5.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Forsikring ved prøvekørsel / salg Forsikring ved prøvekørsel / salg

Jeg har lige forespurgt mit selskab hvordan det forholder sig med forsikringen når der kommer en der vil prøve min mc, nu den er til salg.
Til min store overraskelse vil de ikke dække et evt tyveri, da jeg selv har givet nøglen ud!!!! De skriver at jeg må køre med bagpå hvis jeg vil sikre mig imod et evt tyveri!!
Har nogen hørt den før og hvordan ser det ud med jeres forsikringer??
Der er jo ikke alle cykler der har bagsæde, eller må laste mig og en lige så tung føre!
JEG ER RØSTET :o(((

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring ved prøvekørsel / salg
  • #1   25. sep 2009 Sørg for at tage en kopi af kørekortet, eller skriv kørekortnummeret ned, så skulle vedkommende være til at finde igen.

• #2   25. sep 2009 Det er i og for sig bare i overensstemmelse med alt, hvad der står i din police.

Så du må bare sørge for at have hold i dine potentielle købere - det gør du allerbedst ved at vide med sikkerhed, hvem de er.

Der er folk, der vil have penge i hånden, inden de lader nogen prøve. Det kan du jo overveje, men jeg kan også love dig, at skulle jeg prøve en MC jeg evt. ville købe, og sælger forlangte at stå med mine penge i hånden, så kunne jeg meget hurtigt finde en anden sælger:-)

• #3   25. sep 2009 Det er altså letter at sælge en bil :o((

• #4   25. sep 2009 Thomas 8Roskilde)TRX:

Jeg ser faktisk ikke forskellen:-)

• #5   25. sep 2009 udover at i bil ,er det nemmere at køre med !

• #6   25. sep 2009 Hvis jeg havde en cykel som skulle sælges, ville jeg sørge for at få navn, adresse og telefon, og tjekke at det var korrekt.

Så ville jeg lave en seddel, hvor der skal skrives under på at han/hun er ude og prøvekøre mc'en, og han dækker alle udgifter i forbindelse med evt. uheld.
    Og endelig ville jeg beholde kørekortet, mens de er ude og køre, og også snuppe et billede af vedkommende.

Mht. at have pengene i hånden, så løber køber jo også lidt en (dog lille) risiko der - men man kunne jo bare kræve at se han har dem med.
    Så sorterer man også alle de useriøse fra, som bare vil sparke dæk...

• #7   25. sep 2009 Jamen de kan jo ikke prøvekøre ude i trafikken, hvis du står med deres kørekort i hånden?

• #8   25. sep 2009 Jeg solgte min mc for et par uger siden.
    Inden prøvekørslen fik jeg køber til at skrive under på, at han dækkede, hvis han lavede skader på den under turen (havde kun ansvar på) og derpå fik jeg fulde navn, kørekortnr + underskrift, hvilket køber kun synes var fair.

• #9   25. sep 2009 Man behøver strengt taget ikke holde fast i et kørekort eller lignende, bare man har ordentligt check på deres id. Hvis personen tydeligt er den han udgiver sig for er identtiteten nedskrevet på en seddel alt rigeligt til politiet;-)

Lisa H's ide med at få en erklæring er ikke dum:-), den forebygger en masse potentielt tovtrækkeri

• #10   25. sep 2009 Knud : jo man behøver se deres kørekort, for det skal du sikre dig de har inden du lader dem køre ! og Liza s ide er fin bortset fra at den juridisk ikke holder en meter hvis der sker noget med mcen

• #11   25. sep 2009 Michael B:

Jeg skrev ikke, at man ikke skulle se det, jeg skrev at man ikke behøver at holde fast i det mens de prøvekører - de skal bruge deres kørekort, især hvis der sker noget:-)

• #12   26. sep 2009 hvad er du røstet over det kan jo ikke være tyveri i forsikringens øjne når du selv har givet nøglen ud jo
    det sku da ren logik

• #13   26. sep 2009 Når du selv overdrager motorkøretøjet i købers varetægt, så er det rent lovteknisk ikke tyveri længere. Længere er den ikke, så du må sikre dig på anden vis.

Kommentér på:
Forsikring ved prøvekørsel / salg

Annonce