{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Høreværn til mc
  • #3   10. feb 2010 jeg har invisteret i et sæt phonak ørepropper med filter

    det er de bedste 1200 jeg nogensinde har brugt i mit liv, gør det og nyd roen når du kører, det bidrager også til mere sikkerhed når du kører

    samt at ALLE burde køre med dem, idet man får tinitus ved fart over 80km i timen

    og phonak er det bedste produkt på markedet, samt de har en kanon service, men husk at få dem støbt med hjelmen på


  • #4   10. feb 2010 jeg har haft nogle støbte høreværn de var gode men efter 5-6 år passede de ikke mere så nu køre jeg med nogle man kan købe for ca. 40 kr. for 5 par de hedder Howard Leight max lite og har vundet en test hvor jeg mener der osse var formstøbte med i .
    ps. 5 par holder 1 sæson og jeg køre 7-10,000 km pr.år


  • #6   10. feb 2010 Haha får man nu tinitus ved at køre over 80kmt ?
    ved 160 bliver man kronisk døv så eller hvad ?


  • #7   10. feb 2010 phonak er klart de bedste...det er også dem man får af mili når man tager på mission.
    Man kan vælge mellem et hav af filtre til dem


  • #8   10. feb 2010 Har et par formstøbte DOT, med filter.. Super kvalitet..

  • #10   10. feb 2010 Hvis man få tinitus ved hastighed over 80 så burde det sku hyle få mine øre nu,, har haft mc kort i 16 år nu
    Der med ikke sagt det er en dårlig invistering


  • Peter F
    Peter F Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 4
    #11   10. feb 2010 Ja, nogen får tinnitus af at køre MC og tro mig det kan du sagtens undvære, spørg en der har det. Har prøvet en del forskellige af de billige, men ingen af dem kommer op på siden af DOT/Phonaks. Har haft mine i 4-5 år. De er stadig som nye, i form, dæmpning og udseende. Hvis du bruger GPS kan de forøvrigt fås med indbygget "højttaler". Denne kan ikke eftermonteres (såvidt jeg ved) så hvis du har brug for lyd,så bestil det med det samme.

  • #12   10. feb 2010 C4: jaja, det gør man. Jeg kan ikke høre noget i dag efter at have haft min V2er. Men det er noget man må affinde sig med.

  • #13   10. feb 2010 Så må jeg lige finde den nærmeste forhandler af phonak smiley

    Tak for hjælpen


  • #14   10. feb 2010 Mon ikke hørelsen vender tilbage nu hvor den er solgt og du skal køre offroad og ligge og putte med dine buddies ude i de svenske skove med dele sovepose Yankie ? smiley

    Jeg har haft tinitus i en 9-10 år nu , det gælder bare om at skrue mere op for ipoden hvis det hyler når man køre smiley


  • #15   10. feb 2010 Phonak eller andre formstøbte dæmper godt nok støjen så man ikke bliver høreskadet, men vil man blive fri for kørestøj/vindstøj skal du have fat i alm. skumfiduser. Jeg har et sæt phonak.... og glem alt om filter... jeg har lavet mine om til sovepropper for dem med filter dæmper næsten ingenting. I al den tid jeg har haft de formstøbte har jeg max brugt dem 3 gange.... synes de dæmper langt fra tilstrækkeligt

  • #16   10. feb 2010 C4: Tror du jeg skal have offroader?
    Jeg skal ud og kigge på en familiebil imorgen. Sådan en 307 stationcar. Og så flytter jeg i parcelhus og skal have hund og kone.


  • #17   10. feb 2010 Snup en 107'er så rydder jeg nabohuset.

  • #18   10. feb 2010 ja så mangler i bare at få varme i dragten, 2 døre og et tag så har i fjernet alt glæden ved at køre cykel. Bare min mening.

  • #19   10. feb 2010 Jeg havde også tænkt mig at flytte ned i dit område.

  • #20   10. feb 2010 Du hører jo stadigvæk lyden af motorcyklen Per, men slipper for alt den overskydende larm - vindstøj osv..

    Har selv flere i familien med tinitus,så klog af deres erfaring passer jeg på det jeg har .

    Så tror det hedder fornuft, og ikke noget med komfort, eller glæden ved mc..


  • #21   10. feb 2010 Køb en ordentlig hjelm og overhold de danske fart grænser så er der ingen problem. Ikke at jeg selv overholder fart grænserne men en god hjelm så synes jeg ikke at man kan klage over en masse støj.

  • #22   10. feb 2010 michael, prøv da bare de gule propper først, nogle kan køre med dem, nogle kan ikke, det handler lidt om hvordan din øregang er dannet.

    personligt kan jeg slet ikke bruge sådan nogle gule nogle


  • #23   10. feb 2010 Jeg har fået lavet et par formstøbte ude på Østerbro i København. Audiovox, hedder stedet vistnok. Phonak svarede først på min mail efter 14 dage, og da havde jeg fået lavet de andre.

    Jeg har tidligere som gammel musiker haft formstøbte musik-høreværn fra Phonak. De var nærmest magen til (bortset fra filter), så jeg tror, at det er et fedt, hvor man får dem lavet.

    De formstøbte fjerner IKKE vindstøj, men reducerer lydtrykket en del, så det ikke buldrer helt vildt. Men tro ikke på dem, der siger, at man sidder i stilhed. Så skal man ha de gule skumdimser fra Silvan, som til gengæld har det med at skubbe voks ind i øregangen, så man blir døv og skal have skyllet ører hos lægen.


  • #24   10. feb 2010 Jeg har brugt de gule og de der M3 1100 i 1½ sæson, inden jeg solgte maskinen, og det virkede nu fint...jeg regner da med formstøbte er en upgradering, ellers er det jo spild smiley





  • #26   10. feb 2010 anders, da jeg fik lavet mine for 3 år siden, der fik jeg lavet mine med hjelm på, NETOP for at undgå dette, og det har virket perfekt

  • #28   10. feb 2010 Fordelen ved DOT/Phonak er at hvis man ikke synes det filter der sidder i dæmper nok, så sender man dem bare retur med en beskrivelse og så skifter de filter kvit og frit.
    Har selv nogle fra DOT og vil aldrig fortyde de penge jeg har brugt på dem. Jeg har også haft dem med til koncerter. Her kunne jeg høre musikken samtidig med at jeg kunne føre en samtale.


  • #29   10. feb 2010 selvom man fjerner filteret dæmper de ikke vindstøjen....

  • #30   11. feb 2010 Phonak virker! Jeg er utroligt glade for mine formstøbte høreværn, da jeg ikke kan bruge de billige til noget. Jeg kunne godt blive træt i hovedet af støj når jeg kørte langt, men ikke mere:-) Desuden fik jeg lavet dem på mc-messen sidste år, så jeg slap med 1000 kr.

  • #31   11. feb 2010 den der med at man får tinitus ved fart over 80km/t er genial.. hehe

    det er rimelig relativt er det ikk smiley der sgu forskel på om du kører 80km/t i 1. eller 6. gear, hjelmens udofrmning, motorens larm, mm!


  • #32   11. feb 2010 jeg har formstøbte DOT med filter. støbt med flad front så de ikk falder ud når de sidder i hjelmen.

Kommentér på:
Høreværn til mc

Annonce