{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.697 visninger | Oprettet:

Er der told/moms på brugte dele fra US {{forumTopicSubject}}

Er ved at bestille en brugt bagende til et figther projekt hjem fra USA... Der er ikke tvivl om den er brugt, da den har ridser!

Spørgsmålet lyder så:
Er der told og moms på, når det er brugte dele?

Jeg mener at have læst, der ikke er, når det er brugt....

Men har jeg ret, eller skal jeg yderliger til lommerne, og betale den Danske stat lidt mere til det store sorte afgifts hul?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der told/moms på brugte dele fra US
  • #1   7. aug 2009 Du skal til lommerne. Folk kan sgu da ikke stå og vurdere om det er brugt eller ej.

• #2   7. aug 2009 Du skal betale ud fra hvad du gav for det inkl. fragt. Også selvom det er brugt.

• #3   7. aug 2009 Jeg håber lidt på nogen melder ind, det modsatte!

Er der nogen der ved hvor det faktisk står beskrevet?

• #4   7. aug 2009 Ok, det er gratis at købe brugte ting fra usa af så, tilfreds ?

Om det så står skrevet i koranen eller på en lokumsrulle, så skal du betale uanset om det er brugt, nyt eller noget der lige er gravet op fra haven hos Brandon Walsh.

• #5   7. aug 2009 Du skal betale told og moms og fragt, det er surt men sådan er det.. ! har selv prøvet det nogle gange..

men hvis du skal købe nået brugt som koster mange penge så er det en ide at overføre beløbet af 2 gange hvis nu tingen koster 1000$ så overfør 200$ og bagefter 800$ også sender han tingen og enten skriver 200$ på pakken eller bare sender den uden beløb. så kan du lave et bank udskrift til skat på 200$ og betale told og moms af det beløb istedet for 1000$i

• #6   7. aug 2009 Er der ikke en bagatelgrænse?
    Jeg har lige fået tilsendt et kugleled til et fremrykkersæt fra usa. Den kostede 25$ + 44 cent i fragt. Og den blev da ikke taget i tolden. Men det er måske fordi den var så lille at den kunne ligge i en lille bobbelkonvelut?

• #7   7. aug 2009 Post DK har lige fået gennemtrumfet en forhøjelse for at lukke en pakke op og kigge i den og jeg mener prisen er kr 155,- som minimum, men skal lige se om ikke jeg kan finde det helt nøjagtige omkring det!
    Tror at Jan Cowboy var heldig, kender en der købte for kr 100 og det kostede leveret og fortoldet her ca 300.

• #8   7. aug 2009 Den officielle bagatelgrænse er 80 kr, Men det er varens værdi medregnet fragten. Så det komme man ikke langt med ! Nogle gange ryger små pakker lige igennem, tror det har lidt at gøre med hvor tydelig mærket de er. Hvis det fremgår helt tydelig at pakken er sendt fra et firma f.eks. med favede logo o.lign er der også større chance for at den bliver taget i tolden.
    Er værdien 80 - 1.150 kr. Skal der betales moms og fortoldningsgebyr på 155 kr. (Post Danmarks takst)
    Er værdien over 1.150 kr. Skal der betales told ( 3,7% på MC dele) derefter moms også af tolden, samt et fortoldningsgebyr på 155 kr.

• #9   7. aug 2009 Hvorfor ikke bare købe i UK nu hvor punden er så lav? eller i tyskland?

Tror ikke det kan betale sig at købe i US når der kommer told osv på..

• #10   8. aug 2009 Jeg vil også sige at man skal kalkulerer med + moms og +155 kr. i gebyr inden man køber.
    Det skal dog siges at dele til motorcykler specielt originale dele er meget billigere end i DK.
    Jeg købte en org. knastkædestrammer til min Suzuki i USA. Den endte med at være ca. 150 kr. billigere end i DK og den var igennem hele turen med told, moms og gebyr !
    Men det tog en hel måned inden jeg fik den, og det skal man jo også lige huske på.

• #11   8. aug 2009 Jeg ved ikke om det har noget at sige at det var sendt med US Postal i en almindelig konvelut.

Kommentér på:
Er der told/moms på brugte dele fra US

Annonce