Bremse teknik?! {{forumTopicSubject}}
Var ud og øve at bremse forleden, og det gik da også meget godt..
men jeg er dog i tvivl om et par ting..
1. Jeg bremser hårdt med begge bremser (først med bagbremse og så forbremse da jeg på den måde føler jeg bedre kan kontrollere baghjulet fra blokkering)
hvis jeg HAR koblingen i bund så blokkerer baghjulet meget nemt..
2. Jeg bremser hårdt med begge bremser (først med....)
hvis jeg IKKE har koblingen i bund så er det sværer for baghjulet at blokere, da motoren er i gear.. men lige i overgangen hvor cyklen begynder at lave en stoppie og løfte baghjulet, der begynder mit baghjul at hoppe og ryste i kæden inden det blokerer.. Idet at motoren er i gear og den skaber noget modstand...
håber det gav mening
Hvilken fremgangsmåde er den rette, gør jeg noget forkert?
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
men tjah det er ligesom at sige at det røde felt i omdrejningstallet er til pynt..
til hverdag klarer man sig fint uden, men jeg vil have det maksimale ud af maskinen.. så jeg øver mig lidt til kommende trackdays..
Så jeg søger faktisk primært svar fra dem som kører bane og udnytter bremsekraften til det fulde...
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
20 % bagbremse
80 % forbremse
Dette samt nedgearing.
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 226 Svar: 3.253
Ej det håber jeg sq ikke den gør... så er der sq noget galt med din knallert..
og kender en del der køre på bane... og tror sq de er enige med mig..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Rene- du siger du aldrig rører koblingen, hvem af jer har så ret ???
Og Rene du skriver "Ja på din vil den nok gøre det." mener du det med at baghjulet hopper..? Gør din ikke det
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Iflg dem skulle man trække koblingen helt ind, derefter tager man bagbremsen umiddelbart før forbremsen - dette er for at stabiliserer bagenden, og det trykker osse bagende lidt ned, så der skal meget mere til før baghjulet letter
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
det gør jeg da tit, hvis jeg skal deaccelerere HÅRDT fra 150-120 inden et sving, og det ikk er nødvendigt at geare ned, så ville jeg aldrig drømme om at træde koblingen i bund i et splitsekund for igen at koble ind og medføre at bilen bliver urolig og begynder at gynge..
Hvis jeg skulle koble ud hver gang jeg bremser så ville jeg sgu ryge af banen når der blir kørt race..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
det er blot farten der er for lav hvis den begynder at hoppe..
men er vi enige i at ved den rette hastighed kan man godt i en kortere periode bremse hårdt med begge bremser uden at trække koblingen og uden at det skader motoren..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
men nu er sæsonnen slut, en sidste tur pga olieskift er hvad det blir til
men har helt sikker rådene i overvejelse
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
i form for et dæk hvin lige inden det sker?
Og når forhjulet blokkerer, under forudsætningen af man kører helt lige, når man at slippe bremsen så hjulet begynder at rulle rundt, eller kommer man bare ned og ligge straks?!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jeg kunne også bare sætte mig op på cyklen og køre 50% af min personlige grænse og aldrig køre galt og lade som om jeg er en god motorcyklist af den grund.. men jeg søger konstant min grænse, derofor jeg oprettede emnet
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 211
Du kan godt blokere forhjulet uden at vælte. Så længe dig og cyklen er OPRET, kan du blokere lige så langt du vil.
Jeg lærte det hos mc-instruktørene og prøver stadig en gang i mellem, lige kort at blokere.
Det gør at jeg bliver lidt mere fortrolig med bremserne og cyklen.
Bremse teknik?!