{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.514 visninger | Oprettet:

Jay E
Jay E
Tilmeldt:
30. maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 29

Din første mc :) ? {{forumTopicSubject}}

Ja af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre jer, om jeres begynder maskiner ?

Hvilken model og om i startede ud i de små eller gik lige til lækkerierne ?
Fik selv kortet i november og er ved at købe en R1 rn19 som er drømmecyklen for mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din første mc :) ?
  • #1   7. jan 2010 min er den jeg ejer nu en honda super magna for at starte stille og rolig.
    kunne måske godt frygte lidt at din måske kommende r1 NEMT kan tage magten fra dig? bare en tanke. men ja en rigtig fed maskine ellers!


  • #2   7. jan 2010 CX 500c var den første

  • #3   7. jan 2010 Gad sgu godt se en 11årig på en næsten sprit ny r1´er smiley

  • #4   7. jan 2010 Startede på en zxr 400 med drosling, som 18 årig, det røg af efter 1 time, og kørte så sommeren over samt nogle trackdays med 65 heste, som faktisk var helt fint til at starte ud med. Men til sidst syntes jeg den blev kørt for hårdt den lille 400'er, og jeg syntes den skulle i hænderne på en ny, så fik derefter en zx-7r kun til bane, men kunne ikke undvære at køre på vejen, så fik mig en R1'er til sidste sæson her, og den klarer det fint for mig på vejen. Men på banen skulle der noget nyt til, så en gsxr 1000 blev indkøbt. Og det blev til mange gode dage sidste år, hvor der efterhånden er kommet fart på.

    En R1'er er en stor mundfuld uden erfaring. Hvis du skal have sådan en først, så tag den med på bane et par dage inden du bevæger dig ud i trafikken, man bliver hurtigt overmodig.

    Men pas også på med at tage den med på bane, det er stærkt vanedannende - det satte totalt kriller i hovedet på mig, og nu tænker jeg ikke på andet end at komme ud og køre ræs igen!!! Det tager alle mine stakkels penge..


  • #5   7. jan 2010 Kawasaki ZX6R fra 1997, som jeg så omstylede smiley ligger under min profil...

  • #6   7. jan 2010 Rasmus, starter med den pga om det er en 600 eller 1000 så kan det sgu gå galt alligevel. Dog må jeg jo bare tage den stille og roligt smiley

    Jesper , du kigger da bare, men du skrev ikke hvilken du startede ud med smiley


  • #7   7. jan 2010 Yamaha 750 OHC 3 cyl. fra 72

  • #8   7. jan 2010
    NSU Max 250 cc årgang 1954.
    Det var sukkertøj....

    Per


  • #9   7. jan 2010 Gert ; tror også jeg skal et par ture på padborg park før den skal ud og rulle med plader på smiley

  • #10   7. jan 2010 Jeg lagde ud på en RD-125 LC med vilde 26 HK...

    der er løbet meget vand i åen siden hen...


  • #11   7. jan 2010 Per R , det er der sgu nok ikke mange som kan prale med, Dem ser man da ikke så mange af. Synes alligevel de er dyre nok de gamle NSU´´er i fin stand

  • #12   7. jan 2010 yamaha fzr 1000 exup 145hk

  • #13   7. jan 2010 Min første cykel var en Suzuki GT 550 fra '75.Købte den i 91 og aflivede den vinteren 91-92. (Alle lejer i motoren var væk. HUSK to-taktsolie på to-taktere.)
    Det var ikke det bedste køb jeg har gjort i mit liv men det var dæleme sjovt så længe den holdt.
    Ja to-taktere er sjove men jeg har dog mere køreglæde af Skyggen jeg har nu.


  • #14   7. jan 2010 Kawa Z650 78'er

  • #15   7. jan 2010 en aprilia rs 125

    glæder mig til at komme ud og køre her til foråret smiley
    Det bliver min første season, da jeg lige precist nåede at få kortet inden vinteren startede... smiley


  • #16   7. jan 2010 Suzuki gs 750 i 1978, det var bare en sej cykel dengang husker stadig da jeg hentede den, sindsyg jeg var stolt...

    Jacob


  • #17   7. jan 2010 Jacob, man er vel altid stolt over sin første mcér smiley Det er jo noget helt andet at komme over på de 2 hjul nu smiley

  • #18   7. jan 2010 Kawasaki gpz 750 i 14 dage(så det tæller næsten ikke) derefter en cb750 fra 76 der var lavet lidt ved den ,så jeg kørte fra de andres racermcer indtil 120 kmt smiley

  • #19   7. jan 2010 michael B det var da ikke lang tid ? smadrede du den eller


  • #20   7. jan 2010 Sv 650´er og har pt en cbr 600 og har skam flere planer om flere mc´ere i løbet af foråret ;o)

  • #22   8. jan 2010 en Kawa zx6r ninja fra 1997...

  • #23   8. jan 2010 Anders der var da alligevel heldig nok uden skrammer smiley Jeg har så vi så et princip med minimal kørsel ved mørke da jeg altid synes at skulle ramme rådyr etc.

