{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Jet Kit
  • #1   19. okt 2009 jetkit kan ikke anbefales til slidte karburatorer dvs. nogen der har gået over 10-15kkm har jeg fået at vide.... det er umuligt at få dem justeret ordentligt..... normalt er det ikke noget problem at køre med konstant fart... kun som nævnt hvis karburatorene er slidt, for så bliver de utætte i strålerøret

  • #2   19. okt 2009 Jeps, og flere mekanikaer jeg har snakket med siger også at jetkit er MEGET hårdt ved dine kaburatorer, så holdbarheden af dem forkortes betragteligt. Derfor valgt jeg at droppe jetkit, da min cykel skulle justeres ind.

  • #3   19. okt 2009 det er vist ret forskelligt fra fabrkat til fabrikat, jeg har et kn jet kit i min. og det har jeg kørt 17000 km med indtil videre uden problemer. da jeg fik det sat i havde min mc kørt ca 30000.
    men factory pro jet kit skulle vist slide karburatoren ret hurtigt da jetkittet har filer karburatoren i stykker. eller stråle røret eller hva det nu er.


  • #4   19. okt 2009 da jetkittet her filer karburatoren

  • #5   19. okt 2009 Jeg har fået monteret Jetkit på min SZR hos dot-e.dk. Og jeg er meget tilfreds. Havde det også på min gamle SZR og der var heller ingen problemer. Men prøv at kontakte www.dot-e.dk de kan helt sikkert hjælpe dig. Også hvis du har spørgsmål.

  • #6   19. okt 2009 Jeg har også fået jet kit monteret og kørt ind hos mr. dyno (dot e)
    Jeg fik samtidig skiftet strålerør til en type som holder cyklens levetid ud, så for mit vedkommende kan der højst blive tale om skift af dyser + nåle engang.


  • #7   19. okt 2009 så længe man kan skifte strålerør på en karburator er der ingen ko på isen.... men det kan du ikke på mange fx mikuni som sidder på en R1 deraf ....bad idea med jet kit!!

  • #8   19. okt 2009 - J1 - MCL : ikke ab fabrik, men ikke desto mindre kan mr. dyno altså gøre det...

  • #9   19. okt 2009 ja de kan nogen triks ved det godt men det er ikke billigt !!!

  • #10   19. okt 2009 dyno jet kit er ok. og fremragende til renovering af gamle karb også. problemet er factory´s jet kit. deres titanium nåle filer dysen op. hvilket medfører meget dårlig kørsel på kort tid

  • #11   19. okt 2009 Som det er dyrt hos dot-e er vel som man ser på det. Jeg synes at jeg har fået meget for mine penge hos dem. Jeg har fået en mere velkørende motorcykel ud af det. (SZR'en er også blevet letter at starte efter montering af jetkit) Super god service. Og alt i alt en fair pris for deres arbejde. Om de så er dyre end andre steder ved jeg ikke. Men jeg vil godt give det de koster at få lavet det hos dem.


  • #12   19. okt 2009 mener de skulle have 6000kr for at justere min ind med nye strålerør, jeg takkede pænt fra

  • #13   19. okt 2009 Man burde vel egentlig at kunne klippe noget af de org. fjedre så de bliver slappere, så vil den jo også reagere hurtiger på gassen og så bare køre med org. nåle og dyser. For øvrigt er det et DYNO jetkit jeg har på, jeg kunne hurtigt mærke at den blev hurtiger til at tage gassen, men er det ikke bare fjedrene der gør det ???

  • #14   19. okt 2009 >men er det ikke bare fjedrene der gør det ???

    Ingen tvivl om de har sin del af æren, men der flere andre ting involveret som f.eks nålene. Udover at have flere riller til justering end de fleste standardnåle har det, så er de udformet anerledes. Udformning af nålene er bla. hvor der lægges massevis af timer på rullefelt når der udvikles jetkits.

    Dyno Jet f.eks påstår også at deres dyser er anerledes og bedre end standard, men jeg ved faktisk ikke hvor meget der er om snakken.

    Men du har helt ret i at man sagtens kan forbedre mange cykler helt med standard stumper i karburatorerne. En fornuftig indstilling af blandingskruer, svømmerhøjde, nåle og godt valg af dyser kan i mange tilfælde give en forbedring i kørbarhed etc. Nogen borer også hullet til vaccumkammerne en smule op - det med at klippe lidt af fjedrene har jeg så aldrig hørt nogen gøre, men det burde vel som du siger kunne modsvare de "svagere" fjedre der følger med div. jetkits.

    Jeg havde iøvrigt denne snak med Henrich fra Lydmuren da han rullede min cykel ind med Dynojet jetkit, og ifølge ham kan man lige så ofte opnå fine resultater med standard stumper som med div. jetkits.


  • #15   19. okt 2009 Blot for lige at pointere det endnu en gang, så er der stor forskel på de forskellige jet kits. Factory pro er som nævnt tidligere meget hårde ved strålerørene, hvilket ikke skulle være et problem med de jet kits fra Dyno.

    Hygge


  • #16   19. okt 2009 Tak for nogle gode svar, havde også selv hørt at Dyno skulle være det bedste JetKit man kan købe.

Kommentér på:
Erfaring med Jet Kit

Annonce