M800 - XVS 650 {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har kigget lidt på M800 og XVS 650.... igen igen, der er et eller andet over de 2 modeller som gang på gang fanger mine øjne ;-D
Er der en der har prøvet begge og kan forklare mig hvad de største forskelle, rent kvalitets mæssig, mellem de 2 bikes er??
Jeg tænker ikke på HK, topfart osv. det kan jeg læse mig frem til, det er nok nærmere kvaliteten i finish og lignende der er interessant.. det er jo sikkert religion hvad der er bedst, men hvis i har nogle meninger, så kom frem med dem??
Har set om jeg kunne finde en tråd i forum hvor det stod i, men fandt ikke det store, ihvertfald ikk hvor der er en sammenligning... men skulle der være en tråd som jeg har overset, så beklager jeg at have lavet endnu en, men så må i gerne give et link
Nå ja, lige et enkelt tillægs spørgsmål..... begge cykler har jeg set hvor de er lavet om til custom, altså med andet styr, bagskærm osv, og da er begge modeller rigtig flotte... Og det er også det jeg selv vil når jeg engang køber igen, men der er sikkert et stor forskel på hviken en der er dyrest og billigst at lave om på og få udstyr til... så hvis der var en venlig sjæl der også lige kunne oplyse det
Fortsat god søndag
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/402f7102cbb6ef90/e8a758a4cbdfdf38?lnk=gst&q=suzuki+rust+m800#e8a758a4cbdfdf38
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
M800 er en nyere konstruktion som helhed-skønt drivlinien er meget traditionel og genkendelig. Den kan leveres i både karburator og indsprøjtnings version' Det er en vandkølet cykel, med de fordele og ulemper det giver.
XVS er en luftkølet maskine, og den eksisterer på grand af sin alder kun som karburator version. Den er luftkølet, med de fordele og ulemper det giver.
Mange af delene og skjoldene på M800 er plastik.
XVS mener jeg selv er underpowered som 650.
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 29
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Fint link Jesper, lyder da ikke godt med de rust problemer vedkommende har haft.... håber da ikke for andre ejere af den model, at det er et gennerelt problem
Dvs., kort fortalt, at XVS 650 har en bedre finish, men er svagere end M800??
Kan man på nogen måde gøre at 650'eren får flere kræfter, som stadig er lovlig... eller har den kræfter nok til normal brug, evt. med passager bagpå også... det skal siges at jeg bare skal hygge cruise, men derfor vil det jo stadig være rart at kunne overhale en bil på motorvejen når jeg en enkelt gang skulle havne der ???
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Det betyder ikke, at XVS 650 ikke er bedre, det ved jeg ikke nok om modellen til at udtale mig om.
Man kan altid finde et eksempel på at nogle har dårlige erfaringer med en specifik type MC.
Jeg har hørt argumentet med at Suzuki kan holde en lav pris ved at spare på lakken, men helt ærligt....... det alene kan ikke forklare den lave pris,så dyr er lak altså heller ikke:)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/b26928ce35cf40c9/e33f4560a737e878?lnk=gst&q=suzuki+rust+m800#e33f4560a737e878
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Holdbarhed afhænger efter min opfattelse noget mere af ejer end af cykelfabrikat:-)
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Jeg tror ikke forskellen på de to modeller er større end at du kan vælge med hjertet. Det er en sjælden luksus at kunne gøre det, men når det udelukkende drejer sig om fornøjelse og ikke om at få dækket et dagligt transportbehov, så skal man da give sig selv lov til det:)
Jeg valgte min egen ud fra udseendet, og det er jeg ikke spor flov over at indrømme.
Hvis man går for analytisk til værks ender det som da jeg skulle købe bil: Jeg stillede ubetingede, betingede og ønskelige krav op. Jeg lavede plus og minsu lister osv. Hver eneste gang kom jeg frem til at en Citroen Berlingo ville dække mine behov fint.... Jeg endte med at købe en Suzuki Swift 1.3
Custom dele er rasende dyre. Det tror jeg gælder for begge modeller. Der er ikke den store forskel på tilgængeligheden af tingel tangel på brugtmarkedet: Meget lidt til begge modeller.
Husk at smide et indlæg når du har bestemt dig og når du har handlet.
God fornøjelse
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
det er godt nok ikke en xvs jeg har. men kraft mæssigt er de ret ens.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Jeg synes rigtig godt om M800, men må nok indrømme at den artikel Jesper linkede til får mig til at tænke over det... det ville være skod at gøre sig umage med at holde mc'en vedlige, og så ruster den stadig væk under hænderne på en. Men kan jo også være at det bare er et enkelt tilfælde, der er sikkert mange der er glade for modellen
Hmmmm, jeg må tænke over det, der er jo også tid nok da jeg ikke har travlt
Mange tak for alle jeres svar
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
M800 - XVS 650