  • #24   8. jan 2010 Ja købte drømmemaskinen fra starten af og syns det er det eneste rigtige at gøre!!

    Kan lige så godt spare de penge og så bare køre forsigtigt og tænke sig om smiley

    PS min er dog udmærket som begyndermaskine, så nemt nok for mig at sige, men havde jeg drømt om en ninja havde jeg købt sådan en helt sikkert!


  • #25   8. jan 2010 Min første mc som jeg stadig har købte jeg i maj 2008 er en '98 Honda CBR1100XX Super Blackbird

  • #26   8. jan 2010 nej smadrede den ikke men der var en der ville betale nok for den smiley

  • #27   8. jan 2010 aprilia leonardo 150... frisk og praktisk scooter mc... 2 år på nakken af den og jeg var moden som en pære til at springe på en cbr600f2.... så hayabusa og nu r1 turbo... ja der løber hele tiden vand i bækken..

  • #28   8. jan 2010 Per f: Samme mening smiley og spare maks 10tusinde ved at købe en 600ccm så ser jeg ingen mening i smiley

    Michael så er det jo forståeligt


  • #29   8. jan 2010 Suzuki Gs500E den absolut bedste begynder cykel holder jeg på
    nemt at køre tilgiver dig for alle dine fejl
    du føler den kan køre hurtig , uden den nogen sinde bliver hurtig.
    stabil som en volvo.
    billig i drift
    nem at sælge videre til en anden begynder
    billig forsikring

    men man køre max et 1 år typisk , får man har lyst til noget andet



  • #30   8. jan 2010 Der er jo ikke noget nyt i en ung knægt der lige har fået pappet og kan alt på en mc der skal have en liter cykel. Glæd du dig til forsikringen.

  • #31   8. jan 2010 Suzuki gs 450 2 cyl fra 1984.
    drømmemaskinen er suzuki gsxr 1300 hayabusa, vent nu lidt, den har jeg jo,
    yes man
    T


  • #32   8. jan 2010 Far til C-4 og der er jo heller ikke nyt i at du er så forudindtagende ! . Har længe snakket med forsikring skal give 3500 synes jeg ikke er dyrt !!

  • #33   8. jan 2010 Startede med en Sort Ninja 250r - også købte jeg for et par måneder siden en r6 fra 2000 :)!

  • #34   8. jan 2010 Tillykke thomas smiley Det er dejligt sådan noget smiley

  • #35   8. jan 2010 Jeg startede på en Kawazaki GPX 750 R , havde den i 3 mdr. siden er det blevet til en del forskellige mc´er både racer og chopper

  • #36   8. jan 2010 Jan, det er også en svær cocktail , gad virkelig godt have en Harley V-rod muscle men tror bare r1én tiltager mig mest lige pt , så må jeg tage chopper delen når jeg er modnet til det :¨D

  • #37   8. jan 2010 Ja har prøvet et par gange at overbevise mig selv om at jeg kunne undvære farten og kraften, men det er indtil nu ikke lykkes mig at forblive i troen og vendt tilbage til racer afdelingen.

  • #38   8. jan 2010 min første mc, er den jeg har nu smiley fantastisk stykke køretøj smiley
    hvor er det henne, du kun skal give 3500 for en R1?


  • #40   8. jan 2010 Hvor kan du slippe med 3500,- for en R1? Er du sikker på at det ikke var 35.000,-??

  • #41   8. jan 2010 CBR 600 F3 fra 97, den fornøjede jeg mig med i 1 år, virkelig solid cykel
    meeeeen der skulle mere moment til, så der blev købt en CBR1000RR
    i stedet. Så kan man lidt igen...


  • #42   8. jan 2010 3500 i forsikring for en R1 med din alder... Det er enten i måneden eller ansvar smiley

    Det er da den fedeste følelse med drømmemaskinen, men drømmen kan hurtigt vende hvis uheldet er ude og kun med ansvar... Tænk tanken til ende og lad lidt fornuft komme med i overvejelserne smiley Anyway, held og lykke og ses derude på vejene i sommervejret smiley


  • #43   8. jan 2010 Jeg startede på en GPZ600R..

    3500 passer vel fint med ansvar ved GF???


  • #44   8. jan 2010 morten: mener ik GF forsikrer 1000ccm cykler.
    det gjorde de ihvertfald ikk da jeg meldte mig ind for knap 1 år siden her i aalborg.


  • #45   8. jan 2010 Jo GF forsikrer 1000ccm, i hvertfald på fyn

  • #46   8. jan 2010 Er startet i 2009 på min RF600.

  • #47   8. jan 2010 hva er problemet med at lave en ansvars forsikring, også hvis det er en R1..

    de penge man sparer ved at vælge kasko fra kan man hente en cykel for, uden afgift og flytte delene over, og hvis biken er SÅ smadret at den slet ikk kan reddes, så er man højst sandsynligt død eller lammet, så er man nok ligeglad med forsikringspenge..


