{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

MC´ister er hjælpsomme {{forumTopicSubject}}

Jeg læste forleden et indlæg skrevet af en gut som havde problemer på motorvejen hvor ingen stoppede for at hjælpe.

Her får I så lige et indlæg der beviser, at der også findes utroligt hjælpsomme mennesker.

Det var godt nok ikke på motorvejen, men jeg var ude at køre en tur på Amager sammen med en kammerat, da jeg pludselig mærker at bagenden på mc´en sejler lidt. Mange kender nok fornemmelsen hvor det går op for én at man er punkteret.

Fuck.

Jeg standsede selvølgelig og holdt i en højresvingsbane. Med det samme var der en bil der standsede bag mig og satte katastrofeblinket på. Jeg tænkte først, at det var fordi jeg holdt i vejen, men ud ad bilen kom en mand som med det samme spurgte til om vi var ok.

Det var jo bare et punkteret dæk, men han forklarede at han selv kørte mc (aha, tænkte jeg - derfor han er så flink:-) og han vidste hvor irriterende det var når sådan noget skete. Han havde desværre ingen trailer, men han kom med alle mulige forslag til hvordan jeg kunne få løst situationen, og nævnte også at jeg var velkommen til at stille mc´en hjemme hos ham hvor den kunne låses inde indtil jeg kunne få den hentet, idet han boede lige i nærheden.

Jeg fik efterfølgende løst problemet med transporten, men jeg var helt paf over mandens utrolige hjælpsomhed. Han stod og talte med os i 10 minutter, og han kone måtte køre videre i bilen for at parkere et andet sted. Det lyste ud af ham at han ville gøre alt i sin magt for at hjælpe mig - en fuldstændig fremmed.

Jeg sagde selvfølgelig tak til manden, men hvis han skulle have en profil herinde vil jeg bare lige sige tak endnu en gang.

Det var fandeme fedt at nogen er så hamrende flinke, og jeg tænker, at jeg vil prøve at efterleve hans eksempel hvis jeg støder på en havareret mc´ist.

Og så er historien delt med jer andre, håber det kan sprede lidt god stemning.

P.S. MC´en er nu lappet og jeg kan nyde det gode vejr på den!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC´ister er hjælpsomme
  • #1   14. sep 2009 Sådan skal det gøres smiley

• #2   14. sep 2009 ellers er dækpilot din ven, den kan klare de fleste huller....

• #3   14. sep 2009 har selv prøvet at en yngre dame med 3 børn i bilen stoppede og tilbød at hjælpe.....men også at andre mc kørere bare vinkede og kørte forbi mens jeg holdt med en sprunget kæde....

• #4   14. sep 2009 Man bør altid hjælpe andre i "nød" i trafikken - det kunne jo en dag være én selv der havde brug for hjælp, så jeg er også en af dem der holder ind.
    Ellers kan jeg jo ikke tillade mig at forvente at andre gider hjælpe mig den dag jeg har brug for det.

Dejligt at du fik hjælp, Jens smiley

• #5   14. sep 2009 Det er go stil det der.. mere af det smiley

• #6   14. sep 2009 Oplevede det samme i foråret, hvor jeg lige havde revet cyklen ud fra vinteropbevaring, og nød turen i fulde drag. Kørte ind gennem Kolding, og endte i et rødt lyskryds. Da jeg skulle sætte igang, døde maskinen pludseligt. Der var dog stadig lys i instrumenterne, men ingen reaktion fra starteren. Til min forfærdelse så jeg at det fossede ud med benzin, når jeg forsøgte at starte, så trak straks op på fortovet (bandende og svovlende). I det samme komme en taxa rundt fra den anden side og laver en uvending over mod mig. Holder ind og råber ud af sidevinduet om jeg er kørt i stykker?
    Det kan man vel godt sige ...
    Han parkerer bilen, og springer ud til mig. "Nøøøj, den er satme flot den cykel!" Og spørger lystigt til om det er med quickshift og deslige... jeg var nu mest interesseret i at få gang i dyret igen.
    Men han kommer med masser af gode idéer til hvad der kan være galt og erkender selvfølgelig også at han selv kører mc. I øvrigt kender han fyrene fra Minimotor nede om hjørnet, og ringer straks til én af dem, dog uden held.
    Han foreslår at vi hiver tanken op og ser om slangen ikke bare skulle være røget af - og ganske rigtigt! Klik, på med den igen, og Wrooommm... smiley
    "Vi skal jo hjælpe hinanden!" Og så ønskede han god weekend og kørte afsted igen...

Jeg var mildest talt målløs - men super oplevelse!

• #7   15. sep 2009 sådan skal det være smiley

Kommentér på:
MC´ister er hjælpsomme

Annonce