{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

"Kom med et bud" {{forumTopicSubject}}

Bliver der snart skrevet i alle salgsannoncer.

Hvorfor er det kommet så meget på mode.?
Folk må da vide hvad de vil have for deres cykler. Man kan jo skrive at prisen er til at snakke om..

Jeg er begyndt så småt at se efter gade-mc til næste sæson og salgs annoncer hvor prisen er et bud fra mig, slår jeg væk fra.
De fanger slet ikke min interesse.

But why vil folk ikke skrive en pris??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Kom med et bud"
  • #1   2. sep 2009 Ja det fatter jeg heller ikke..

• #3   2. sep 2009 Hvis du beslutter dig for at prøve noget andet end sportscykler har jeg en chopper til salg - bare kom med et bud:)

• #4   2. sep 2009 Høhø Sune..:-D

Mit bud ligner nok noget med: Èn gang racer, ALTID racer.
    Havde det været en SP-1 kunne det blive til et: Måske..

smiley

• #5   2. sep 2009 jamen prøv nu at komme med et bud hvorfor du tror de gør smil

• #6   2. sep 2009 Har det på præcis samme måde... selvfølgelig kan man være i tvil om værdigen. SÅ er det så heldigt, at man kan kigge i markedet, og se hvad andre koster... (et gratis råd)

Jeg sorterer konsekvent dem fra, der skriver sådan!

• #7   2. sep 2009 Ja man bør som MINIMUM sætte en pris... og så kan man skrive "evt åben for bud" eller noget i den retning smiley

Lav evt altid dine søgninger sådan at der er en mindstepris... så sorterer du alle "1234" "1" "100" osv fra...

• #8   2. sep 2009 opråb til mods... det skal være umuligt at sætte en cykel til salg uden en pris... så kan folk altid forhandle derfra...

• #9   2. sep 2009 Enig. Når der står giv et bud, men der ikke er nogen pris, så har man ingen anelse om hvad sælger forventer. Man har heller ingen mulighed for at sammenligne den med andre annoncer, når man ikke kender en cirka pris.
    Jeg gider heller ikke at gå i gang med at byde, for at få at vide at det er et skambud.

• #11   2. sep 2009 Burde laves som dba hvor man skal sætte et bud.. lige som dig klikker jeg straks væk fra en annonce hvor der ikke er pris på.. som der bliver sagt vil folk gerne tjene de ekstra penge, hvis der skulle komme en med et bud over det forventende og hvis budet er under får man en sviner..
    især hvis man ikke har 110% styr på markedspriserne er det super irriterende med de prisløse annoncer

• #12   2. sep 2009 man kan jo altid være lige så plat og starte med at byde en femmer *G*

• #13   2. sep 2009 Er løsningen ikke at sende et bud på kr. 100.-, hver gang man ser sådan en annonce?
    Sælger for en mail om respons på annoncen, og bliver skuffet. Det kan få dem til at sætte pris på.

• #14   2. sep 2009 altså i alle tudeindlæggene ,af folk der ikke kan sælge deres mc , er svarene gerne "alt kan sælges til den rigtige pris" og "den rigtige pris er det en køber vil gi" så giv et bud er vel meget godt i tråd med dette ?
    der hvor tråden så knækker , er hvor en sælger ikke fatter hvad priserne reelt er på ! eller hvor en køber tror han skal lave sit livs handel.

• #15   2. sep 2009 tjah, men der er jo heller ikke nogen der forbyder sælger gradvist at nedsætte prisen til varen er solgt.........
    Alternativt kunne man i stedet sætte en minimums-pris og lade annoncen løbe et stykke tid for at se om der kom højere bud. Sælger kan, hvis han/hun skriver det i annoncen, forbeholde sig ret til at forkaste et/alle buddene.

• #16   2. sep 2009 Man kommer jo ikke ligefrem videre i butikken ved at sige "Giv et bud" , så kan jeg jo bare sige et fuldstændigt latterligt bud, men det er stadig et bud ? Forstår ikke hvorfor folk så ikke bare siger deres mindstepris eller i retningen af den, og så tage den derfra ?