  • #49   8. jan 2010 Startede i '80 på en '72'er Honda cb 750 der var boret op til 928 og med futura racer knaster! Var rimelig i orden efter datidens forhold. Hurtigere end en Suzuki GSX 1100 både i optræk og topfart!

  • #50   8. jan 2010 Mirza A

    Ja, ellers vælter du ved lav fart og totalskader den og ingen forsikringspenge. Sådan kunne det jo også være ik? Man behøver ikke være død eller lammet fordi ens bike er smadret. Men det er jo op til hver enkelt hvad man synes er smartest.


  • #51   8. jan 2010 Honda CB600F Hornet 2001

  • #52   8. jan 2010 yamaha rd 350 ypvs

  • #53   8. jan 2010 kawasaki kh 350, 3 cylindret to takter

  • #54   8. jan 2010 Suzuki GS450S fra '85, 2cyl og 45hk, det var sq tider...

  • #55   8. jan 2010 Honda XL250R 88' mudderchopper.

  • #56   8. jan 2010 Det var en næsten ny GS500E fra 04. Den blev jeg godt nok hurtigt træt af smiley

  • #57   8. jan 2010 suzuki gs 400 fra 79 startet i 1993

  • #58   8. jan 2010 kawa z650 1979

  • #59   8. jan 2010 harley davidson fl 1951..med apehanger, og det bliver sådan:-))

  • #60   8. jan 2010 Fik kortet sidste år i Juli.. Købte en sprit ny R6 som jeg er rigtig glad for smiley

  • #61   8. jan 2010 i virkeligheden startede jeg på en Aprillia RS50 i år 04, men det er jo ikke en MC. sidste vinter købte jeg min Honda CB750F 79 . og her for et par måneder siden købte jeg en Kawasaki GPZ 1000 RX 86 der skal en ZX10 motor på 8-D

  • #62   8. jan 2010 Honda CBR 600 årg. 94

  • #63   8. jan 2010 Lagde ud på en Yamaha R6s

  • #64   8. jan 2010 Suzuki TS 185, vel nærmest bare en knallert, men det lykkedes den dog at smide mig af på grusvej, jeg vejede også lidt mindre den gang ;o)

  • #65   8. jan 2010 Den nuværende
    Suzuki GSF650 SA Bandit, købt fra ny i 2008.

    Personligt tror jeg ikke det er smart at købe en der er alt for stor fra starten af.

    Egentlig kunne jeg godt ønske mig at have startet på noget mindre (og mere håndterligt) - men ok, der fås måske også nok mellemklassecykler der er knap så tunge at danse med som Bandit'en er. 222 kg. ca. og en ret høj placering af tyngdepunktet. - Men jeg er såmen vældig glad for den smiley


  • #66   8. jan 2010 Begyndte i '99 med en Honda CB 550 Four fra 1977. Herligt køretøj, som jeg kørte på fra min daværende bopæl i Belgien til DK og tilbage igen, umiddelbart efter købsdag.

  • #67   8. jan 2010 Fik mit kort d. 01-12-2009 og min første cykel er ja den jeg har nu (CBR600RR) smiley fik kasko til en rigtig god pris da jeg arbejder i Codan. ellers havde det os gjort ondt.

    jeg glæder mig bare til jeg bliver lidt ældre så jeg kan få mig en Blade og betale forsikringen og har evnerne til at køre den.

    Men Jay, hvis du købte dig en 600RR eller R6 eller ZX-6R så tror jeg nu også at du ville blive rigeligt underholdt.... de er stadig skræmmende hurtige smiley uhmmmmm.. kom marts


  • #68   8. jan 2010 Hej. Min den første var en Yamaha xj 600.Den havde jeg i 5 måneder,så blev den lidt for lille.Det var så heldigvis dengang man kunne handle mcer ,uden at tabe de store beløb på det.Men det var en fin lille maskine at starte på.Gert

  • #69   8. jan 2010 Startede på en Suzuki GS500F... Fin og driftsstabil maskine som man snildt kan have selvom man er studerende.

    Min kærestes lillebror startede på en R1'er og nåede at slå sig selv halvt ihjel på en måned. Hvis det er din plan at købe sådan en som den første maskine - så pas for en i helvede godt på!!! Han smadrede hele sine en underarm og fik 25 syninger - det var billigt sluppet...


  • #70   8. jan 2010 Sjov liste smiley

    Startede med en MZ ts 150es1
    der næst en Suzuki 550 3 cylindret 2 takter
    så en suzuki ts 185 et wller andet offroader.
    Så blev det en Suzuki gs 400 L
    og så en gsx 600 f
    og nu Honda CBR600F


    Desuden har jeg haft/lånt diverse maskiner i kortere tider (sub 3 mdr.)


  • #71   8. jan 2010 Honda CX 500 ´79

  • #73   8. jan 2010 Sv650s som jeg stadig har. fed lyd og gode præstationer.

    Hmm fik man oplyst hvor man kunne forsikre R1 til 3500 eller ????


