Hvilken ultralydsrenser? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have købt en ultralydsrenser, primært til karburatorer. Nogen der har nogle anbefalinger/erfaringer?
Jeg skal have købt en ultralydsrenser, primært til karburatorer. Nogen der har nogle anbefalinger/erfaringer?
Spar penge på din forsikring
jul 2013
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 279
Den klarer en karburator fint. Den er med varme og timer. Men jeg kunne godt have ønsket mig et liiiidt større kar.
okt 2018
Følgere: 19 MC-er: 7 Svar: 37
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 264
Simon er 3l ikke rigeligt stor nok til karburatorer?
jul 2013
jul 2013
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 425
Nogen af de sæber til ultrarensere er ret så alkaliske og virker aggressivt på aluminium.
De bliver sådan helt tørre og matgrå og kigge på, som om skidtet så hænger bedre på til næste gang... Det får man ikke med alm.opvaskemiddel.
Dyser og andet messing kan med fordel lægges i et rengjort marmeladeglas, hæld æbleeddike i så de er dækket, holdes ned i vandet i renseren med en vandpumpetang (ikke fingrene)
Frem med uret og giv messingen 90 sekunder så er æbleeddiken grumset til og messingen er ren og ligner nyt.
90 sekunder passer med den renser jeg bruger, det skal måske have lidt mere/mindre afhængig af renseren.
Det er en fin måde og rense i andre væsker end den i karret, man kan jo ikke fylde karret med æbleeddike (det bliver nok lidt dyrt)
Æbleeddike står som regel i supermarkedet i nærheden af olivenolie og lign. Koster ca 20 kr for en halv liter i en pæn glasflaske, så der er rigeligt.
okt 2015
Følger: 5 Følgere: 32 Emner: 45 Svar: 264
jul 2020
Kan også være stanken, æbleeddike er sådan mere behageligt når det kommer til lugt.
Men det virker rigtig godt, sådan en brun/grå dyse af messing der har siddet i svømmerhuset længe bliver helt fin.
Skrev det ikke længere oppe men det giver vel sig selv og skylle godt med vand bagefter
jul 2013
Mit karburator sæt havde stået stille i 8-10 år, og jeg vurderede at opvaske middel ikke var løsningen.
jul 2020
Hvilken ultralydsrenser?