• #17   2. sep 2009 det synes jeg nu godt man kan rasmus , har købt mc ved at "gi et bud" 3000 lavere end det vi blev enige om , men køber og sælger kunne se der basis for en handel .
    ja du kan give et latterligt bud ! men hvorfor skulle du det ?

• #18   2. sep 2009 Fordi man altid vil have det så billigt som muligt Michael, uanset om det er mælk eller en Ferrari eller en Stein Bagger båd til 20 millioner .. Sådan har jeg det ihvertfald, og mon ikke også du har det sådan ? En ting er hvad der er et realistisk bud i mine øjne , er jo noget andet i sælgers ..

• #19   2. sep 2009 Rasmus T, hvis du skriver "give et bud, men mindstepris dog xxxxx kr", så er der ingen som vil give mere end de xxxxx kr. Det skal virklig være en speciel/unik MC før der kommer højere bud. Især når der er så mange MC'er til salg som nu.

• #20   2. sep 2009 Man behøver jo ikke ligerem skrive "give et bud, men min mindstepris er xxxxxxxx " Man kan dog nøjes med at skrive "Giv et bud, normalprisen er xxxxxx "

Hvor man fx selv har sat prisen 5-7 tusind højere end forventet, så er der jo intet problem ? Så kan man jo sagtens modtage et bud ..

• #21   2. sep 2009 det har du ret i smiley men der er jo forskel på et latterligt bud og et bud som danner grundlag for en handel !
    jeg havde en z 750 til salg .min smertepris var 86000 kunne den ikke indbringe det ville jeg beholde den, jeg satte den til 92000 kr
    hvilket var en ok pris på det tidspunkt.
    der var en herfra der bød 74000 i mine øjne = latterligt bud (jeg skrev at han måtte udfolde sit handelstalent et andet sted)og bestemte mig for at han ikke fik den for under 92 000 !
    en anden bød 83000 og endte med at købe for 87000. han var tilfreds og jeg var tilfreds = en god handel

• #22   2. sep 2009 Præcis , men startede du med at skrive "Giv et bud" ? For så ville det da være logisk at cyklen i hans øjne kun ville være 74 kg værd .. Men du satte den til 92 og ja , så kommer der selvfølgelig et fjols og byder alt for lavt, men der kom jo samtidig også en der bød under udbudsprisen , men samtidig ikke så lavt at det ville være uden for handlens grænser ..

• #23   2. sep 2009 det er jo nøjagtig det samme om der står en pris eller ej ,
    står der giv et bud ved man jo godt hvad man vil gi !
    og så byder man selvfølgelig ikke højere en man har mulighed for at gå lidt op men man kommer heller ikke med et bud der er alt for langt fra ,

• #24   2. sep 2009 Skriver du en pris på 80.000 til en cykel , så kan det da godt tænkes der kommer en retarderet og siger 35.000 .. Men samtidig er chancen for at få flere seriøse bud større end hvis du bare skriver "Giv et bud"

• #25   2. sep 2009 michael B: I mine øjne lyder 74 tusind ikke som et latterligt bud. Lavt ja, men ikke latterligt.. 60 tusind havde været latterligt, i mine øjne..

• #26   2. sep 2009 nu stod der jo ikke noget om tidspunkt for handleneller alder på mc , så det kan jo være svært for dig at vurdere . men det var et latterligt bud

• #27   2. sep 2009 Det er satme svært at købe MC nu til dags, når man skal bøvle med sådan nogle problemer hva ?

Tænk hvilket mareridt det ville være på et kræmmermarkede. Psykologer danmark over måtte tage overarbejde for at løsne folkop pga. alle de traumaer folk ville få over det.

• #28   2. sep 2009 ÅHHHHHHHH NEEEEEEEEEEEEEJ !!!
    DER ER SLET INGEN PRIS !!! ARGHHHHHHHHHHHH JEG BRYDER SAMMEN !!1

• #30   2. sep 2009 I skal lige huske, at der i dag er en del mennesker, der bare skal sælge - også selv om de godt ved, at de ikke får en ønskepris.