  • #74   8. jan 2010 Jeg lagde hårdt ud med Honda's CBR 125 R med hele 13 galloperende heste som gav en topfart omkring 125 km/t. TIL GENGÆLD er det sjov at pege fingre af en Lupo 3L og sige at den er et miljøsvin, når man selv kan køre 37 km/l smiley

  • #75   8. jan 2010 første mc er den jeg har idag en triumph daytona 675 som koster mig 12000 om året med fuld kasko.

  • #77   8. jan 2010 Suzuki gsx-r 600 fra 99, som jeg har haft fornøjelsen af at køre ud på en mark, som resulterede i 3 brækket ryghvivrler, brækket ben, nerveskade i benet og begge korsbånd er revet over... så maskinerne kan være farlige smiley

    Hvis jeg var dig så vil jeg vælge en mindre maskine, en hvor man har råd til at have kasko forsikring på, fordi det er sq trælst at være nervøs for at få den stjålet, at man så selv smadre den kan jeg godt leve med, fordi det er da ens egen skyld.


  • #78   8. jan 2010 Jeg blev drillet ved den lokale mc'pusher..
    De kaldte min knallert VFR.. Dov var det "kun" en VF7½F årgang 86 a'la knastakselæderen..
    Måske pga. min kørsel.. ?!?.. c",)

    Den blev forresten stjålet... Så dem der påstår, at den sidste idiot ikke er født endnu.. De er ihvertfald galt på den.. *LoL*

    /Rass


  • #79   8. jan 2010 suzuki gs650 katana, simpelt en fantastisk maskine.



  • #81   8. jan 2010 z750 årgang 2006.
    Skulle have købt en z1000 fra starten. Men det gå nok smiley


  • #82   8. jan 2010 Honda CB250. Kom dog aldrig på gaden, var et for stort projekt til en grøn på 17.
    Første på gaden var en CB350f med 400/4 motoren i stellet :o)


  • #83   8. jan 2010 Fedt at se så mange forskellige maskiner som start mc,

    Mhs til mig selv så er det kun ansvar på r1éren, synes ikke jeg vil have kasko på den til det beløb det koster hvert år i forsikring smiley


  • #84   8. jan 2010 Honda CBR 600 F 2007 som 21 årig smiley
    Det også den maskine jeg har nu


  • #85   8. jan 2010 Aprilia RS250, sjov sjov knallert.

  • #86   8. jan 2010 Honda CB 400 super sport fra 1976 den havde jeg i 1988/89

  • #87   8. jan 2010 Suzuki sv650s fra 99 i sort, fed begynder kværn

  • #88   8. jan 2010 GSX-R1100 fra 92

    Købte den da jeg var 21 i 03 og nu hvor vi skriver 10 har jeg den stadigvæk.

    Men kør fornuftig, der gik også 1½ -2 år før jeg magtede den "nogenlunde" og skulle prøve den høje hastighed af.

    Jeg vil sige hvis man ved man er typen der går ud og giver den bundgas efter 14 dage, så skal man ikke købe sådan en. Jeg gik mest efter momentet, så jeg ikke skulle lige og skifte gear konstant.


  • #89   8. jan 2010 Som 12 årig: MZ es 150.
    Som 18 årig: Yamaha XS 650.

    Jay. Jeg har i min tid, set nogle starte på store cykler og overlevet det og nogle starte på små cykler og dø af det.
    Det at kører på MC, sidder mellem ørerne.
    Hvis nogle kører os ned, er det lige meget om cyklerne er store eller små.
    POW


  • #90   8. jan 2010 Ja er man en idiot skal man ikke købe en r1 på ansvar, men ellers er det jo en yderst go forretning at spare kasko pengene op, køre fornuftigt eller enda efter loven og købe en ny hvert 5 år ca xD

  • #91   8. jan 2010 Er det ikke lidt naivt at satse på at du bare kører pænt i 5 år og så er alt ok.. det er jo ikke altid nødvendigvis ens egen skyld...?

    det skal jo kun gå galt en gang og så er det en meget skidt forretning


  • #92   8. jan 2010 Min første cykel er den GSR 600 som jeg har nu. Har ikke kørt så meget på den endnu, men glæder mig til forår, så man kan køre lidt igen.

  • #93   8. jan 2010 Tror du (trådstarter) ville være godt tjent med en GSR600 med 98 hk som den Andreas N har. Har selv prøvet en og den kører bare suverænt. Styrer skide godt og med masser af krummer i. Et par ixil potter på og den lyder som en gal gsxr :o)


  • #94   8. jan 2010 fedt at se så mange indlæg. man kan se at det er alle noget kan skrive med om (sjovt nok) men også fedt folk viser hvor deres hobby startede og hvor stor forskel der er. Jeg startede på en gs 500 og fik nogle gode kilometer. lige i øjeblikket er en su lidt skyld i jeg ikke har nogen.

  • #95   8. jan 2010 Startede på yamaha xs 400 '79 som jeg selv restaurerede som 17årig.
    http://motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6904


  • #96   8. jan 2010 Startede i 2000 på en spritny GS500. Rigtig god begyndermaskine og der var rigeligt med kræfter til lille mig. Efter 6 år og 53000km var jeg begyndt at se mig om efter en anden cykel. Det kom så helt automatisk da der kom en bil på tværs og min GS'er blev totalskadet. Så efter et lille års tid på krykker, blev der inversteret i min nuværende Kawasaki ER-6F og den har jeg tænkt mig at beholde en del år endnu.

