{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter kørsel på mc
  • #1   25. aug 2009 hvad skulle problemet være ? jeg har kørt flere år´s vinterkørsel både på cbr600 samt hayabusa..
    bare sørg for at fo vasket dyret efter hver tur !


  • #2   25. aug 2009 Det kommer an på hvor langt, at du skal køre. jeg har kørt 2 vintre, men ikke når det var frostvejr. Det kan godt lade sig gøre at køre, men man skal huske, at bilisterne ikke regner med at se motorcykler.

  • #4   25. aug 2009 jeg har også kørt vist 3 vintre efter hånden og det er ikke noget problem, bare få dig godt pakket ind, når vandet ikke er stift skal der vaskes og hver gang du kommer fordi den med en eller anden dåse igennen hele året skal den lige ha et sprøft, og overvej et støttehjul... ;o) de første 2 vintre kørte jeg honda cx500 som sidste år blev skiftet ud til en bmw r80gs med sidevogn... super praktisk og jeg har mere bagage plads nu end jeg havde i sidste bil, en mazda 626... Plus at samlede årlige udgifter, vægtafgift, ansvar og autohjælp er kun 100kr dyrere end den halvårlige vægtafgift var på 626éren... ;o)

    /Rumle


  • #5   25. aug 2009 Køb en naked bike, gerne med kardan, så kan man køre i næsten alle slags vejr, og den er til at holder ren.

    Men... Der er dage, hvor sne og is går det mindre tilrådeligt, det kræver ordentligt kluns, og du har aldrig varme dæk, så selv på tør vej skal man tænke sig om.

    Så bliver forsikringen lidt dyrere.

    En Honda NTV650 eller Suzuki VX 800 er glimrende til formålet, men en motard med scotoiler er heller ikke ueffen


  • #6   25. aug 2009 Tak for de gode input. Det lyder til at det godt kan lade sig gøre, hvis man tager sig nogle forholsregler.

  • #7   25. aug 2009 Jeps Dennis, der er forskel på motorcykelister og folk der ejer en MC... ;o)

  • #8   25. aug 2009 Henrik S:

    Ja da, hvis de er lige så godt isolerede som os rigtige mænd!

    Husk, alt under 0,1 T er feminint!


  • #10   25. aug 2009 du kan evt. til alle de ovenstående foreslag...lige overveje vinterhandsker...og gerne håndtag med varme... det vil hjælpe dine fingre i den kolde tid. :o)

  • #11   25. aug 2009 Eller en Mz, sådan en kørte jeg selv på året rundt
    dengang jeg var en fattig lærling, det er ihvertfald en fordel med en let cykel der ikke har for mange kræfter.


Kommentér på:
Vinter kørsel på mc

Annonce