{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.560 visninger | Oprettet:

Garmin Zumo vs TomTom Rider ? {{forumTopicSubject}}

Nu i perioden mellem 2 sæsoner og endnu en sæson med erfaringer i bagagen må vi have endnu en tråd om GPS på MC´en.

Hvad er jeres erfaringer og deraf anbefalinger ?

Vi taler om disse 3 modeller som må siges at være de modeller der står stærkest når man søger lidt på nettet.

Garmin Zumo 550 Europa
Garmin Zumo 660 Europa
TomTom Rider 2 Europa

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garmin Zumo vs TomTom Rider ?
  • #1   31. dec 2009 Har selv en Garmin 550 og er vældig tilfreds med den!

• #3   31. dec 2009 nogle der har nogle links, til steder man kan købe en gps til sin mc?

• #4   31. dec 2009 Der er mange, T.Svansen, louis, find selv på flere!

• #5   31. dec 2009 kender ikke de 2 men tomtom rider er på tilbud hos louis mener det var 349 euro

• #6   31. dec 2009 Jeg har selv en TomTom Rider2. Den virker upåklageligt, og skulle efter sigende være mere præcis end Garmin.

Den er også super vandtæt, jeg kørte i styrtregn denne sommer, uden nogen som helst problemer

• #8   31. dec 2009 Jeg kører med TOMTOM Rider 2 EUROPA sammen med et sæt CARDO SCALA RIDER og det virker upåklageligt...

Personligt valgte jeg TOMTOM forbi jeg havde sådan en i bilen, og dermed kendte menuerne osv i forvejen - jeg bruger et gratis program "TYRE" til at lave ruter hjemmefra, via google maps på computeren - super smart

Jeg savner muligheden for at GPS enheden kan huske hvilken veje jeg har kørt når jeg kommer hjem - f.eks hvis man er med på en frisk sving tur (hvor jeg aldrig har kørt før) og gerne vil den vej forbi en anden gang...

...jeg har dog altid kunnet finde svingene med "TYRE" og dermed programmere en solo tur igennem de lækreste sving igen ;o)

Jeg fik selv fremstillet et beslag til GPS´en (se billederne under mine fotoalbums) for at gemme den lidt væk - kan sagtens se speedometeret - men med det medfølgende beslag kom den hele tiden til at sidde i vejen

• #9   31. dec 2009 Jeg bruger også selv 550'eren, virker upåklageligt men jeg har da et par irritations momenter ved den. F.eks. kunne navigering ved lyd alene godt være bedre, når man skal dreje tæller den selvfølgelig ned som de skal (drej om så og så mange meter) men den mangler lige det sidste nøk hvor den siger "drej næste gang".
    Jeg ved ikke om jeg er alene i den opfattelse, men min noget billigere mio gps siger netop "til højre næste gang" og det er simpelthen guld værd.
    Derudover er jeg knap så imponeret over mapsource, det virker da som det skal og har en del funktioner - men interfacet virker meget... gammelt, er det nok bedste ord for det. Men det er sjovt at kunne se sporet af sine ruter når man kommer hjem.
    Tyre kan i samme omgang anbefales som et godt (og gratis) alternativ til rute planlægningen til pc, jeg ved dog ikke helt hvad jeg foretrækker af de to.
    Tyre er klart hurtigst til at planlægge ruten, men det hjælper jo nok en smule at det trækker på googles servere til at udføre opgaven (via google maps).

Min far kører med rideren (første udgave) glimrende gps men Garminen er ofte noget hurtigere til at planlægge længere ruter. Tilgengæld er tomtom kvikkere til at registrere når man kører forkert.

Holderen i begge tilfælde lader til at bare at virke, dog syntes jeg de små pins i min garmin holder er ved at se lidt rustne ud. Skal have set hvad jeg kan gøre ved det...

• #10   31. dec 2009 Ang. "track-back" hvor man kan se den kørte rute, når man kommer hjem, så kan man i Netto købe en USB GPS-tracker til oprindeligt 299,- kr, men den er vist nede i 150,- kroner pt.

Det er en lille USB-pen, som man bare smider i lommen og når man så kommer hjem, så kan man sætte den i komputeren og se sin rute, fart osv på et kort som fx Google maps + få RUTEN afspillet. (Havde først skrevet "den", men den kunne jo misforståes?)

http://www.modelflyvning.dk/forum/showthread.php?t=41916&highlight=netto

Mvh
    Allan B

• #11   31. dec 2009 PS: Jeg fik min GPS-tracker/rutebeskriver fra Bonniers sammen med to numre af "Aktiv Træning" for 90 kroner.

Den virker upåklageligt!

Undskyld for at dreje din tråd! -Tilbage til de 3 GPS'er!

• #12   31. dec 2009 Det jeg søger med tråden er netop muligheden for at kunne planlægge ruter hjemmefra eks. via GoogleMaps, ligge dem på enheden og så køre afsted.
    Samtidigt kører jeg ofte med nogle gutter der kender de fede ruter og derfor er denne TrackBack funktion også et must for mig.

Umiddelbart hælder jeg mest til Garmin da jeg kender interfacet fra tidligere produkter.

Nogen der har Zumo 660 der vil dele lidt feedbak til os ?

• #13   31. dec 2009 ...og selvfølgelig tak for jeres indlæg og uddybende kommentarer, gerne flere af dem smiley

• #14   31. dec 2009 Tak Per,det vil jeg gøre.Skal ha ny,og det med de små veje har jeg også været irriteret over!
    godt nytår!

