Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter kørsel..
  • #1   14. okt 2009 Smurt kabler og stik samt tændrørshætte , og køb rigeligt med kaburator sprit hjem, er hvad jeg har lært fra de sidste par års kørsel.

• #2   14. okt 2009 super.. Mange tak.. Bruger du noget bestemt til smøring? og hvad med påklædning? noget godt isolering?

• #4   14. okt 2009 Hehe. Min Haojin 125 (kinøjser) er da ikke smeltet endnu ... smiley

Den har endda klaret 2 vintre nu. Plejer gerne at vaske saltsjap af med vand så snart jeg er kommet hjem - så sker der ikke noget mht rust. Og kom ellers lidt karburatorsprit i benzinen i ny og næ. Dit batteri vil også være glad for at få lidt med opladeren en enkelt gang - eller to - i løbet af vinteren. Så er du kørende ...

Og ellers kør forsigtigt og med lave RPM på motoren for bedre at undgå at cyklen kommer i skred ... smiley

• #5   14. okt 2009 Rolig gashåndtag. Og hold dig fra forbremseren når der er sne. Varmehåndtag er guld værd. Husk hue/maske og halskraven samt nogle varme sokker. Og så generalt varmt tøj. Skiundertøj hvis du skal ret langt.

• #6   14. okt 2009 Langt undertøj
    Varmehåndtag
    Vindskærm
    Handguards

Det er en god ide at sprøjte WD40 på de mest udsatte steder efter hver vask. Vask den ofte.
    Jeg pendler på min og vasker 2 gange om ugen i tørt vejr.
    Hver dag hvis det er vådt og den bliver fyldt med saltvand.
    Almindelig smørring bare noget oftere
    Husk at låsen skal være velsmurt, også til tanken. Det er så ærgeligt ikke at kunne tanke pga en frossen lås
    Ellers bare sund fornuft.

• #7   14. okt 2009 Det med at MCen smelter, det afhænger af hvor meget blottet alu og især, magnesium der er... Magnesium-fælge, samt motordæksler som ikke er malingsbehandlet, forsvinder ganske enkelt hvis de får salt(vand) på sig... Så ingen polerede fælgkanter, og særg for at undersøge hvad dine motordæksler er lavet af... Deruover, så klæd dig bare varmt på smiley

• #8   14. okt 2009 Jeg har en yamaha dt du kan købe til vinter brug smiley hvis det var noget.

• #10   14. okt 2009 okay mange tak for de gode svar.. Hvad er det der er så godt ved kaburator spritten? hvis jeg må spørge smiley

• #11   14. okt 2009 Forhindre kaburator is , pga de lave temp.

• #12   14. okt 2009 Samt opløse dét kondensvand, der samles i benzintanken i den kolde årstid ...

• #13   15. okt 2009 Mange tak smiley tror I den nye hyosung gt 650 r special vil smelte væk? Det skal siges jeg ikke regner med at køre i vejr, hvor der er meget sne osv.. Holder den til tørvejr smiley

• #14   15. okt 2009 Hmm. Vel lige så godt som om sommeren. Men ikke lige en MC jeg ville anbefale til vinterkørsel eller andet. Køb da en Honda. De er helt klart den mest stabile MC. En gammel CB eller CBX. Og du er godt på vej igennem vinteren.

• #15   16. okt 2009 Det er ikke sneen der dræber alu / magnesium... Det er salten... Så bare husk at vask MCen grundigt og ofte...

Kommentér på:
Vinter kørsel..

Annonce