  • #97   8. jan 2010 Jeg tog først pappet for 7½ år siden, men indtil da har det været:

    1: ´96 Suzuki GS500E - solgt igen efter 1 år og en smadret motor (tak til MotorHjørnet Viborg for dén oplevelse!)
    2: ´98 Yamaha FZR600F Fazer - brugt en enkelt sommer til touring
    3: ´91 Yamaha FZR750F Exup - havde den kun 2 mdr. før en operation satte en stopper for sæsonen
    4: ´83 Suzuki GSX650 Katana - regulært legetøj på de små veje
    5: ´78 Yamaha XS650 - fik den billigt og solgte den desværre osse for billigt
    6: ´62 SCO Brennabor - veteranknallert jeg er ved at sætte i stand af nostalgiske grunde. Den bliver aldrig solgt, den skal arves!!

    Kommende:
    ´04 - ´06 Suzuki SV650 - måske til foråret
    ´05 Honda CB600F f4 - hvis lønforhandlingerne går som de skal... smiley


  • #99   8. jan 2010 Yamaha YZF 600R Thundercat 100 HK

  • #100   8. jan 2010 Ja blev sgu også til en GS500E til mig, Den blev jeg som sikkert mange andre, rigtig hurtigt træt af, på trods af den billige forsikring, afgift, og selve cyklen var billig..
    Så blev det en Suzuki savage, men tror at næste år bliver til en SV1000, først der får jeg råd til forsikringen, Det er svært både at bo i lejlighed og eje bil og motorcykel, på lærlingeløn...


  • #101   8. jan 2010 Jeg startede med en Honda cb 500 four boret op med yosimura 610 sæt
    Den var bygget med Rickmand tank sæde sæt og hel kåbe


  • #102   8. jan 2010 min første er den jeg har nu som jeg købte i sommeren 2008, en sv650 99årgang, dejlig fin maskine og starte på smiley

    dog har jeg planer om at sælge og vente 1års tid for så få en større cykel smiley


  • #104   8. jan 2010 Cbr 600 ´92 døde året efter da en bil kørte ud foran mig. Købte en cbr 600 ´97 bagefter. Men døjer stadig med højre ben den dag i dag. (uheld skete d. 3/3-08)

  • #106   8. jan 2010 Startede som ordenas i milli,1991 på BMW , Derefter købte jeg en Honda MTX 125 ccm, til billig penge. Derefter en Kawasaki KR1-S 92' lynhurtig 2-takter, som jeg stadig har, og nu har jeg så også en KTM 690 SM. Fed og sjov maskine.

  • #107   8. jan 2010 1. HONDA CB 750 K6 1978 købt da jeg var 16 år i 91 fik kort i feb 93 kørte ca 85000 km på 2 sesoner så blev det tid til noget andet, starter på 17ende seson dette er hvad det er blevet til i årens løb(ingen af dem er blevet smadret)
    2. KAWASAKI ZXR 750 1992
    3. HONDA CBR 900 RR (998 CCM) 1992
    4. YAMAHA FZR 1000 1988 BANE RACER
    5. YAMAHA TZR 250 R (JAPAN MODEL) 1990 BANE RACER
    6. HONDA CB 400 F 1976 RENOVERINGS PROJEKT
    7. HONDA CB 500 K 1977 RENOVERINGS PROJEKT
    8. HONDA RS 125 R 1995 HRC FABRIKS RACER
    9. KAWASAKI ZX6R 2001 BANE RACER
    10.SUSUKI GSXR 400 RR 1989
    11.HONDA VTR 1000 FIRESTORM 1997
    nuværende YAMAHA R6 2007


  • #108   8. jan 2010 Købte min første cykel, En CBR f2 fra 94 midt i oktober sidste år. Så skal der lige betales en afgift og så den klar til foråret forhåbentlig.

    Drømmecyklen, en Hayabuse tør jeg ikk og købe som den første. smiley

    Og har heller ikk råd alligevel. ;=)


  • #109   8. jan 2010 Tror du ville få en del mere ud af en R6´er hvis jeg skal være helt ærlig. Det er de færeste mc´ister der kan udnytte den 100% og en næsten ny R1´er som begynder kværn............det er sgu som at sætte en 18årig knægt ind i en sprit ny ferrari.

    Du kommer til at lave et par ups´ere på den og lur mig om den ikke også får en tur på siden på et tidspunkt.

    Mht effekten, så prøv du at se om du kan give den fuld hane ud af et sving med god nedlægning, på en R6´er som nybegynder.

    Og helt ærligt, er det ikke snot ligegyldigt om du løber 260-270 eller 300? Som rookie har du alligevel nok problemer med at holde fast samt orientere dig mv ved 150-200km/t.

    Du bestemmer helt selv, men der er sgu ingen der er døde af at tage det første år eller to på en R6´er kontra en R1.


