{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

fotofælder {{forumTopicSubject}}

ville høre om der er nogen, som har prøvet og låne sin mc ud til en person som de kun har mødt et par gange, og han så er blevet taget af en fotoblitz vong med 180 + og man først finder ud af det når bøden kommer ind af døren. hvad kan man gøre for at jeg ikke kommer til at hænge på den

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fotofælder
  • #1   13. sep 2009 Få personen til at betale bøden ..

• #2   13. sep 2009 Give politiet kontakt oplysninger på den person som førte køretøjet på gerningstidspunktet. Og dernæst finde dig et alibi for at du ikke var den som kørte maskinen. smiley

Så tror jeg du er ret sikret. Det er mere hvis du ikke har kontaktoplysninger på personen at du er lidt på røvens mark.

• #3   13. sep 2009 Du kan jo fortælle politiet, hvem der har kørt din mc, længere er den vel ikke?

Den forseelse er også nok til at miste kortet, så der er vel ikke andet at gøre, medmindre du selv vil af med kortet.

Palle

• #4   13. sep 2009 jamen problemet er jeg kun har mødt ham nogle få gange og aner ikke hvad han hedder eller kommer fra vi bikér snakker bare sammen, jeg tjekker ikke om folk har mc kort når vedkommende selv kører mc

• #5   13. sep 2009 Det lyder som en god omgang løgn det der :).

• #6   13. sep 2009 Hvis du er sej nok til at kører så hurtigt, så er du vel også sej nok til at tage din straf ?

• #7   13. sep 2009 hehe det lyder mere som klassikeren...... nå men med 180+ har de næppe et brugbart billede af "dig"

• #8   13. sep 2009 søren>> så tro du det, har aldrig før blevet taget eller stoppet på mc, og har haft kortet i 4 år, men man regner sku ikke med at folk køre så vild når politiet er ude,

• #9   13. sep 2009 Billedet må jo være brugbart, ellers var det aldrig sendt til ham. Der bliver hvert år kasseret mange billeder, som er taget i fotofælder.

Ellers kan du jo sige at den er blevet afprøvet med henblik på evt. salg.

Du kan godt regne med at politiet kommer ud til dig, for at genkende dig ud fra billedet, både med ansigt og hjelm + tøj, hvis du nægter det er dig. Det billede du har på bødeforlægget er kun en kopi, det politiet har, er i en noget bedre opløsning.

Palle

• #10   13. sep 2009 Michael: det lyder bare helt forkert det du skriver....
    1 hvor fra ved du han er blevet blitzet
    2 hvorfra ved du han har kørt 180+
    3 hvis han selv har nævnt det for dig hvorfor tog du så ikke fat i ham... fand ud af hvem han er osv....??? Hvis jeg blev blitzet på en fremmedmands cykel havde jeg sq da holdt min kæft......

• #11   13. sep 2009 Politiets fotovogne kan vist tage fine billeder op til 270 km/t - så det skal nok være fint skarpt smiley
    Michael H: Hvis det ikke er dig som ahr kørt, så siger du det til politiet og de kan jo formentligt ikke identificere dig som føreren. da du sikkert ikke har lånt dit tøj ud til synderen?

Hvis det mod forventning er dig som har kørt cyklen, så tager du straffen og kommer videre smiley

• #12   13. sep 2009 aahhh fuck har læst indlægget forkert sorry.... men kan man så ikke se på billederne at det ikke er dig der kører?, kropsbygning osv?

• #13   13. sep 2009 Han har ikke lånt hans tøj ud til føreren, da han, efter de oplysninger sendt tidligere, selv kører mc.

Du kan jo sætte billedet ind her, måske er der en af brugere der kan genkende vedkommende.

• #14   13. sep 2009 Den er vel ikke så svær - hvis man ikke fra billedet kan udelukke det er dig der har kørt, så må du jo bare dels nægte at det var dig, og dels sige at du ikke har navn eller andre oplysninger om føreren.

Du får så en bøde for ikke at ville afsløre førerens identitet. Tidligere var der tale om 500 kr., der har været snak om en forhøjelse af beløbet, men ved ikke om det er ændret.

Under alle omstændigheder er det nok billigere end en klækkelg bøde + en ny køreprøve.

JLL

• #15   13. sep 2009 det følger vel foto med bøden?

• #16   13. sep 2009 Denne afgørelse fortæller lidt om det, at nægte at fortælle, eller ikke vide, hvem fører er.

