{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

* II_Baccio *
* II_Baccio *
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 49

Kasko hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej Galleri,

Har ikke umiddelbart kunne finde svar på mit spørgsmål ved en søgning i forum.

Nu har jeg set personer spørge om prisen på kaskoforsikring på cykler til under 30.000kr. Ligeledes er der personer der kører på cykler til over 100.000kr som ikke har kasko på.

Mit spørgsmål er, hvor går grænsen? Altså hvor meget syntes I en cykel må koste, før der skal kasko på?

Det er selvfølgeligt forskelligt fra person til person, men syntes det kunne være interessant, at høre hvilke overvejelser folk har gjort, inden de har valgt forsikring.

/Baccio

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko hvornår?
  • #1   5. okt 2009 Det kommer jo fuldstændigt an på hvad kasko koster ekstra.
    Min gamle cykel til ca. 50.000 kostede 15.000 i kasko - så det fravalgte jeg.

min nye (og meget gamle!) cykel koster 1200kr i kasko, så det har jeg valgt trods prisen på mc kun er 13.000kr.

• #2   5. okt 2009 Det handler om hvor meget kasko'en koster i forhold til motorcyklens værdi.
    1.500,- i kasko for min er til at overkomme. Men kostede den +10.000,- i kasko ville jeg nøjes med ansvar til den MC. Men kostede MC'en +150.000,- ville jeg nok tage imod en kasko til 10.000,-

• #3   5. okt 2009 Enig med Jeppe.
    Det er en afvejelse.
    Kørte i 2 sæsoner min bike (ca 60-65k i værdi), uden Kasko.
    Men fik så et "tilbud" på 4300 for Kasko, så det har jeg nu.

Men køretøjer i lavere værdi..fx. en bil til 22k (står lige i den situation nu mht. en konebil), ja den bliver kun med Ansvar...det andet kan ikke betale sig.

• #4   5. okt 2009 Jeg har valgt at have kasko på mine ting der koster over 50.000,- for det er lidt min grænse for hvor meget jeg vil "sætte på spil".
    Men på den anden side kan du hente en cykel i tyskland for 10-15.000 og bygge over på din egen hvis du lægger den ned eller på anden vis ødelægger noget. Så hvis din kasko koster mere end 10.000 ekstra ville jeg nok køre uden og hente en anden cykel hvis skaden skulle ske... Men så er du bare fucked ved tyveri?!

I bund og grund er grænsen bare op til dig - hvor meget vil du risikere at kunne miste før det gør rigtigt ondt?!

• #5   5. okt 2009 Er enig med ovenstående... Det er individuelt og der er mange overvejelser, der skal afklares.

Hvis du låner et større beløb til mc, så vil banken tyoisk kræve at den skal kaskoforsikres - simpelthen for, at det jo er deres sikkerhed for lånet med mindre du stiller sikkerhed i andet.

• #6   5. okt 2009 Det er simpelthen et spørgsmål om hvotr mange penge du kan tåle at miste hvis den totalskades eller bliver stjålet. Jeg har haft et par stykker til 30-40 k uden kasko, men over 50 k så smider jeg kasko på den.

• #7   5. okt 2009 Du skal allerførst gøre op med dig selv, om du vil chance den mht tyveri.

Derefter er det et ret simpelt regnestykke. En begynder kasko, kan let koste det halve af cyklen pr. år, og det kan du reparere rigtig meget skade for!!!!!!

Så kan du jo lige tænke endnu en gang over, om du selv kan gardere dig i rimelig grad mod tyveri.

• #8   5. okt 2009 Jeg har kasko på min mc - også selv om jeg gav ~6.800 inden jeg blev 25. Næste gang ska jeg give omkring 5.100.

Jeg har lige købt bil til 23.000 kr... Der har jeg ikke kasko på. Til gengæld har jeg købt en rimelig seriøs ratlås til 650 kr., og ellers er der ikke tale om en speciel overgejlet bil, så den regner jeg med at jeg kan få lov at ha for mig selv...

Kommentér på:
Kasko hvornår?

Annonce