934 visninger
|
Oprettet:
motorskift {{forumTopicSubject}}
hej mcg.
min ducati 748 har det ikke så godt i motoren og så er jeg blevet rådet til at tage til tyskland og hente en motor dernede.
så har jeg siddet og kigget lidt på priser og der er ikke meget forskel på en 748 og en 916.
men er der overhovedet nogen grund til at vælge en 916? hvordan er den i optræk og tophastighed i forhold til 748?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 271
Hvad fejler den motor du har nu? Har du ikke lige købt cyklen?
Motoren koster rigtig nok ikke særlig meget i Tyskland, men jeg ville nu altså alligevel købe en hel cykel og så sælge det der bliver tilovers. Du løber hurtigt ind i at du lige mangler et par småting. Bl.a. forrør, motorophæng mv.
maj 2006
Følger: 43 Følgere: 57 MC-er: 12 Emner: 133 Svar: 361
og så var det bare jeg snakkede med min kammerat om at alt efter hvad det ville koste og lave ville det måske være billigere og hente en cykel i tyskland?
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
Ærgerligt med motoren..!!
Hvis det kommer dertil at en byttemotor er billigere end at reparere vil jeg klart anbefale dig en 916. Har haft en enkelt 748 og der var meget mere sjov og glæde i en 916. Men mener der skal dyser og ecu med til 916motoren?! Det vil så være nogle tusinde oveni prisen kontra at udskskifte med en anden 748..
Jeghar en motor til salg, ved ikke hvad du har fundet dem til i Tyskland, men jeg matcher priserne på dem jeg selv har set dernede og min er nyrenoveret... Du kan jo give et kald hvis det bliver aktuelt, men håber for dig du kan få den billigt repareret og er hurtigt kørende igen!
Allan
maj 2006
Følger: 43 Følgere: 57 MC-er: 12 Emner: 133 Svar: 361
jeg har kun haft den i 3 uger =(
har lige snakket med mekanikeren. bare krumtappen og udskiftning af denne lander på ca. 20.000 kr!!! hold kæft det var bare ikke det her jeg regnede med da jeg besluttede mig for at købe en motorcykel til 95000!! pis lortedag!!! så kom det ud..
min kammerat har aldrig selv skruet på den.
den har altid været kørt til mekaniker når der har været noget.
nej han har ikke prøvet og snyde mig eller noget men han vil selvfølgelig ikke betale det hele og jeg havde ærligtalt ikke regnet med reparationer så hurtigt så jeg har ingen penge sat til side til det. det er noget være ****
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
916motor med renoveret top og service for under 1000km siden til 12000kr. Komplet med køling, slanger osv, mangler kun Indsprøjtning og motorstyring for at køre. Ring ang motoren og vi finder ud af noget mht garanti for den fungerer perfekt :o)
Indsprøjtningsendhed til 2000kr
Motorstyring til 2000kr
---------------------------
Det er fandeme sort uheld for dig Mathias. Der er så lidt trøst at hente i at der kan sælges nogle af delene fra din motor, og du kan hente penge hjem på det igen.. Men det ville sgu være sjovere at have en mc der bare kørte...!!
Mvh Allan
motorskift