689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Konstruktive ændringer? Konstruktive ændringer?

Går med tanker om et MZ projekt her til vinter.
Men kunne godt tænke mig en stivsteller. Går ud fra man ikke lige umiddelbart må skære og svejse i rammen, men kan da se at flere herinde har gjort det.
Hvrdan forholder man sig til syn og afgifter?
Kan jo evt bare samle cyklen først, køre den til syn, og så gå hjem og skralde den igen, men det er vel heller ikke optimalt hvis man bliver knaldet?

Kan godt høre at jeg nok egenligt ved hvad svaret er allerede, men vil da gerne lige høre jeres meninger.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konstruktive ændringer?
  • #1   3. sep 2009 Der er flere der har gjort det, men det gør det ikke lovligt smiley

• #2   3. sep 2009 Det er ikke umuligt at få godkendt/synet en cykel med konstruktive ændringer, men det kræver ofte at man er i en god dialog med synshallen omkring ombygningen.

Og ellers ska' man holde sig helt væk og gøre som du selv beskriver.

I aller værste tilfælde, vil du i en evt. ulykkes situation stå med en ombygget cykel som ikke er godkendt og dermed ikke forsikret - og det kan blive dyrt!

Så du må lave din egen risikovurdering af projektet! smiley

• #3   3. sep 2009 Så det er i virkelighedenet spørgsmål om at være god til at svejse, og være RIGTIG gode venner med en synsmand?
    Hvis synsmanden godkender det. er det så det?
    Kan det virkeligt være op til en enkelt mand, og hans humør, om det kan lade sig gøre? Skal der betales noget for at få den godkendt med konstruktive ændringer?

• #4   3. sep 2009 Ja, det er op til den enkelte snysmand at godkende de konstruktive ændringer som du fremlægger til syn....hvilket det jo også er til almindeligt syn!

De konstruktive ændringer bliver skrevet i databasen og så er det lidt forskelligt hvorvidt der blot står "godkendt med konstruktive ændringer" eller de enkelte ændringer er penslet ud.

Nogle snyshaller tager et ekstra tillæg på ~500kr pr. konsturktiv ændring de skal godkende.

• #5   3. sep 2009 Jeg troede det var meget værre. Så er det jo bare igang med vinkelsliberen, og svejsebrillerne på. smiley

• #6   3. sep 2009 Gør dig selv den tjeneste at tage billeder af ændringerne, så de kan se hvordan det har set ud og hvordan du har foretaget ændringerne, og hvis du sætter andre stumper på, er det klart en fordel hvis de dele har en TÜV-godkendelse. Jo bedre dokumentation du kan fremvise, jo nemmere går det! smiley

Meen der kan altså være stor forskel på de enkelte synshaller, hvor glade de er for ændringer, så hør dig lige lidt omkring eks. nogle amerikanerbil-ejere eller HD-ejere..de plejer at vide hvor det er lettest! smiley

• #7   3. sep 2009 Der er en gut i Odense, der bliver kaldt kineseren, men jeg aner ikke hvor han holder til, men han skulle efter signe, (Og hun ved alt. Ligesom Jette) syne alt på hjul.

Kommentér på:
Konstruktive ændringer?

Annonce