1.489 visninger
|
Oprettet:
erfaringer med beskyttelse ved styrt ? {{forumTopicSubject}}
Desværre blev min kammerat smidt af cyklen forleden...kørte max 60km/t og det så ikke så slemt ud - men alligevel brækkede han fem ribben - av av av
Jeg kører altid med læderdragt + rygskjold, men pludselig gik det op for mig at vi måske er lige så udsatte på fronten som på ryggen !?
Jeg har da set at man f.eks kan købe veste med beskyttelses plader på brystkassen.....men jeg kan ikke huske jeg har set nogen kører med front beskyttelse !?
Så hvad er jeres erfaringer....er det noget der virker !??
Go´ weekend
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Det virker, men problemet er nok hvor meget folk gider tage på før hver køretur.
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 21
Derfor altid en særlig god ide at køre med rygskjold..
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
Ved ikke om den virker eller ej men jeg har da ikke brækket nogle ribben endnu
maj 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 84
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
http://www.motoselect.com/cgi-bin/trolleyed_public.cgi?action=showprod_SPDEFENDERBC
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Jeg kører med Daineses brynje der dækker ryg, kravenben og brystet. Jeg mærker ikke at jeg kører med den, og i forhold til et rygskjold, så er der kun en lynlås ekstra at lyne, så værre er det vel ikke.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.370
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
Hvorom alting er, vil det jo altid beskytte at få den påførte energi spredt ud over et større område. Det er jo efter samme princip at rygbeskytteren virker.
Held og uheld har meget at sige ja. Jeg har også formået at vælte på cykel og få hjernerystelse og smadre min venstre albue som stadig er skæv. Omvendt er der eksempler på faldskærmsspringere som er faldet de sidste 150 m i frit fald og har overlevet. Jeg var uheldig, de faldskærmsudspringere var heldige. Held og uheld kan man ikke rigtig selv påvirke, men ens beskyttelsesgrad kan man påvirke.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Jeg ved bare at min kammerat ligger på intensiv, som stats-støttet narkoman ;o) og han var heldig "kun" at brække 5 ribben, fået en flænge i kravebenet, og så er både lever og milt blevet lidt utætte.....tør slet ikke forestille mig hvad der var sket hvis han havde været uheldig !?
Jeg har vænnet mig til at have rygskold på under min alpinestars læderdragt, og har fundet ud af at de både laver veste, og løse front-beskyttelses plader på at sætte fast i dragten....så mon ikke jeg snart opgradere min beskyttelsesgrad ;o)
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.926
Man kan gøre nogle ting ved at anvende diverse slags sikkerhedsudstyr, men er man rigtig uheldig redder det ikke én fra at komme til skade - det må dog trods alt være bedre end at køre uden !!
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
erfaringer med beskyttelse ved styrt ?