Det drejer sig om retsplejelovens § 171 (at udsætte sig selv eller andre for fare ved at fortælle det)

og § 65, der fortæller, at man har pligt til at hjælpe til opklaring)

I den sag, blev bøden 500 kr, den er vist hævet siden.

(link fjernet)

Palle

• #18   13. sep 2009 Dannie har fuldstændigt ret 2500 dask for overtrædelse af § 65.

Hvis forseelsen er fra før 08.maj er den dog 500 kr. (ved ikke hvor længe der går før man får præsenteret et foto).

JLL

• #19   13. sep 2009 Michael H -> Okay, det lyder bare som om det er dig. Hvis det ikke er, kan du glemme begge mine kommentarer.

Simon R / tdneVmo ( Århus ) . Nej det er selvfølgelig rigtig med røveren, men synes nu ikke det er det samme. Hvis man vil kører 180 km/t, så må man også tage den straf der kan komme ved det, og ikke altid løbe fra den. Det er nok ikke for sjovt fotofælder kommer op, enten er det fordi det er et farligt sted hvor mange kører for stærkt, og ellers på motorvej. Når du kører 180 km/t, så er det jo ikke kun dit eget liv du sætter på spil. Derfor synes jeg, at hvis man kan kører 180 km/t, så kan man også tage bøden.

For det andet, kan du jo ikke sige det er noget vrøvl, da det er min holdning, og ikke din jeg skriver om. At du har en anden holdning, er jo din sag.

• #20   13. sep 2009 Hvis du kun får en bøde for 180+ så må det jo have været på motorvej et sted med tilladt 130

Der holder fotovognen da ikke??

• #21   13. sep 2009 Simon R / tdneVmo ( Århus ) - Korrekt, der er jo forskellige steder. Om du gør det på en landevej, hvor der ingen andre er, ja så det jo kun dig selv. Men fotovogne holder da som regl hvor der sker noget?

• #22   13. sep 2009 per F

Man får både bøde og frakendelse for den fart og det vil fremgå af bødeforlægget.

Er det på motorvej det er sket, vil det også være frakendelse af førerbevis, uanset om højeste tilladte fart er 130 km/t. Ved fartoverskridelse på motorvej, gælder de gængse procentsatser ikke, der er det ved 160 km/t hammeren falder.

En fotovogn kan SAGTENS holde på motorvej, men der foregår det ved fx vejarbejde og vognen vil være placeret, hvor vejarbejdet er.

Jeg har fx set en fotovogn i forbindelse med vejarbejde på motorvejen ved Fredericia. Der holdt vognen ved midterrabatten, hvor vejarbejdet foregik.

Palle

• #23   13. sep 2009 Men hele indlægget virker nu lidt lunken. Det fremgår af spørgsmålet fra Michael H, hvad der vil ske, hvis han har lånt hans mc ud og han så nu har fået en bøde ind af døren, fordi af den omtalte fører har kørt for stærkt (180+)

HVIS Michael H har fået et bødeforlæg ind af brevsprækken, vil den nøjagtige fart fart fremgå og fratrukket 4 km, vil det være den fart man dømmes efter og ikke et gæt på fart som fx 180+.

Derfor tror jeg ikke på, at bødeforlægget findes (endnu), men at Michael venter det kommer.
    Derfor er det eneste rigtige nu, at Michael oploader bødeforlægget her i debatten, hvis vi skal tro på ham.

Palle

• #24   13. sep 2009 Kan vi ikke få noget dokumentation for de 2500,- ved § 65. .. Synes jeg har ledt en del efter det, men har intet fundet.

• #25   13. sep 2009 fra pålidlige kilder kan, jeg fortælle dig, at medmindre han også lånte din mobil, tlf samtidig, , er du nok en smule på den, masterne fortæller præcis, hvor din mobil tlf har været, så var den ved fotovognen ??? ..
    mvh hc

• #26   13. sep 2009 Sjovt nok så kan jeg heller ik finde nogle oplysninger vedr. den såkaldte § 65...

Ville da være interessant at læse den!

Så link endelig, tak.