• #15   31. dec 2009 Jeg har hele tiden valg Garmin - første GPS var Zümo 550 da den kom på markedet... Kanon navigation, enheden er både vand og syrefast, d.v.s. skærmen ikke ta'r skade hvis du betjener den med "oliefingere" eller hvis du har været i kontakt med benzin el. lign. - den har desuden også mP3 afspiller i sig (dog i monolyd) - siden valgte jeg Zümo 660 !

Hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg egentlig ikke bestemme mig for, hvilken af de 2 jeg bedst syntes om... 660'eren har et meget bedere udseende, skærmen er større og funktionerne identiske - mP3 afspilleren i 660'eren er lavet til stereolyd (lækkert) MEN... Den indbyggede bluetooth forbindelse, "hopper" ikke på hvad som helst ! (Det gør den på 550'eren).
    Den er ganske vist væsentligt hurtigere til at tænde og til at finde alternative ruter m.m. - men det er rigtigt at den umiddelbart "vælger" de store veje (og NEJ - det er ikke et spørgsmål om at indstille den)!

jeg er dog alt i alt - godt tilfreds med dem begge, men p.ga. udseende bruger jeg mest 660'eren (Spørg mig ikke hvorfor, men det har altså en betydning for mig)??????

Jeg kender ikke til TomTom's produkter, så dem vil jeg ikke nævne noget som helst om.

• #16   31. dec 2009 "Det jeg søger med tråden er netop muligheden for at kunne planlægge ruter hjemmefra eks. via GoogleMaps, ligge dem på enheden og så køre afsted."

Jeg ved ikke med TomTom, men det klarer Garmin rigtigt godt. Jeg laver selv mine ruter på Google Maps, fordi man hurtigt kan trække i ruten og få den over nogle sjovere veje. Herefter er det bare at overføre dem til GPS'en og hoppe op på cyklen. smiley

• #17   31. dec 2009 Har en tomtom rider 2. er som sådan okay, har lidt problemer med at den ikke altid oplader i holderen. har også hørt en anden med samme små problem.
    Kender kun lidt til den lille garmin.
    Begge har fordele og ulemper. er faktisk ikke serlig vild med dem begge.
    tror man ville kunne få en rigtig go gps hvis man splejsede tomtom og garmin i én enhed. det bedste fra begge verdner.

Har hørt rygter om at Google er ved at komme med deres egen google gps enhed.
    Den ser jeg frem til.

• Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3
    #18   1. jan 2010 til kim s lidt længere oppe i tråden. hvad er det for en der er hurtigere til at tænde? og det og det med de store veje.
    mvh rasmus

• #19   20. jan 2011 @Snetyven

Du skriver:
    Jeg laver selv mine ruter på Google Maps, fordi man hurtigt kan trække i ruten og få den over nogle sjovere veje. Herefter er det bare at overføre dem til GPS'en og hoppe op på cyklen. smiley

Hvordan overfører du en rute fra Google Maps til din Garmin?
    Jeg har en gammel Garmin Quest.
    Er den for gammel til at kunne det, eller er det bare mig der ikke kender funktionen?

mvh Jan

• #20   20. jan 2011 Jeg har ingen anelse, men den skal bare kunne læse GPX-filer, så du kan jo selv prøve: http://www.elsewhere.org/journal/gmaptogpx/

Instructions:

1. Firefox: Drag the following link to your browser’s bookmark toolbar.
    Internet Explorer: right-click on the following link and “Add to Favorites…”
    This is the link: GMapToGPX
    2. Go to Google Maps and get some search results. Here are some to test with:
    * Driving Directions
    * Driving directions with multiple destinations
    * Single Address
    * Local Search (style 1)
    * Local Search (style 2)
    3. Click on the GMapToGPX bookmark in your toolbar.
    4. A GPX file should be displayed over the map. Copy and paste it into a file on your hard drive. (Save it as a plain text file, using Notepad, TextEdit, emacs, or whatever your favorite text editor is. If possible, save it with the extension “.gpx”, but “.txt” ought to work, too.)
    5. Load the GPX file into your GPS or mapping software and see what happens.

• #21   20. jan 2011 Det er altså ret nemt. Du trækker bare den knap op i dine foretrukne og trykker på den, når du kigger på ruten i Google Maps. Så laver den en GPX-fil, du kan gemme på harddisken og overføre til din GPS. smiley

• #22   21. jan 2011 Tak, det er meget nemt.
    Væsentligt nemmere end min tidligere metode, hvor jeg har brugt forskellige programmer til at konvertere ruterne til noget brugbart.

Jeg synes dog kun jeg kan få denne metode til at virke i US.
    Når jeg prøver i Europa, så siger MapSource "is not a valid MapSource file and could not be opened". smiley
    Har du oplevet det?

mvh
    Jan

• #23   21. jan 2011 Nej, jeg har kun brugt den til ruter i Danmark og har aldrig haft nogen problemer.

Dumt spørgsmål, men kortet for Europa er aktiveret i MapSource, ikke?

• #24   23. jan 2011 Ikke et dumt spørgsmål, men jo Europa er aktiv.
    US kortet er til gebgæld ikke aktivt.
    Jeg må teste det grundigere...

Kommentér på:
Garmin Zumo vs TomTom Rider ?

Annonce