Kan man få et ordentligt budskab om "Kom med et bud" i gennem, kunne man jo være heldig at stå med to eller flere potentielle købere, der så jobber hinanden op i nærheden af ønskeprisen.

Forresten: Det er jo allerede købers marked i dag, så jeg synes egentlig det er lidt småligt at bebrejde en sælger for at søge den for ham bedste salgssituation:-)

• #31   2. sep 2009 Jeg har pris på min :))Men gì da endelig et bud:)) Det har jeg så ikke skrevet..
    Syntes de er ok de annoncer..

• #32   2. sep 2009 Jeg har solgt en del stumper herinde, og har endnu ikke oplevet at der var en som skrev og ville købe til den pris jeg havde skrevet, før der lige var kommet et bud et par hundrede kroner under.

Nogle gange slår man så lidt af prisen, andre gange siger man den er fast, og begge gange bliver stumpen som regel solgt.

Så at skrive "kom med et bud" er jeg totalt ligeglad med, folk gør det jo alligevel.

• #33   2. sep 2009 Præcist Lasse,
    Alle folk prøver alligevel at prutt/presse prisen, så det er egentlig hysterisk morsomt at folk nu brokker sig over at de er tvunget til at byde.

*kom med en Pris !!*
    "ok, 37.000kr"
    *jeg vil gi dig 32000kr*

• #35   2. sep 2009 Far til C-4. ., der er ikke noget problem i at man er nødt til at byde, men sælger har som regel en pris inde i hovedet. Som køber så byder man selvfølgelig lavt (men realistisk), for hvem vil betale for meget. Hvorfor ikke droppe alt det tankelæsning, og sælger bare skrive en pris, og at han er åben for bud.

• #36   2. sep 2009 Hvis man skriver pris 29.800 så bliver man budt 20, af nogen der ikke giver sig til kende, på en profil der lige er oprettet i går! Hvad kan man så bruge det til? Giv et bud beder jo om et skambud, men det får du uanset hvad du skriver i din annonce! Nogen skriver så, bud under kr 155.000 regnes ikke for bud! Men så får man heller ikke mere end det, for ingen vil jo byde over når der står at han vil sælge for 155 kg! Det er skruen uden ende det her inde! Sæt en annonce i en trykt avis eller på opslagstavlen i Brugsen, så er der ikke nogen der skriver og skambyder!

• #37   2. sep 2009 Det er jo så åbenlyst, som du selv siger : hvem vil betale for meget. *hvem vil sælge for billigt*, selvfølgelig prøver sælger at få den bedst mulige pris, ligger den over det forventede så slår han til., ligger den under afviser hanhvis han ikke er økonomisk presset. Det er da ikke raket forskning vi er ude i, men en simpel måde at prøve at få mest muligt ud af sit salg.

• #38   2. sep 2009 Korrekt observeret og så er den ikke længere:)

• #39   2. sep 2009 Flemming: Jeg vil meget gerne bydes på en øl.. Så byder jeg et kram når vi ses d. 12..;-)

• #40   2. sep 2009 Da jeg kiggede efter mc i sin tid (1,5år siden) sprang jeg selv de mc'er over hvor der ikke var sat en pris på af en eller anden slags. Sælger ved sgu godt hvad hans pris er eller hvad hans minimum pris er og burde da kunne sætte en pris efter det med lidt plads til at handle.

• #41   2. sep 2009 Hvor svært kan det liiiiige være at skriv en ca. pris?

Hvorfor gå og spilde min tid på at gætte på hvad sælger vil have for sin mc?

Det burde være nok med at skulle forsøge at gætte sig frem til hvad kæresten går og tænker, når hun bare kunne have sagt det fra start af!

At købe en mc burde ikke gøres lige så svært som at forstå kvinder, men måske er dem som vælger denne form for salg i virkeligheden bare en flok kællinger? smiley

• #42   3. sep 2009 Omvendt, så har folk der kigger efter MC jo nok også en ide om hvad deres budget er, og hvad de max vil give for en given model.
    Så man kan jo let give et realistisk bud.

Kommentér på:
"Kom med et bud"

Annonce