  • #110   8. jan 2010 Honda CBR600F2. Fine MC

  • #111   8. jan 2010 Jesper S ..
    Hvis man har selvbeherskelse er det jo ligemeget . Vil desuden ikke nøjes med en r6 når den koster det samme som en r1

    hjorth det var da et fyldestgørende album smiley Meget smart lavet


  • #112   8. jan 2010 Startede på en Cagiva Roadster 125 for at se om det der med motorcykel overhovedet var noget for mig. Efter 3 måneder blev den skiftet til en Honda CB 450S (super maskine til prisen) og efter et år blev den skiftet til min nuværende Honda CBR 600 f2

  • #113   8. jan 2010 Selvbeherskelse eller ej, du vil ikke kunne udnytte en R1 og ikke udnytte en R6 100%, hvorfor så købe en R1?

    Det har ikke noget at gøre med at "nøjes", men mere logikken i at starte med noget som måske er lidt mere relevant, fremfor at skulle have det dyreste og bedste til at starte med.

    På en R6 vil du som nybegynder lære at blive fortrolig med tingene og udnytte en mc, det vil du ikke på en R1. Det vil tage meget længere tid på en R1 og erfarne folk på R6´ere vil stadig kunne køre i cirkler om dig selvom du har en næsten ny R1´er.


  • #114   8. jan 2010 Jeg er glad for at jeg lavede mine ups'er på en GS500 - så undgik jeg det med at ligge på siden!

  • #115   8. jan 2010 Jakob: Det er præcis dér jeg vil hen. Og så ovenikøbet uden kasko......det blir et dyrt og ærgeligt bekendtskab.


  • #116   8. jan 2010 Ja og ? må jo bare tage de år det tager smiley

  • #117   8. jan 2010 Det er da kun fedt at det tager lang tid at lære! Hvad er det lige man skal nå?

    Tænker du langsigtet, og har økonomien til det, vil det også kunne betale sig selv om du smider den på den første dag 1 smiley

    Og tro mig køber du for 200k cykel uden kasko, så kører man MEGET forsigtigt hehe

    Jeg ville ikke selv gøre det, og statestkken siger noget andet, men er man fornuftig nok er det det eneste rigige IMO


  • #118   8. jan 2010 Jeg startede stille ud med den R6 jeg har nu. smiley

    Next, bliver en R1´er.. smiley Dreambike


  • #119   8. jan 2010 Du kommer ikke til at have maskinen et par år. Hele det første år kommer du til at bruge på at vænne dig til at køre mc, for lige pt kan du dårligt nok holde balancen på en mc. Ja, undskyld hvis jeg lyder hård, men det er den barske realitet. Jeg ventede selv en del år før jeg hoppede med på vognen netop pga jeg havde selvbeherskelse og nok skulle nå tingene hvis det var mit ønske. Det er bl.a en grund til at vælge en anden cykel. Du skal nok nå at få dig en R1´er på et tidspunkt.
    Det er vel nok gået op for dig at jeg syntes dit valg er komplet tåbeligt og ubegrundet. Hvis din drømmebil var en ferrari f... ville du så også købe den? Designmæssigt er der nul og en fis forskel på en R6 og en R1 og prisen er ikke den samme hvis du kigger på samme årgang/km/udstyr mv.


  • #120   8. jan 2010 sjov tråd faktisk, det er en af de der "hva var jeres første mc, ja jeg er egentlig ligeglad, vil bare lige sige at jeg køber en R1 som min første mc"

  • #121   8. jan 2010 Mirza :S det var da en underlig holdning ? Er bare nysgerrig :

  • #122   8. jan 2010 Honda CBR900RR 1997.... Begynder mc'er er for tøser!

  • #123   8. jan 2010 Jesper S. Du har da ingen anelse om min kunnen på 2 hjulet ? synes det fint nok man råder nye mcister til laver krafter smiley men ligefrem at vide hvad jeg kan og ikke kan det er nu alligevel hen i vejret

  • #124   8. jan 2010 Per F , nej hvis den kostede så meget så havde jeg nu ofret kasko. smiley
    Men tja i min verden så synes jeg lige så godt jeg kan starte ud med at lære drømmecyklen til punkt og prikke smiley


  • #125   8. jan 2010 Ja jeg undskylder mange gange søren . Jeg er født for sent, min skyld kan jeg godt se..
    troede sgu ikke folk var så fordomsfulde, sørgeligt !..
    Men ja søren jeg ved udemærket godt jeg ikke er proff racerkører? og så skal jo heller ikke race nogle steder hen : Skla bare nyde sommeren på 2 hjul


  • #126   8. jan 2010 Startede på en 3x34 grøn Suzuki TS185 off roader i 1994..
    Siden har der været 11 andre MC'er igennem..
    Nu Honda Blackbird..


  • #127   8. jan 2010 den første var en suzuki gt 750 vandbøffel

  • #128   8. jan 2010 Startede med en Triumph Bonneville, og var så rundt om en Triumph Trident, inden det blev en CB750.

