feb 2010 Mirza, jeg har næsten sat samme grænse. min er sat ved 80.000,-

    jeg har ansvar på min Yamaha R1 og på min Vw Golf 4.
    så må man tage det som det kommer smiley


  • #13   21. feb 2010 jep.. og det skal satme gå galt før køretøjet ikk kan laves.. eller det ikk kan svare sig at hente en maskine fra tyskland og smide delene på sin egen..

    tyveri er en anden sag, så må man gøre op med sig hvor køretøjet står..


  • #14   21. feb 2010 Kasko og det gjorde jeg også på min gamle cykel, og det vil jeg også gøre på den næste hvad end det så bliver.

  • #15   21. feb 2010 Kan du tåle at miste 80.000kr.?

  • #16   21. feb 2010 Jeg giver 2800 for kasko på en 650 V-stromm fra 2007 pris ny 100 000 TreKroner

  • #18   21. feb 2010 Den morgen jeg slog øjnene op og så at min TLR1000 var væk var jeg nu rigtig glad for kasko forsikringen.

  • #19   21. feb 2010 Lars L : Tjaa det kan jeg vel, det er vel derfor den er på ren ansvar, jeg ville godt nok ærge mig gul og blå i skalden hvis jeg mistede 80.000,- men jeg ville være endnu mere trist over at skulle betale cyklen igen på 2 års forsikring og så der ikke skete noget.
    et par gode låse, alarm, GPS tracking system og sådan, mere er der vel ikke at gøre, andet end at håbe på det bedste smiley


  • #20   21. feb 2010 Køre kun med ansvar, har ikke lige 30k til at smide efter en forsikring.
    men jeg vil nu rigtig gerne have kasko på den, mest hvis den nu skulle blive stjålet, det vil fandme være surt, at jeg selv smadre den fordi jeg køre som en idiot, det kan jeg leve med, det er min egen skyld, men at en eller anden hat syntes han skal nakke den, det vil jeg have det dårligt med.
    Har også overvejet lidt at købe en anden cykel, bare for at kunne få kasko, så jeg ikke skal være nervøs for at få den stjålet.


  • #21   22. feb 2010 Kørte de første 6 år på en bike til 40k med ansvar, derefter kasko bike til 100k med kasko.

  • #22   22. feb 2010 Jeg har lige et spørgsmål: Mange taler om "donor"-cykler, men kan de altid bruges ved uheld? Der var da en fyr her på MCG, hvor skaderne på hans motorcykel ikke så så slemme ud endda, men hans stel var åbenbart blevet slået skævt eller noget i den stil, så han fik penge af forsikringsselskabet til en ny, fordi den ikke kunne reddes. Hvad gør man med ansvar i den situation? Kan man få rettet stellet op? En donorcykel hjælper ikke, fordi det er baseret på stelnummeret, korrekt?

  • #23   22. feb 2010 ja hvis stellet bliver skævt så er man på den, men man kan vidst godt få det rettet ud igen.

  • #24   22. feb 2010 Stellet må være det kritiske men alt andet kan du skifte, incl. forgaffel og bagsvinger. Et forsikringsselskab må derimod højst reparere for indtil 60% af handelsprisen. Det blev indført for nogle år siden (var tidligere 80%) fordi myndighederne mente det var bedre at få køretøjerne væk fra markedet, og der blev købt nyt (og betalt 180% registreringsafgift). At det formentlig koster arbejdspladser blandt mekanikerne, det ved jeg så ikke lige om kan havde tænkt på. Men som privatperson kan man jo renovere for alle de penge man har lyst til.

  • #25   22. feb 2010 Nu er det bare sådan at stellet i mange uheld også tager skade. At rette på det var ærlig talt ikke noget jeg ville have gjort på en cykel til 100.000. Man har vist hørt for mange dårlige historier om dette smiley

    Det må man jo gøre op med sig selv om man vil tage den chance. Jeg ville ikke, og skulle jeg betale +30.000 for kasko på en R maskine ville jeg nu vælge noget andet... Og Jens P, da du alligevel skal køre med 34 heste de første 2 år er f.eks en SV650, hornet eller whatever nu en del smartere end det andet ...efter min mening

    Tænker du på at køre uden drosling kan du ligeså godt tage en bike med ansvar, for kører du nogen ned eller andet der kunne være din skyld er cyklens pris intet i forhold til hvad du kan få lov at betale tilbage i erstatning.


  • #26   22. feb 2010 Hvad med en cykel du har råd til at køre rundt på, uden konstant at bekymre dig om den?

    En mc bør man imo have for at glæde sig ved at køre på, se på o.s.v.
    - ikke for at bringe flere bekymringer ind i sit liv (det har vi jo kvinder til... smiley


  • #27   22. feb 2010 17 år!! Da jeg var 17/18 år havde jeg ikke 80 tusinde til mc( i dag ca 1 mill.) Så hvis der skal lånes i banken så forlanger de der er kasko!

  • #28   22. feb 2010 Det er sgu sejt, at du i dag har ca. 1 million til motorcykel, Ole. smiley

  • #29   22. feb 2010 snetyven
    hehe jah, eller også er det det han IKKE har i dag smiley


  • #30   22. feb 2010 nå, men alle jer der kun har kasko med hensyn til at få den stjålet, hvilken alarm har i ? og har i gps-tracker? For mig ville det da være mange tusinde procent billigere end en kasko.

  • #31   22. feb 2010 Jesper: Du mener vel ansvar?

  • #32   22. feb 2010 nej da:). man kan jo ikke have gps-tracker i stedet for ansvar.
    man kan have ansvar OG gps-tracker/alarm i stedet for kasko.


  • #33   25. feb 2010 Har prøvet det at køre uden kasko..... og det gik ikke så godt, men efter at have haft fat i tlf. bogen og snakket med mange (rigtig mange) har jeg nu fundet nogen der vil forsikre min R1'er til 5200 med 4k i selvrisiko.....

    Tålmodighed og den pris man for oplyst, er mange steder til forhandling


  • #34   25. feb 2010 Jesper (Vejle) R

    Jeg har både kasko og gps tracker. GPS trackeren er selvfølgelig en god sikkerhed mod tyveri men også til at folk kan finde dig hvis uheldet skulle være ude. Kommer jeg ikke hjem til tiden kan konen da selv finde ud af at logge ind på en hjemmeside og finde mig. Kan så for nogle være en ehm, ulempe, heh.

    Ej at forglemme at min forsikring selvfølgelig dækker tyveri MINUS 20%. Så jeg ville foretrække at finde den igen. Tror mange har dette hvis de lige læser deres forsikring igennem.


Kommentér på:
forsikring-privat spørgsmål

Annonce