1.371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

frederik H
frederik H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af første Motorcykel. Valg af første Motorcykel.

Jeg står og er færdig med MC A1 kørekort her lige om lidt og kunne godt tænke mig og høre lidt fra dem, der har haft noget erfaring.

Jeg står nemlig og skal til at købe min første maskine, men er ikke helt klar over hvad der ville være det bedste at starte med, mit budget er ca. 30.000 kr.

den skal bruges til at køre en strækning på 25 km, 2 gange om dagen,
jeg er bosat på Bornholm, der er ingen store veje herovre.

hvis i kan, må i også gerne tage sådan noget som årlige udgifter med i betragtning, forsikring, afgift, mv.

HÅBER I KAN HJÆLPE. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af første Motorcykel.
  • #2   24. mar 2017 Jeg ville gå efter en lettere brugt og en af de billigere modeller.

Efter min mening, så er det dybt godnat at smide 30, 40 eller 50.000kr efter en 125cc mc.

Jeg ville sætte et budget på 15-20.000kr for motorcyklen. Det ''ekstra'' du får for de sidste 10-15.000kr er bare ikke pengene værd - synes jeg!

...og så gemme de sidste penge til der skal købes A2 om få år smiley

• #3   24. mar 2017 A1 Alexander smiley altså max 125cc og 15hk.

• #4   24. mar 2017 Et godt bud kunne være en Honda CBR 125. God og solid maskine, som kan det en A1 skal kunne smiley

Dem kan du finde til 20.000+/-

• #5   24. mar 2017 jeps Milling troede at han mente at han var færdig med A1 som at han fik A2 smiley

• #6   24. mar 2017 en mz ets 125 es 150 hvis du vil være pigernes mand .. total retro funky

• #7   24. mar 2017 Bortset fra den stadig er +25cc for stor smiley

• #8   24. mar 2017 ikke ets 125 smiley

• #9   24. mar 2017 Ved godt det sutter røv at du kun kan få en 125cc men synes også du bare skal sluge kamelen det år det nu varer og så glemme alt om cool factor og spare så meget af budgettet du nu kan til en endnu federe cykel efter et år

• frederik H
    frederik H Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   24. mar 2017 Det er nemlig lige præcis det, det er, og i har nok ret i at man skal sparer der hvor man kan og så købe noget der bare kan bruges nu og her.

Jeg spørger også kun fordi, når det kommer til MC'er så er min viden lidt begrænset, jeg har kørt motocross og rodet med utallige knallerter, og jeg kender til forskellen på at have en udmærket maskine og en noget ringe maskine.

En MC er det næste skridt jeg tager, og jeg ønsker på ingen måde en maskine der går i stykker hver anden dag, det skal helst være en maskine der holder og er billig at lave på . smiley

• #11   24. mar 2017 #8 Snydepels! Du redigerede dit opslag...

Frederik. Du kan sagtens finde en god A1 for de 15-20 stykker.

• #12   24. mar 2017 snup noger dual sport agtigt. når der nu ikke er de store kræfter så er der i det mindste sjov og ballade i sådan en klattermis

• Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 2 Svar: 79
    #13   24. mar 2017 Honda XL125V Varadero ligner en større MC, end den er. Men den afslører sig selv når man lægger fra land....

• #14   24. mar 2017 Snup en Honda CBF125

• #15   24. mar 2017 #11 faktisk ikke .. skrev begge maskiner på fra starten...slettede dog den med gs500 da den var helt henne i vejret smiley

• #16   24. mar 2017 Ja køb en mz ets 125 hvis du vil være en Børge look-a-like(jeg ved han ikke kørte på en Mz, men han kunne ligeså godt) og være til grin blandt andre på din alder! smiley Kom nu ind i det 21 arhundrede, Mz ets`eren var ikke funky da den kom frem og er det stadig ikke... smiley

Her er lidt inspiratin:

http://www.visordown.com/learners/top-10-best-sellers-under-125cchttp://www.visordown.com/learners/top-10-best-sellers-under-125cc

http://www.motorcyclenews.com/news/first-rides-tests/2009/january/jan2409-top-10-coolest-125-bikes/

http://www.wkbikes.com/50cc_motorbikes_and_125cc_Motorbikes.htm

profilbillede
  • #17   24. mar 2017 nu ved fynboer intet om funky.. og Børge kører knallert og er stadig mere cool en polle for sin tid..
    Men du kan få en mz til små penge når mc alligevel skal skifte året efter og du kan ikke rigtig tabe penge på den.. og de er super nemme at ombygge som cafe racere og være en del smartere end de mere moderne mc.. men ja det kræver bare at man har lidt fantasi.. smiley

• #18   24. mar 2017 Haha, jeg er københavner, bosat på Fyn - Men du har ret, alle ved jo at Vestsjælland er verdens design mekka og centrum for god smag - Jeg ser da ihvertfalde mange Børge`r omkring motorvejstanken v/Slagelse, når jeg triller mod Kbh og hvis det ikke signalerer god smag, så ved jeg ikke hvad gør smiley

Nu bad knægten også om en ide til sin første Mc - du ved, noget han kan køre på snart og ikke om et mosefund hvor han skal løbe marskandiserruten for at finde reservedele! smiley

• #19   24. mar 2017 Slagelse? hvad skal man med Slagelse jeg er fra Vesterbro og herinde er en lille mz i en frisk farve er en fed lille mc .. der er temmelig problemfri.. og der lærer en the basics som ny mc'ist..
    og igen essensen er jo, at det skal være en midlertidig mc der kun skal bruges en sæson...så det ville da være spild af penge og et større tab at investere i en dyrere mc.. se det større perspektiv smiley

• #21   24. mar 2017 Du ved godt Børge rent faktisk er født og opvokset på vesterbro, ik`? haha smiley

Nej, jeg skfiter spor og støtter Alexanders ide om dampmaskinen! Intet sætter fut i tøsepigerne som en frisk tur på en el-kedel smiley

• Frede
    Frede Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #22   24. mar 2017 Som de andre nævner, så køb en model til 15-20.000 kr. - hvor man umiddelbart sagtens kan få noget der ligner lidt.

Af årlige udgifter tænker jeg måske at afgift er på 5-600 kr. og forsikring er det rette sted nok også tæt på 6-700 kr. Så er det andet alt afhængig af hvor meget du kører med slid.

• #23   24. mar 2017 Så vil jeg prøve noget ingen af de tidligere har sagt smiley
    Find dig en mc du kan lide at se på inden for budget. Nu ved jeg ikke om dit budget på 30k er for mc eller mc + tøj + diverse?
    Du skal stadig gå efter noget brugt så du ikke taber alt for meget på de to år du skal have den, men hvis du finder en god en og holder den godt, så behøver den ikke tabe meget i værdi på de par år og altså har du stadig penge til din a2.

Kommentér på:
Valg af første Motorcykel.

Annonce