Mere hensynsfulde bilister? {{forumTopicSubject}}
Så er sæsonen 2009 ved at være ovre for en stor del MC'ister. Ihverfald for dem, der ikke har eskimo-gener og kører året rundt.
For mit vedkommende blev det til 11.000 km denne sæson og en ting jeg har bidt lidt mærke i, er at jeg syntes at bilisterne generelt er blevet lidt mere hensynfulde ude i trafikken.
Det KAN være noget jeg bilder mig selv ind, men antallet af bilister med en eller anden ubændig trang til at køre helt op i røven på en, er aftaget en del over de seneste år.
Jeg kan kun komme i tanker om ganske få, der har ligget og presset mig (den ene af dem, var faktisk en politibil, uden udrykning og med kun én betjent. Det var ved Middelfart), ved at køre så tæt som 1 meter fra bagenden af cyklen når jeg var ved at overhale f. eks. lastbiler mm.
Mit indtryk er også, at bilister generelt set, er blevet bedre til at trække vejret en ekstra gang, når de skulle svinge til venstre eller kommer fra en sidevej. Også selvom de sagtens havde kunne nå ud, inden jeg var fremme ved dem.
Jeg er klar over, at bilister der har for travlt, stadig findes i hobetal, men jeg møder flere der vælger at"sidde over" til jeg er sikkert forbi.
Er det bare mig som har været heldig, eller er der andre der har samme opfattelse?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
For 14 dage siden var jeg bl.a ved at blive kørt ned i et lyskryds hvor en bil drejer, holder hornet i bund og lige får snittet mit ene ben.
Han gasser selvfølgelig op og skynder sig væk inden jeg ser nummerpladen.
Så jeg er bestemt ikke enig.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 638
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.573
Så kunne det være interessant at høre lidt om jeres kørestil. Er den aggressiv eller defensiv (som Martin og min er)?
For et sted kunne det være, at disse ting hang lidt sammen.
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Men kørestilen er da de små veje hvor der ingen biler er. Er der biler ændrer jeg stil indtil de er forbi og så fortsætter jeg.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
jeg syntes kvinderne er blevet værre.... og ja det er ikke for at være diskriminerende... men der er altså bare nogle derude der er farlige i traffikken og som ikke ved hvad de laver. mændene kører også dumt... men i det mindste nogenlunde logisk..
og nej jeg mener ikke alle kvinder kører dumt (kun næsten : )
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.273
Husk det kun er jer selv til at holde jer i live på landevejene, og hvis der er en der kører alt for tæt på, så vink ham da forbi i stedet for, at ligge og slås med ham. (eller gi ham baghjul når der skal overhales et par biler ;-))
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.377
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Kan ikke se hvorfor fanden man skal køre så tæt, hvad er fordelen ?, det er jo ikke ligefrem fordi der noget læ bagved min cykel, så de spare ikke benzin på det
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 21 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 255
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
... så måske er der noget om snakken:-)
Mere hensynsfulde bilister?