1.417 visninger
|
Oprettet:
jet kit {{forumTopicSubject}}
hej der ude
er der nogen der ude der har nogen erfaring med jet kit til karburator??
er det helt dumt eller en go ide??
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 15
http://www.ebay.co.uk/itm/261321166088?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Sidste gang jeg virkelig rodede med indstilning af kaburator var tilbage i mine glade scooterdage for nogle år siden. Godt nok 2-takt men samme princip.
Når en nykonfigureret motor skulle stilles ind, så begyndte man altid med en lidt større dyse end man regnede med vill passe. En 4-6 numre for stort. Og så blev man bare ved med at gå ned i dyse indtil motoren begyndte at drukne i luft. Man brugte altid lige en dyse større end den der egentlig kørte bedst - dette var for at undgå overophedning af de små overtunede motorer.
Nål stillede man mellemområde med og luftskruen brugte man til småjusteringerne samt lav gas.
Jeg har ikke haft behov for at rode med andre nåle, men nogle kaburatorer/motorer kan være meget følsomme overfor dette.
Men hvis din kaburatorer allerede står perfekt, så er det intet at hente ved at pille ved dyser osv. Måske et dysenummer eller 2 lavere vil give et par hk mere på din maskine, men også en varmere motor, hvilket betyder mere slid og eventuel skade pga overophedning. Især på en meget tør dag.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
feb 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 15
regner heller ikke med den får de procent heste ekstra de skriver men den går ujævnt og hakker lidt her efter vinteren og ska skille hele skidet af snart så tænkte på at smække sådn et kit i nu jeg alligevel havde den skildt af
brian s
det var nettop osse min tanke
sej-mon-dog
rart at høre det gav din lidt liv igen
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
arsukfjoden
den forklaring er ikke helt gangbar
et jetkit indeholder som regel også andre begrænsninger eller et bor til at ændre på kanaler i karburatoren/spjæld samt andre fjedre der ændre hvor hurtigt spjældene åbner/reagere , det kan godt flytte 10-14 HK i mellemområdet på en 150HKs cykel
jet kit