874 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Spørgsmål inden køb af MC Spørgsmål inden køb af MC

Hejsa

Jeg har en dialog igang på mail med en sælger omkring en MC

Jeg sidder og prøver at finde på hvad man bør spørge om inden man kaster sig ud i en handel.

En ting er jo at prøvekøre den og sådan...men der er vel nogen ting der er rare at vide inden...eksempelvis, dato for sidste syn, er der fuld servicebog o.s.v

Har i forslag til hvad der ville være klogt at spørge om?

Emnet er seriøst ment...måske det skinner lidt igennem at jeg er temmelig grøn og er ved at købe min første MC...men netop det at jeg er grøn gør jo at jeg vil gerne afdække så mange ting som muligt inden et eventuelt køb.

På forhånd tak og god weekend!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål inden køb af MC
  • #1   30. aug 2009 kort og god....

hvis du kender en der ikke er grøn på dette område.. spørg om han gider at tage med dig...

mvh

• #3   30. aug 2009 Stol aldrig 100% på de informationer, du får tilsendt via mail... Billeder er meget taknemmelige, og der kan nemt skiftes dato på kvitteringerne... Det bedste ville være, hvis du har en i omgangskredsen, som kender lidt til MC. Tag vedkommende med ud og kig på den.

• #4   30. aug 2009 Ja...desværre har jeg ikke lige nogen i omgangskredsen der er specielt kyndige hvad det angår...desuden bor jeg på Sjælland og det er i nordjylland....

Men tak for input

• #5   30. aug 2009 Ville nok spørge om f.eks. service bog, service intervaller, km-tal.. se om det tal er realistisk for alderen. Det er jo lidt mærkeligt at man en gang i mellem kan købe en fra 91 som kun har kørt 15.000 km.
    Dog kan det jo godt passe.

Spørg efter skader og om den har været i uheld. Nye dæk f.eks. eller andet smiley

Det er faktisk lidt ligesom hvis man skulle købe en bil. Dæk, rust, servicebog, skrammer, uheld osv..

• #6   30. aug 2009 haved du været alene tøs

25 år 170 cm høj 69 kg store patter lille røv ...

tja så ville ca 139 gutter omkring nu... havdet tilbudt deres hjælp.. om de kunne hjælpe eller ej... så havde de været der . .

hæ hæ

: /

• #8   30. aug 2009 hellere give lidt mere for en mc der er i orden, accepter ikke ridser og lign så er den nemmere at komme af med igen brug lidt tid på at finde en fin maskine det er godt givet ud ...ventiler er dyre at få stillet så det ville være fint hvis den havde fået det

• #9   30. aug 2009 @BASSE R: Uha, der er godt nok meget input der. Specielt det med olieproppen bundskruen og kaliberskruerne er skrevet bag øret...problemet er bare at jeg ved ikke hvor det sidder smiley

@-K6-: Tjaa...der er mange ting der er nemmere når man er pige....kunne da godt være jeg skulle høre om der bor nogen venlige sjæle herinde fra i nærheden når jeg en dag skal se på en MC

• #10   30. aug 2009 jeg skal gerne gi et kik med... hvilken maskine er du i gang med at købe.. hvilken pris, og hvor står den henne?

• #11   30. aug 2009 @Nicky: Af hjertet tak

Det er en Suzuki SV650 som står i midtjylland....

• #12   30. aug 2009 det skulle vi nok kunne finde ud af... kender også lidt til den model... køre selv på nr 2 sv 1000 smiley

• #13   30. aug 2009 Det er sq god stil "Nicky (Frederikshavn) B" fører sig der. Respekt for det :o)

• #14   30. aug 2009 Yes...jeg er enig...virkelig hjælpsomt...respekt..

Jeg tager fat i dig hvis det bliver nødvendigt. Min bror bor i Esbjerg...og han har lidt forstand på den slags...men han kommer først fra ferie på søndag om 1 uge...

Men allerede nu...mange tak for hjælpen!

Kommentér på:
Spørgsmål inden køb af MC

Annonce