{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jet kit
  • #1   11. mar 2014 Mener du et dysesæt?

  • #3   11. mar 2014 Det giver flere indstillingsmuligheder. At få tweeket de sidste krafter ud af motoren.

  • #4   11. mar 2014 Hvis din motor ikke går ordentligt, så er det smart med en række dyser og nåle at teste med. Men du får ikke 8-10% flere heste ud af en sund motor.

    Sidste gang jeg virkelig rodede med indstilning af kaburator var tilbage i mine glade scooterdage for nogle år siden. Godt nok 2-takt men samme princip.
    Når en nykonfigureret motor skulle stilles ind, så begyndte man altid med en lidt større dyse end man regnede med vill passe. En 4-6 numre for stort. Og så blev man bare ved med at gå ned i dyse indtil motoren begyndte at drukne i luft. Man brugte altid lige en dyse større end den der egentlig kørte bedst - dette var for at undgå overophedning af de små overtunede motorer.
    Nål stillede man mellemområde med og luftskruen brugte man til småjusteringerne samt lav gas.
    Jeg har ikke haft behov for at rode med andre nåle, men nogle kaburatorer/motorer kan være meget følsomme overfor dette.

    Men hvis din kaburatorer allerede står perfekt, så er det intet at hente ved at pille ved dyser osv. Måske et dysenummer eller 2 lavere vil give et par hk mere på din maskine, men også en varmere motor, hvilket betyder mere slid og eventuel skade pga overophedning. Især på en meget tør dag.


  • #5   11. mar 2014 Godt alternativ hvis carb skal renoveres. Ellers er det ikke pengene værd.

  • #6   11. mar 2014 Jeg fik omdysset min gs 500 e og så en anden pot på! Den blev da mere frisk i optrækket men ingen racer smiley

  • #7   11. mar 2014 arsukfjoden
    regner heller ikke med den får de procent heste ekstra de skriver men den går ujævnt og hakker lidt her efter vinteren og ska skille hele skidet af snart så tænkte på at smække sådn et kit i nu jeg alligevel havde den skildt af

    brian s
    det var nettop osse min tanke

    sej-mon-dog
    rart at høre det gav din lidt liv igen



  • #8   11. mar 2014 Jeg havde en ZX9R , 147 hk havde den, super sprød i motoren, helt klart noget der skal prøves, og er det en stor mc du vil beholde er oplagt at gøre det, men en der skal væk om et år er det spild af penge, for dem får du ikke ind igen.

  • #9   12. mar 2014 "Men hvis din kaburatorer allerede står perfekt, så er det intet at hente ved at pille ved dyser osv. Måske et dysenummer eller 2 lavere vil give et par hk mere på din maskine, men også en varmere motor, hvilket betyder mere slid og eventuel skade pga overophedning. Især på en meget tør dag."

    arsukfjoden

    den forklaring er ikke helt gangbar

    et jetkit indeholder som regel også andre begrænsninger eller et bor til at ændre på kanaler i karburatoren/spjæld samt andre fjedre der ændre hvor hurtigt spjældene åbner/reagere , det kan godt flytte 10-14 HK i mellemområdet på en 150HKs cykel


Kommentér på:
jet kit

Annonce