    Det kan godt være at Triumpherne havde lidt mere charme, men Hondaen var en ikke så lidt bedre MC, og så kunne man holde fri uden at have værktøj i hånden hele tiden.


  • #129   8. jan 2010 Hey Jay E

    Jeg er ikke selv så meget til de store cykler endnu, men det kommer jo nok. Jeg kom til at tænke på hvad det er du lige ser i en R1 som værende fantastisk, og som eksempelvis en anden cykel ikke kan(uanset pris/hk)?
    -og jeg spørger ikke for at stille kritiske spørgsmål bagefter. Ville bare høre din mcdrøm smiley

    Jeg valgte min efter økonomisk formåen som vigtigste punkt. Næste cykel bliver nok i samme rille - en CB 500 smiley


  • #130   8. jan 2010
    Honda cx500sports fra 1985 - en dejlig maskine, i daglig tale kaldet "Gyllepumpen"


  • #131   8. jan 2010 Ok Mirza A er misundeliiiig hehe

    Som der er en der skrev tidligere, så er en liter maskine jo ganske from så længe man holder den nede i omdrejninger, så 'projktet' er jo ikke umuligt hehe

    Det er altså bare en motorcykel nogle lyder som om det er en hellikopter han skal flyve for første gang xD


  • #132   8. jan 2010 Havde en droslet Gs500e i lidt over 1 år. fin nok cykel, det går bare hurtigt med at ville have lidt mere. smiley

  • #133   8. jan 2010 Yamaha XS 400

  • #134   8. jan 2010 zx6r fra 2000. . super cykel

  • #135   8. jan 2010 Købte en Kawasaki ER-5 fra 06 som første cykel, og sæsonen efter købte jeg en sprit ny Suzuki GSF 650 Bandit fra 2008, men solgte den efter 4-5 måneder da jeg syntes at den var alt for tung at danse med, og kunne rent faktisk bedre lide at køre på min mindre ER-5.... Har haft mange bikes i tankerne som den næste, men af en eller anden årsag ender jeg hele tiden tilbage hos en Kawasaki ER-6n ( som kører fantastisk ). Men har også kigget på en ombygget Yamaha XVS 650 Dragstar, men ved ikke hvor fed den er at køre lægere ture på, som f.eks til Norge osv.??

    Men held og lykke med drømmen smiley


  • #136   8. jan 2010 Startede på en bmw 650 og kørte på den 2 år på den inde på den grønne fabrik, derefter gik der 5 år før jeg købte mig en gammel yamaha xj750 fra ´'86... så en xj900'er og nu gsx 750 til leg og ture og skyteam 200 til, "til og fra" arbejde....

  • #139   8. jan 2010
    Ex Cykler
    2 stk Yamaha XS 650
    Kawazaki Z 1000
    Yamaha XV 750 Special
    Yamaha 750 SECA
    Suzuki GSXR 750
    Suzuki GSXR 1100
    Honda CBR 1000 SC 24
    Suzuki TL 1000 S
    Honda NV 750
    Ducati ST2/944 ccm
    Ducati Monster S4R
    Ducati Monster 1000
    Honda VFR 800 RC 46/2
    Aprilia RSV Mille/ME
    Honda CBR 1100 XX
    Ducati S2R 800
    Aprilia RSV Mille / ME ..IGEN!!
    Ducati S2R 1000

    Suzuki GSXR 600 K/
    Ducati 996


    Tag det roligt,du har masser af år endnu,så hvis du ikke har mindst 10000-20000 km på mc,er der ingen grund til at starte med en af de nye liter cykler!


  • #140   8. jan 2010 Jeg havde en del motorcykler før jeg fik kortet ( købte, satte i stand og solgte ) den første motorcykel jeg fik plader på er den jeg kører på nu.
    En Suzuki GS 450 E fra 83. Den passer helt fint til mit behov og er stadig sjov at køre på :o)


  • #141   8. jan 2010 arhhh helt ærligt , som jeg skrev var min en cb 750 den kunne køre 180 på klokken , og den brugte hele vejbanen til det , den var mindst lige så "farlig" som en R1
    "Styre højre hånd" helt ærligt jeg er 39 og får stadig ufrivilige trækninger i H hånd når jeg kører .
    derfor har jeg sidst kørt på naked og nu HD det begrænser farten en del smiley


  • #142   9. jan 2010 Jay E

    For at se det fra dit synspunkt, så er det hamrende ligegyldigt om du får en R6 eller R1 bike rent forsikringsmæssigt. Du vil blive slagtet ligegyldigt hvilken bike du vælger. Er det en "R" bike er du stemplet. Sådan er det bare. Så hvis du er ligeglad med at krølle din drømmecykel og ikke få en krone i forsikring, så kan du ligeså godt tage en R1...