• #28   13. sep 2009 Æhhhhhhhh, måske ikke side 14, men følg paragrafhenvisningerne i venstre side af papiret. Gider man ikke lede, er uddrag af det relevante her (læs evt. kun de sidste linier, det er noget knudret):

Overtrædelse af færdselslovens § 65

Ved lov nr. 557 af 24. juni 2005 blev der indsat en ny bestemmelse i færdselslovens § 118, stk. 2, 2. pkt., hvorefter der udmåles en skærpet bøde ved overtrædelse af § 65, når overtrædelsen vedrører et køretøj omfattet af § 43, stk. 1 eller 2, dvs. lastbiler og busser med en tilladt totalvægt over 3.500 kg samt vogntog. Lovændringen havde sammenhæng med indførelsen af skærpede sanktioner for overtrædelse af reglerne om køre- og hviletid og mulighederne for kontrol af disse regler. Ifølge bemærk-ningerne skal straffen for overtrædelse af § 65 være 5.000 kr., når overtrædelsen vedrører kørsel med tunge køretøjer.

Denne bødeposition skal således anvendes, hvis ejeren/brugeren af et tungt køretøj
    ikke vil oplyse, hvem der har ført køretøjet, og hvor en ejer har overladt et tungt køretøj til en person, der ikke lovligt kan føre køretøjet, herunder hvis den pågældende ikke har erhvervet førerret til f.eks. en lastbil, men alene har erhvervet førerret til en personbil. Der gælder ikke forhøjede bøder i gentagelsestilfælde.

Ved lov nr. 347 af 6. maj 2009 blev bl.a. færdselslovens § 118, stk. 2, 1. pkt., og stk. 2, 2. pkt., ændret. Ændringen indebærer, at der altid skal udmåles en skærpet bøde for overtrædelse af færdselslovens § 65, stk. 1, og ikke - som tidligere - kun når overtrædelsen vedrører et køretøj, der er omfattet af § 43, stk. 1 eller stk. 2.

Bøden forhøjes derfor fra 500 kr. til 2.500 kr. for overtrædelse af 65, stk. 1, vedrørende andre køretøjer end tunge køretøjer.

Mvh
    JLL

• #29   13. sep 2009 JL L;

Det er side 90 i pdf'en .. og tak.

• #30   13. sep 2009 Når jeg nu husker rigtigt efter har jeg lidt ændringer til mit tidligere indlæg.

Min arbejsgiver fik fremsendt et brev, indeholdende et brev og et billede af mig i en af hans biler. Ligeledes fremgik min fart på tispunktet for blitzen, men ikke nogen bøde, blot en henstilling til at fortælle, hvem der kørte bilen. Da jeg jo dårligt ku' lyve om, at det var mig, sendte han oplysninger om mig videre til politiet og efter et stykke tid, fik jeg bøden tilsendt.

Altså:

Først et billede fra fotofælden med angivelse af fart, derefter skal man henvende sig til politiet og fortælle, hvem der kørte bilen. Derefter fremsender politiet bødestraffen + en evt. frakendelse.

Derfor lyder det usandsynligt at Michael H har fået fremsendt billede og bøde + den frakendelse 180+ vil gi', i samme brev.

• #31   13. sep 2009 lige et tenik, spørgsmål, fotograferer, en foto bil, ikke kun modkørene, trafik, har aldrig, hørt om, eller set et billede bagfra, .. så tænkte de ikke ku fotograferer, hans nr plade.. mvh hc

• #33   13. sep 2009 hej dannie, har læst linket, vidste ikke det med video, igemmen forruden, men da klatr nok, , enste tryst ved den læsning, var, de skrev, at de ku tænde for det, og ikke at det kørte hele tiden, he he, spinkelt håb.. altså, lovlig hastighed,
    eller,en løs, nr plade, der ryster, ved høj fart, he he..
    hvor der er en vej, er der en vilje. , ( gammelt citat,)
    mvh hc

• #36   15. sep 2009 Tvivler egentlig på, at du når at orintere dig bagud når du ser politiet på en bro f.eks. Så tror jeg bare du bremser på ren refleks.

• #38   15. sep 2009 har du fået bøden. er selv blevet blitzet et 2 gange og har aldrig hørt fra dem.

• #39   15. sep 2009 ??????+ måske en smule fra emnet, efterhånden, , han finder selv ud af hva der sker inden ret længe, og kan fortælle det til os, andre, uden alle os andre ska skrive skændes
    bare et forslag.. man er jo pædagog. he he
    hygge 1 mvh hc......... gi den gas

• #41   15. sep 2009 det lider jeg sku også af, og mange andre, derfor, vi køre mc, fart og spænding, frisk luft, og fart, og spænding, he he gi den gas mvh hc, og hopper herefter ud af denne tråd, , hygge til jer alle

Kommentér på:
fotofælder

Annonce