{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.323 visninger | Oprettet:

Valg af første mc, ny eller gammel mc? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er 18 år og ved at tage mc kort og kan ikke bestemme mig for hvilken mc jeg skal vælge.

Jeg skal bruge den til at køre i skole, dvs 20 km hver vej om dagen plus diverse andre ture, så det bliver nok til ca. 10000 kr årligt.

Da jeg skal køre en del på den, skal den slevfølgelig kunne starte hver gang og gå rimlig langt på literen, omkring 20km/l som minimum.

Jeg har tænkt på 2 muligheder, enten at købe en gammel Honda cb 400 eller lign. fra omkring 1980 og få noget erfaring før jeg køber noget bedre, eller at købe en Suzuki gs 500 eller Honda cb 500 fra slut 90'erne. Diverse Kina motorcykler vil jeg ikke pga. manglene ydelse og for dårlig kvalitet og for stort værditab.

Er en motorcykel fra 1980 pålidelig nok til skulle køre 10000 km om året? og køre den lige så langt på literen som en nyere?
På den ene side vil jeg gerne have en billig mc, når jeg ikke har kasko på den, men på den anden side gider jeg ikke, at besparelsen bliver ædt op af større brændstofforbrug og ekstra reparationer.

Jeg har også set på en Honda cb 450 fra 1993, der var rimlig billig, men min kørelære siger at den er i Brasilien og er i dårlig kvalitet og man bør gå langt uden om den, passer det?

Jeg har kørt på Suzuki gs 500 i køreskolen og en Honda cbf 500 på kravlebane og jeg synes det er ok cykler begge to, men Honda'en trækker helt klart bedst og Suzuki'en er en smule lille til mig.

Jeg håber i vil svare på spørgsmålene, selvom de sikkert er blevet stillet før og andre gode råd er også velkomne.

Hilsen Simon

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af første mc, ny eller gammel mc?
Kommentér på:
Valg af første mc, ny eller gammel mc?

Annonce