ulykke,, SV1000S {{forumTopicSubject}}
hey..
her i mandags stod jeg og skulle over vejen for og komme i skole..
til venstre for mig kommer der en suzuki sv1000s kørende og til højre holder en knallert der også skal over vejen..
knallerten kører over vejen men har overset sv'eren, som så kører ind i ham og de begge styrter..
ham på knallerten siger han er 16 og har kørekort og forsikring, men han glemte det hjemme. efter lidt tid bliver vi enige om det er hans skyld og han tager skylden, og de udveksler forsikring, og ham på sv for mit nummer til når han skal bruge en vidne forklaring.
senere finder jeg så ud af at han kun er 15 og så ikke har kørekort til hans knallert..
skal jeg meddele det til ham på sv'eren når han ringer mig op? eller er det en underordnet detalje??
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 581
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.768
- ingen tvivl om at han har et problem, når han er skyld i ulykkken og lyver om sin alder.
50 cnt. Jacob J
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 40 Svar: 170
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Annoncer: 1 Emner: 56 Svar: 985
Har prøvet det med en fuld kælling der torpederede min nabos bil. Selvom jeg holdte hende tilbage mente naboen ikke det var nødvendigt med politi, da hun indrømmede fejlen og gav ham adresse osv.. Han fik intet! Eller det vil sige, lidt fik han da - en historie fra naboen til den anden side der kunne berette hun sad dagen efter på det nærmeste værtshus og lavede sjov med at hun ville benægte alt og ikke havde tænkt sig at betale en skid..
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 50
knækten på knallerten kommer til at betale.. og det bliver ud af egen lomme..for ejeren af sv'er har helt sikket meldt det til sit forsikring selvskab og de vil helt sikkert gøre krav hos modparten
sep 2008
har dsv ikke han mobil nummer.. det har palget mig om jeg skulle opsøge ham på skolen eller bare lade som ingenting..
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Det skal kun være for at knalde knallertkøreren.
Erstatningsmæssigt har det ingen betydning, bare der er tegnet en forsikring på knallerten - ansvarsdækningen er lige god - uanset om han har kørekort eller ej.
Og hvem har ikke lige kørt på knallert inden man måtte?
Hvis det var mig, vil jeg mene at han sikkert har fået den forskrækkelse der skal til, for at se sig bedre for en anden gang.
I øvrigt kan man ikke "påtage sig skylden" i sådan en sag.
Man skal oplyse de faktiske forhold, og skylden afgøres så af forsikringsselskabet.
Er man uenig kan man tage den til domstolene.
sep 2008
helt erligt synes jeg sådan en knallertkører uden kørekort er fint nok, kørte os selv før jeg havde kørekort, men så skal man satme også køre ordentligt!!! så synes han skal ha en ordentlig lærestreg.. cyklen skal jo betales uanset..
jan 2006
Ja, Daniel - hvis han får skylden betales cyklen af hans ansvarsforsikring.
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 50
jan 2006
Som jeg læser det har han forsikring, men ingen kørekort.
Prøv at sætte jer i hans sted.
Han kender formentlig ikke lovgivningen, så han tror nok at forsikringsselskabet vil slagte ham for den udgift der er til rep. af motorcyklen og evt. skader på tøj. Det er der også mange herinde der tror, - har jeg bemærket i andre tråde om forsikring.
Mon ikke han sidder og skider i lange tynde stråler lige nu, indtil han opdager at forsikringen ikke kan komme efter ham med en regning.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
min kusines kæreste har været i NETOP samme situation, og de slap for at betale alle skaderne på mc'en da de nægtede det var ham der kørte
så man skla ALTID ringe efter ambulancen og politiet, man skla bare sige der er personskade, om det så bare er ondt i hånden
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.323
Den evige § 108, stk. 2 forvirring.
Går selskaberne aldrig efter førere uden kørekort? Det er ikke grov hensynsløshed ifølge praksis?
jan 2006
@Lars
Hvis selskaberne skal gå efter en 108,2 så skal det være grov hensynsløshed, som du skriver.
Det kan kørekortet aldrig komme ind under.
Det skal være en grov hensynsløs HANDLING, og jeg har aldrig set det gennemført uden at der var en række grove hensynsløsheder oven i hinanden. En af dem er næsten altid sprit, men det er nok fordi at der skal så meget til at kalde det grov hensynsløshed, at stort set ingen gør noget så vildt, når de er ædru.
Grov hensynsløshed er liiige en krillimillimeter under fortsæt, og kørekortet er en fomalitet, der ikke altid giver en garanti for om folk kan køre bil/mc eller ej, En person der er fradømt kortet p.g.a. sprit er sikkert en udemærket bilist når han er ædru, så han vil jo ikke være en større risiko (i ædru stand) end hvis kortet ikke var fradømt. Det er ulovligt at køre, men ikke farligere.
Og vi kender jo alle nogen der har kort, men ikke burde ha´ det
ulykke,, SV1000S