{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.769 visninger | Oprettet:

Lette hjelme til børn ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg ska have mine drenge på 3/6 år med i side vognen ..så vi har købt (idag) et par børne hjelme .. 1 Held Cartoon str 53 og en Carberg V Kid str 53 .... mærkeligt nok har drengene lige stort kranium smiley ...

Any way nu kommer jeg hjem og surfer lidt rund for at se om de er ok hjelme ..og så læser jeg ved gud at Snell test instituttet har lavet en ny undersøgelse der viser at det er direkte farligt med en hjelm over 750gram til børn i den størrelse ..de hjelme jeg har købt vejer sgu 1150-1200gram

Hmmmmm tænker man så hvorfor i alverden har hjelm producenterne eller kravsspecificatørene så ikke sørget for at en børne hjelm ikke vejer mere ??????

Nu tænker jeg på at bytte hjelmene fordi de føles som en falsk tryghed !! og se om der findes lettere hjelme ..

Hvad mener i og nogen der ved mere ??? evt links til test undersøgelser ...det er jo mit livs guld det handler om her !

l

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lette hjelme til børn ???
  • #1   11. feb 2010 Mener faktisk at børn under 12 år ikke behøver mc hjelm, da skaderne er større ed end uden hjelm.
    T

• #2   11. feb 2010 Det hedder 5-15 år skal have styrthjelm ... hvis ikke de er fastspændte... lidt mærkelig regel ...

Men pludselige skal jeg overveje om de skal bruge ders ski hjelme istedet og være spændt fast i sidevognen ...

• #3   11. feb 2010 Lyder faktisk som en god plan brian!

• #4   11. feb 2010 Soldier Med ny MC.

Ja Ikk .. meget bedre at tøffe gennem byen om morgenen til skole på den måde end med den ene i en cykel barnestol og den anden i cykeltraileren ...

Bilisterne køre af uransagelige årsager sgu hver morge lige lovligt tæt på syntes jeg - så jeg glæder mig til at fylde hel vejbanen ....

• #5   11. feb 2010 Det der med skihjelm ville jeg dog lige overveje en ekstra gang... Du skal huske at undersøge om deres skihjelme har alle de korrekte godkendelser, da der er MEGET forskel på skihjelme... Jeg har læst en del om det, da jeg selv skulle ud og skaffe mig en til den kommende skiferie.

Det viste sig at rigtig mange godkendte hjelme, kun er godkendt til frontalsammenstød på op til 30 km/t, dvs ned at børnebakken og ind i et træ er det ikke en gang sikkert de holder til :-S Så at bruge dem til mc lyder ikke som en snedig idé... men det er self bedre end ingen ting...

• #6   11. feb 2010 Kan du ikke give dem en blød nakkekrave på `?
    de har jo ikke brug for at kunne bevæge hovedet på samme måde som føren.

• #7   12. feb 2010 Dine børn skal have det bedste , ellers blir du aldrig bedste

• #9   12. feb 2010 Aflevér hjelmene tilbage, brok dig over de ikke vidste det, og få pengene tilbage. Find så et sted at købe nogle lettere, godkendte hjelme til dem.

• #10   12. feb 2010 Ja som du skriver er det en ny undersøgelse, eksperterne bliver jo også hele tiden klogere. De hjelme du nævner er jo lavet efter ældre standarder og undersøgelser. Mig bekendt har børnehjelme haft den vægt du nævner i de sidste mange år. Om der laves nogen der er lettere skal jeg ikke kunne sige.
    Føler du dig usikker på dine børns sikkerhed, så ville jeg da klart bytte hjelmene.

• #11   12. feb 2010 Prøv at kigge på HJC - den har nogle rigtig gode, fede og billige børnehjelme.

• #13   12. feb 2010 Jeg har droppet ideen om ski hjelme ..det føles bare ikke godt nok... men har surfet rundt og googlet mig hudløs det er sindsygt svært at finde noget info om nogle lette hjelme ... de fleste vejer 1100 gram og op ....

Faktisk vejede den ene "held" ca 110 gram mere en "Cabergs" selv om de begge var opgivet til 1150 +/- 50gr ...de vejede 1138 og 1253 ... så held hjelmen skal ihvertfald byttes ...

Men håbede jeg kunne finde en hjelm på de der ca 700 gr ....

Fenris> Jeg har skrevet til dem ..ingen af de hjelme på websitet har vægt angivet ...tsk tsk ...

Men hvad vejer en alm voksen hjelm i lille størrelse egentlig mon ...er det mon mere ???

Lad endelig høre hvis nogen ser noget ....

Kommentér på:
Lette hjelme til børn ???

Annonce