793 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

prøvetur nu?? prøvetur nu??

har en måske potentiel køber til min cykel, som spørger om den kan prøvekøres, og jeg mener saføli han skal have lov til at prøve den inden han køber(ville hvertfald aldrig selv købe en brugt cykel uden at prøve-køre den først)

men hvad gør man rent juridisk nu?? altså, her tænker jeg forsikrings mæssigt. forsikringen dækker jo ikka fra 1/12, og den dækker ikke igen før 1/3-2010... jeg har i første omgang sagt at han skal skrive under på at køre på eget ansvar, og så saføli fremvise kørekort. men et sådan stykke papir, kan det overhovedet på nogen måde hjælpe mig, hvis uheldet skulle være ude? og hvad hvis han mod alt forventning bliver stoppet af policen, og han kører på min cykel som ikke er forsikret. så har jeg jo ladet ham køre på den... hvad gør man??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prøvetur nu??
  • #1   8. dec 2009 ring og spørg dit forsikringsselskab.. er sikker på at du kan få en aftale om en enkelt dag når det er pga prøvekørsel ang salg..

ellers så hent en prøveplade.. der er forsikring på prøvepladerne.. ihvertfald ansvar..

• #2   8. dec 2009 Tegn vinterdækning og afmeld det igen bagefter? smiley

- Personligt ville jeg ikke have cyklen ud i salt, da jeg er en af dem er 100 % overbevist om at de smelter ved det smiley
    Men ok, er han ligeglad, og det er ret sikkert han køber den så...

• #3   8. dec 2009 ikke meget salt der er lige nu! smiley

• #4   8. dec 2009 okay, må ringe til ETU så, og hører hvad de siger til sagen, takker...

ja den med salt er jo også en faktor, meeen, nu er det vel begrænset hvor meget der er saltet de sidste par dage her i nordsjælland....

• Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 117
    #5   8. dec 2009 Morten (Fredericia) Man kan IKKE leje en prøveplad til et køretøj som er indreg.

• #6   8. dec 2009 men en ansvars dækning er jo ikke nok, hvis ham der prøvekører, vælter... så der skal kasko til.

• #7   8. dec 2009 Smid en prøveplade på og så afsted - jeg kører stadig og der er endnu ingen salt at se (ihvertfald i mit område) Og er der salt så bare vask maskinen efter køreturen.

Kommentér på:
prøvetur nu??

Annonce