    Chancen er der og den er ikke lille som nybegynder, og er du som os andre dødelige med en almindelig indkomst vil du skide grønne grise i hvert sving eller hver gang en eller anden går forbi ude på gaden og kigger på din bike smiley

    Har du været ude og prøve nogle forskellige cykler eller er R1 baseret på udseendet only? hvis du ellers kan lide streetfightere er der masser af muligheder her. Du kan for det første forsikre en del af dem og stadig få en sparke-røv maskine der tager pippet fra dig på den gode måde og har gode svingegenskaber. Har en lillebror som havde ønsket om samme bike som dig. Han udtalte uden at have kørt andre at en alt under 1000cc var en knallert. ....ihvertfald til han prøvede hans kammerats 636... Så var der ikke mere der smiley Her kunne han nu sagtens nøjes og så fandt han ud af at R1 slet ikke var den bike han befandt sig bedst på, det var så heller ikke den 636, men en helt trejde.

    Så ud og kig og prøv istedet for at ville forsøge at være den "største diller i saunaen" smiley Kan jo godt være det er anderledes med dig, men kender din årgang fra brormand og hans kammerater smiley Ikke noget ondt men det er det samme hver gang


  • #143   9. jan 2010 MKB... Ja har været ude og prøve de andre modeller som jeg synes godt om, men er bare langt mere til r1érn og sidder også bedre på en end de andre synes jeg. Det med hensyn til forsikring er beskrevet længere oppe at det slet ikke er så dyrt.

    Det kunne jo være jeg ikke boede i danmark, og faktisk kunne købe den til halv pris og forsikre lortet til halvpris smiley


  • #144   9. jan 2010 per F, over hvad ??

  • #145   9. jan 2010 Mirza A (sjov tråd faktisk, det er en af de der "hva var jeres første mc, ja jeg er egentlig ligeglad, vil bare lige sige at jeg køber en R1 som min første mc")

    Hvad er ellers grunden til denne sviner af trådstarter??

    Det kan selvfølgelig også være at der har været så mange af dem at du er blevet træt af dem??



  • #146   9. jan 2010 Min første cykel var en Geely Grand Puma 150ccm. (har den stadig, og er blevet elite billist fordi den bare står i garagen med plader på hehe - skide smart, koster nada i forsikring)...

    Efter 2 md. på nakken af den, blev det hurtigt til en rigtig motorcykel. En Yamaha R6 RR fra 2007 komplet ÖHLINS uden afgift, som der nu er tilsalg.
    Dog uden afgift... meen man kan jo os køre 100 dage om året for de 10.000kr. en kasko forsikring koster om året + mere til..


  • #147   9. jan 2010 By the way; Held og lykke med den R1'er, håber du har lidt motorsports erfaring(motocross/roadracing).. Bare du ikke slår dig selv helt ihjel - det ville jo aligevel surt at brække arme og ben.. man hører jo aligevel om et par stykker om året - og nogen skal det jo være... smiley

  • #148   9. jan 2010 Bikeprostitute.
    Jeg bukker og takker, har kørt cross og så hvad der nu kunne køres på vejene eller på marken.. Dog tager jeg bare en rolig start på den nye mc smiley


  • #149   9. jan 2010 Bike prostitute , er du da blevet elite på 2 år? det er meget godt gået ,:)
    og dine sammenligninger med kasko og prøveplader holder da ikke der er jo kun ansvar på prøvekiks.


  • #150   9. jan 2010 Ahh det skal sgu nok gå så, du har haft et håndtag mellem hænderne før smiley Den er nemlig hissig nok sådan en r1'er

    Michael, ja selvfølgelig.. Nej det har taget 3 år.. Har også haft en knallert 45'er.


  • #151   9. jan 2010 Ja selvfølgelig skal det gå smiley ellers købte jeg den ikke.. Men nu kan jeg beundre den indtil foråret kommer

  • #152   9. jan 2010 Min 1. var en Suzuki Gs 400 L som jeg faktisk tilfældigvis fandt købskvitteringen på den anden dag. Det var nu meget sjovt.

  • #153   10. jan 2010 Per F, ja hvis du har læst hele tråden så vil du også se at jeg i starten er på trådstarterens side, og skriver om forsikringer osv.. men som tråden forløber og trådstarter afviser alles forslag om at det nok ikk er den bedste maskine osv, så kan jeg ikk se formålet med tråden..

    måske misforstår jeg noget, men misundelig, nej jeg har nok legetøj..


  • #154   10. jan 2010 Martin K, det var sku morsomt, fandt kviteringen på min gs400l forrige Lørdag smiley

  • #155   10. jan 2010 Min nuværende Suzuki GsxR 600 Corona herlig maskine

  • #156   10. jan 2010 Mirza meningen med tråden er at brugerne fortællere deres begynder mc. Ikke forslag om hvilken der er bedst til mig smiley


  • #157   15. feb 2010 Yamaha RD 350.... herlig med noget 2-takts olie duft.
    Det var forøvrigt også en maskine som havde et lidt skidt renomé på det tidspunkt - en kombination af 2-takts motoren, lav vægt og relativt dårlige køre egenskaber, når man sammenligner med nutidens MC'er... Det var sgu nærmest en Yamaha 4-gear med 70HK - men sjov var den smiley


  • #158   16. feb 2010 Kawasaki ER-5 fra 2006.

Kommentér på:
Din første mc :) ?

Annonce