{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

M800 - XVS 650 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har kigget lidt på M800 og XVS 650.... igen igen, der er et eller andet over de 2 modeller som gang på gang fanger mine øjne ;-D

Er der en der har prøvet begge og kan forklare mig hvad de største forskelle, rent kvalitets mæssig, mellem de 2 bikes er??

Jeg tænker ikke på HK, topfart osv. det kan jeg læse mig frem til, det er nok nærmere kvaliteten i finish og lignende der er interessant.. det er jo sikkert religion hvad der er bedst, men hvis i har nogle meninger, så kom frem med dem??

Har set om jeg kunne finde en tråd i forum hvor det stod i, men fandt ikke det store, ihvertfald ikk hvor der er en sammenligning... men skulle der være en tråd som jeg har overset, så beklager jeg at have lavet endnu en, men så må i gerne give et link smiley

Nå ja, lige et enkelt tillægs spørgsmål..... begge cykler har jeg set hvor de er lavet om til custom, altså med andet styr, bagskærm osv, og da er begge modeller rigtig flotte... Og det er også det jeg selv vil når jeg engang køber igen, men der er sikkert et stor forskel på hviken en der er dyrest og billigst at lave om på og få udstyr til... så hvis der var en venlig sjæl der også lige kunne oplyse det smiley

Fortsat god søndag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  M800 - XVS 650
  • #2   11. okt 2009 Jeg gør ikke slev så meget i custom og lir, men der er et par grundlæggende ting, du skal være opmærksom på.

    M800 er en nyere konstruktion som helhed-skønt drivlinien er meget traditionel og genkendelig. Den kan leveres i både karburator og indsprøjtnings version' Det er en vandkølet cykel, med de fordele og ulemper det giver.

    XVS er en luftkølet maskine, og den eksisterer på grand af sin alder kun som karburator version. Den er luftkølet, med de fordele og ulemper det giver.

    Mange af delene og skjoldene på M800 er plastik.

    XVS mener jeg selv er underpowered som 650.



  • #3   11. okt 2009 Har selv haft en dragstar 650 og den er klart den fedeste efter min mening! Godt bundttræk og faktisk ganske udemærket at køre sving med takket være en temmelig lav vægt for en chopper!!

  • #4   11. okt 2009 Tak for svar indtil videre smiley

    Fint link Jesper, lyder da ikke godt med de rust problemer vedkommende har haft.... håber da ikke for andre ejere af den model, at det er et gennerelt problem smiley

    Dvs., kort fortalt, at XVS 650 har en bedre finish, men er svagere end M800??

    Kan man på nogen måde gøre at 650'eren får flere kræfter, som stadig er lovlig... eller har den kræfter nok til normal brug, evt. med passager bagpå også... det skal siges at jeg bare skal hygge cruise, men derfor vil det jo stadig være rart at kunne overhale en bil på motorvejen når jeg en enkelt gang skulle havne der smiley ???


  • #5   11. okt 2009 Har en M800 fra 05/07 - der er ingen rust på.

    Det betyder ikke, at XVS 650 ikke er bedre, det ved jeg ikke nok om modellen til at udtale mig om.

    Man kan altid finde et eksempel på at nogle har dårlige erfaringer med en specifik type MC.

    Jeg har hørt argumentet med at Suzuki kan holde en lav pris ved at spare på lakken, men helt ærligt....... det alene kan ikke forklare den lave pris,så dyr er lak altså heller ikke:)



  • #6   11. okt 2009 Nu handler alt ikke om de fejl der opstår, men også om hvordan de behandler:
    http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/b26928ce35cf40c9/e33f4560a737e878?lnk=gst&q=suzuki+rust+m800#e33f4560a737e878


  • #7   11. okt 2009 Der er en god del religiøsitet indblandet når man skal vælge bedste MC:)

  • #8   11. okt 2009 Jeg har sgu hørt meget grimme ting om Suzukis finish - og jeg har set meget fine velrenommerede cykler - yahama og honda - ligne det rene lort pga dårlig vedligeholdelse.

    Holdbarhed afhænger efter min opfattelse noget mere af ejer end af cykelfabrikat:-)


  • #9   11. okt 2009 Gert,
    Jeg tror ikke forskellen på de to modeller er større end at du kan vælge med hjertet. Det er en sjælden luksus at kunne gøre det, men når det udelukkende drejer sig om fornøjelse og ikke om at få dækket et dagligt transportbehov, så skal man da give sig selv lov til det:)

    Jeg valgte min egen ud fra udseendet, og det er jeg ikke spor flov over at indrømme.

    Hvis man går for analytisk til værks ender det som da jeg skulle købe bil: Jeg stillede ubetingede, betingede og ønskelige krav op. Jeg lavede plus og minsu lister osv. Hver eneste gang kom jeg frem til at en Citroen Berlingo ville dække mine behov fint.... Jeg endte med at købe en Suzuki Swift 1.3 smiley

    Custom dele er rasende dyre. Det tror jeg gælder for begge modeller. Der er ikke den store forskel på tilgængeligheden af tingel tangel på brugtmarkedet: Meget lidt til begge modeller.

    Husk at smide et indlæg når du har bestemt dig og når du har handlet.
    God fornøjelse


  • #10   11. okt 2009 Hvis du vil lave rigtigt om på cyklen - altså ikke bare hænge julepynt på - så er XVS lettest at arbejde med. Vandkøling forenkler ikke ændringer:-)

  • #11   11. okt 2009 Knud: At kalde en M800 for mere moderne end XVZ er lidt søgt. Ja den har da indsprøjtning, men begge er i sine grundtræk fra 1997...

  • #12   11. okt 2009 gert, jeg kørte i sommers til jylland med damen bagpå og kunne godt overhæle et par biler. jeg lå gerne og kørte ca 120.. men kørte også lidt 140.
    det er godt nok ikke en xvs jeg har. men kraft mæssigt er de ret ens.


  • #13   11. okt 2009 jeg ville dog nok vælge m800. både pga krafter men også pga at der er SÅ MANGE dragstere alle stedet.

  • #14   11. okt 2009 Kim O : Skal nok vende tilbage med en melding om hvad det bliver til smiley

    Jeg synes rigtig godt om M800, men må nok indrømme at den artikel Jesper linkede til får mig til at tænke over det... det ville være skod at gøre sig umage med at holde mc'en vedlige, og så ruster den stadig væk under hænderne på en. Men kan jo også være at det bare er et enkelt tilfælde, der er sikkert mange der er glade for modellen smiley

    Hmmmm, jeg må tænke over det, der er jo også tid nok da jeg ikke har travlt smiley

    Mange tak for alle jeres svar smiley


  • #15   12. okt 2009 Ja, på afstand er en M800 pæn, og sad også på en sort/hvid til udstillingen i Bella Centret, og må da indrømme den er ganske fed i stilen. Men finishen er altså skuffende. Især når man bagefter går over og sammenligner med en VT750 eller VN900

Kommentér på:
M800 - XVS 650

Annonce