{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Mere hensynsfulde bilister? {{forumTopicSubject}}

Så er sæsonen 2009 ved at være ovre for en stor del MC'ister. Ihverfald for dem, der ikke har eskimo-gener og kører året rundt.

For mit vedkommende blev det til 11.000 km denne sæson og en ting jeg har bidt lidt mærke i, er at jeg syntes at bilisterne generelt er blevet lidt mere hensynfulde ude i trafikken.

Det KAN være noget jeg bilder mig selv ind, men antallet af bilister med en eller anden ubændig trang til at køre helt op i røven på en, er aftaget en del over de seneste år.

Jeg kan kun komme i tanker om ganske få, der har ligget og presset mig (den ene af dem, var faktisk en politibil, uden udrykning og med kun én betjent. Det var ved Middelfart), ved at køre så tæt som 1 meter fra bagenden af cyklen når jeg var ved at overhale f. eks. lastbiler mm.

Mit indtryk er også, at bilister generelt set, er blevet bedre til at trække vejret en ekstra gang, når de skulle svinge til venstre eller kommer fra en sidevej. Også selvom de sagtens havde kunne nå ud, inden jeg var fremme ved dem.

Jeg er klar over, at bilister der har for travlt, stadig findes i hobetal, men jeg møder flere der vælger at"sidde over" til jeg er sikkert forbi.

Er det bare mig som har været heldig, eller er der andre der har samme opfattelse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere hensynsfulde bilister?
  • #1   8. nov 2009 Føler mig sjældent presset, ved ikke om det siger mere om min snit fart, men synes faktisk også jeg har haft færre episoder med billister der ikke har set dig for når de er kommet fra en side vej.. ân selvfølgelig også bare være jeg kører mere defensivt efter jeg er blevet far. hmm.

• #2   8. nov 2009 Der er jeg så dybt uenig. Jeg syntes ikke folk er blevet en pind bedre til at tage hensyn hverken til andre biler, mc´ere, cyklister eller gående.

For 14 dage siden var jeg bl.a ved at blive kørt ned i et lyskryds hvor en bil drejer, holder hornet i bund og lige får snittet mit ene ben.
    Han gasser selvfølgelig op og skynder sig væk inden jeg ser nummerpladen.

Så jeg er bestemt ikke enig.

• #3   8. nov 2009 også helt uenig synes tværtimod bilisterne er blevet endnu ringere.

• #4   8. nov 2009 Jesper S og Jesper N

Så kunne det være interessant at høre lidt om jeres kørestil. Er den aggressiv eller defensiv (som Martin og min er)?

For et sted kunne det være, at disse ting hang lidt sammen.

• #5   8. nov 2009 Øhm....nu gik jeg over et lydkryds på arbjedet.

Men kørestilen er da de små veje hvor der ingen biler er. Er der biler ændrer jeg stil indtil de er forbi og så fortsætter jeg.

• #6   8. nov 2009 jeg syntes tit bilerne lige gir plads til at jeg kan smutte fordi, når jeg kører bag dem. men syntes ikke rigtig folk er blevet bedre til at holde tilbage.
    jeg syntes kvinderne er blevet værre.... og ja det er ikke for at være diskriminerende... men der er altså bare nogle derude der er farlige i traffikken og som ikke ved hvad de laver. mændene kører også dumt... men i det mindste nogenlunde logisk..
    og nej jeg mener ikke alle kvinder kører dumt (kun næsten : )

• #7   8. nov 2009 Kører altid defensivt over for biler der kommer fra side veje, og har ikke haft en eneste gang, hvor det har været ved at udvikle sig til noget farligt hvor en billist svingede ud foran mig. Der har da været et par gange, hvor jeg har været nødt til, at bremse for en der måske lige var lidt for frisk ved en sidevej. Men langt fra noget farligt...

Husk det kun er jer selv til at holde jer i live på landevejene, og hvis der er en der kører alt for tæt på, så vink ham da forbi i stedet for, at ligge og slås med ham. (eller gi ham baghjul når der skal overhales et par biler ;-))

• #8   8. nov 2009 Ved heller ikke om jeg kører mere defensivt eller om jeg er blevet bedre til at læse trafikken. Men mon ikke det er en god blanding. Dog sker det stadig at en eller anden idiot kører ud på det forkerte tidspunkt i stedet for at vente de 30 sek.. Men gider egentlig ikke hidse mig op over det. Vi laver alle fejl, og mon ikke dem der gør det tænker sig lidt bedre om næste gang. Det vælger jeg i hvert fald at tro..

• #9   8. nov 2009 Nu har jeg ikke selv kørt MC i år, så ved ikke om det er blevet bedre, men sidste år havde jeg da et par stykker der blev ved med at køre helt oppe i røven af mig, så vinkede dem forbi, eller tog farten af indtil de selv kørte forbi.
    Kan ikke se hvorfor fanden man skal køre så tæt, hvad er fordelen ?, det er jo ikke ligefrem fordi der noget læ bagved min cykel, så de spare ikke benzin på det smiley

• #10   8. nov 2009 Oplever dagligt at bilister køre helt op i røven på en, det er uanset om jeg køre mc eller bil. De værste er dem der køre i firehjulstrækker.

• #12   8. nov 2009 ved ikke om de er blevet bedre, har været tæt på at blive nakket 3 gange, da en bil åbentbart ikke har ubetinget vigepligt mere godt man har så gode bremser

• #14   8. nov 2009 En ting har vi i hvert fald at glæde os over - ikke at 253 mennesker er trafikdræbte til dato i år, men at IKKE FLERE end 253 er trafikdræbte en trrediedel ind i novenber. Det er det LAVESTE antal totalt i årevis...

... så måske er der noget om snakken:-)

Kommentér på:
Mere hensynsfulde bilister?

Annonce