10.467 visninger
|
Oprettet:
Ultralydsrenser {{forumTopicSubject}}
Har fået fingre i sådan en svend da jeg skal igang med en karburatorrenovering nu her når vejret skifter.
Er der nogen som har erfaring med en sådan ultralydsrenser? Brugsanvisningen siger vand evt. med lidt opvaskemiddel. Men kan man ikke komme noget andet i som renser mere effektivt end vand og sæbe? Brugsanvisningen siger ingen brændbare væsker, men det er jo ikke fordi væsken er i kontakt med noget som sådan. Kunne godt være fristet til at komme petroleum, acetone eller andet i - evt. i en opløsning sammen med vand.
Nogen ideer?
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 69
Petrolium er vel heller ikke blandbar med vand?
maj 2004
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
Næ det er det sgu nok ikke altså blandbar
Jeg kan selvf. prøve at starte med vand og se hvordan det bliver.
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 637
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Jeg har set at nogle af dem er store nok til at kunne rense karburatorer med...
Glæder mig til at høre om dine erfaringer med den, hvis det er en af de små der...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
En af mine kollegaer prøvede at rense et karburatorsæt i en professionel ultralyds-renser på mit gamle arbejde, hvilket efterlod ham med et sæt nærmest sandblæste og fuldstændig ubrugelige karburatorer. Overfladen var nærmest forsvundet, og det så nærmest ud som om, de var begyndt at korrodere væk - ikke så godt i gevind og pashuller...
Så det er ikke alt, man bare lige kan putte i - specielt ikke hvis maskinen har høj effekt, eller risten ikke kan justeres op og væk fra transduceren.
maj 2004
Eddie> Nej det er ikke en af de helt små, men gigantisk er den ikke, jeg er nødt til at adskille karburatoren i dele. Det er denne jeg har købt: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=200361745144#ht_3607wt_938
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
Jeg lånte en på arbejde, den har en funktion som ikke renser, men slår luften ud af vandet, dette gøres inden start af rensning, hvilket skulle gøre rensningen mere effektiv.
Den jeg lånte er en bord-model, på arbejde har vi også en større (emmner op til en halv meters penge i diameter), den blev jeg stærkt advaret mod at bruge til mine karburatorer - rygtet sagde at små emner var "gået tabt" i maskinen (pga. for stor effekt).
Jeg ville også holde mig til en opløsning af vand og grundrens.
maj 2004
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.370
maj 2004
Martin> Hehe det skal jeg huske. Prøvekørte den lige forleden, hvor jeg stak fingrene i den. Overvejede det faktisk lige et sek. inden, men så blev jeg nysgerrig for at se om jeg kunne mærke noget Det kunne jeg nu ikke...
Ultralydsrenser