{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

erfaringer med beskyttelse ved styrt ? {{forumTopicSubject}}

Desværre blev min kammerat smidt af cyklen forleden...kørte max 60km/t og det så ikke så slemt ud - men alligevel brækkede han fem ribben - av av av

Jeg kører altid med læderdragt + rygskjold, men pludselig gik det op for mig at vi måske er lige så udsatte på fronten som på ryggen !?

Jeg har da set at man f.eks kan købe veste med beskyttelses plader på brystkassen.....men jeg kan ikke huske jeg har set nogen kører med front beskyttelse !?

Så hvad er jeres erfaringer....er det noget der virker !??

Go´ weekend

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  erfaringer med beskyttelse ved styrt ?
  • #1   28. aug 2009 Motocross har jo brugt det i mange år, ligesom nakkebeskyttelse, og det har på det seneste gjort indtryk i roadracing.

Det virker, men problemet er nok hvor meget folk gider tage på før hver køretur.

• #2   28. aug 2009 Selvom det gør ondt at brække et par riben, er det ikke ligeså farligt som at brække ryggen.. Der er en vis risiko for at blive lam i dele af kroppen, hvis din ryg kommer til skade..

Derfor altid en særlig god ide at køre med rygskjold.. smiley

• #3   28. aug 2009 Kører med Knox bryst plade.

Ved ikke om den virker eller ej men jeg har da ikke brækket nogle ribben endnu smiley

• #4   28. aug 2009 Jeg kører med knox brystbeskytter. Egentlig er den lavet til brug sammen med knox egne rygskjold, men jeg bruger den uden problemer med et fra Alpinestars. Prisen er samtidig meget fair (350kr).

• #9   28. aug 2009 Rene J, Du mener måske ikke at brækkede ribben er så slemt, men det er det vel såfremt de punkterer en lunge, skærer nogle blodårer over, rammer diverse andre organer og så fremdeles.

Jeg kører med Daineses brynje der dækker ryg, kravenben og brystet. Jeg mærker ikke at jeg kører med den, og i forhold til et rygskjold, så er der kun en lynlås ekstra at lyne, så værre er det vel ikke.

• #10   28. aug 2009 Jeg har engang taget turen i grøften i et sving iført t shirt og korte bukser og uden hjelm. Jeg slap med et brandsår der hvor låret ramte forrøret og nogle blå mærker. Nu har jeg næsten altid hjelm og jakke på, men som regel alm bukser.

• #11   28. aug 2009 Rene J, Det var fordi det virkede som om du argumenterede for at beskyttelse af fronten var ligegyldig idet brækkede ribben ikke gjorde den store skade. De skader brækkede ribben kan gøre er dog noget værre end blot lidt smerte, som jeg fremfører.

Hvorom alting er, vil det jo altid beskytte at få den påførte energi spredt ud over et større område. Det er jo efter samme princip at rygbeskytteren virker.

Held og uheld har meget at sige ja. Jeg har også formået at vælte på cykel og få hjernerystelse og smadre min venstre albue som stadig er skæv. Omvendt er der eksempler på faldskærmsspringere som er faldet de sidste 150 m i frit fald og har overlevet. Jeg var uheldig, de faldskærmsudspringere var heldige. Held og uheld kan man ikke rigtig selv påvirke, men ens beskyttelsesgrad kan man påvirke.

• #12   28. aug 2009 Der er vist både for og imod front-beskyttelse, mens andre hellere vil satse på deres held - og det er jo heldigvis op til en selv :o)

Jeg ved bare at min kammerat ligger på intensiv, som stats-støttet narkoman ;o) og han var heldig "kun" at brække 5 ribben, fået en flænge i kravebenet, og så er både lever og milt blevet lidt utætte.....tør slet ikke forestille mig hvad der var sket hvis han havde været uheldig !?

Jeg har vænnet mig til at have rygskold på under min alpinestars læderdragt, og har fundet ud af at de både laver veste, og løse front-beskyttelses plader på at sætte fast i dragten....så mon ikke jeg snart opgradere min beskyttelsesgrad ;o)

• #13   29. aug 2009 Jeg kører altid (!) med eksempelvis rygbeskytter, da én af mine kammerater styrtede i sommer og brækkede ryggen.
    Man kan gøre nogle ting ved at anvende diverse slags sikkerhedsudstyr, men er man rigtig uheldig redder det ikke én fra at komme til skade - det må dog trods alt være bedre end at køre uden !!

• #14   29. aug 2009 RENE J: Hvor kører du på bane uden rygbeskytter ??

Kommentér på:
erfaringer med beskyttelse ved styrt ?

Annonce