{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Parkering ??? {{forumTopicSubject}}

Der var noget jeg kom til at tænke på... Hvordan er det lige reglerne er for parkering med MC, det jeg mener er at jeg aldrig har set en MC med parkeringsskive .....
Er ikke i tvivl der hvor man skal købe billet men hvad med der hvor Ero Park styre det ???
Er der nogen af jer andre der har prøvet at få en parkeringsbøde på MC ???

Mikael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering ???
  • #1   26. feb 2006 Hey kom nu det kan da ikke passe at der ikke er nogen der ved det ..... hvad gør i andre når i smider MC´en på en parkeringsplads en lørdag formiddag i midtbyen ???

• #2   26. feb 2006 Hmm...

Engang i Aalborg i P-Hus hos euro park - gik bommen først op efter at billeten var taget udaf automaten - og billeten kom ikke pga. den var vægtstyret og mc + mand vejede ikke nok... I automaten trykkede jeg på HJÆLP knappen og fik at vide at jeg bare skulle køre udenom...
    Alm steder har jeg aldrig fået en parkeringsbøde... men det er vel utænkelig at de kunne finde på at give - da man jo fylder/optager en bås alligevel...

• #3   26. feb 2006 Jeg vil egentlig også gerne høre lidt om reglerne inde i Kbh-området, gerne vesterbro, hvis nogen kan lidt om det:-)
    Mvh
    Martin

• #4   26. feb 2006 Jeg har faktisk også tænkt lidt over det - på trods af det ikke er så længe siden jeg har haft mc-teori *GG*

Jeg kontaktede den lokale tekniske afdeling, for reglerne kan jo svinge fra kommune til kommune, men de sagde at de ikke havde nogle sær-regler.

Mathilde: Må jeg så også parkere på fortorvet?

• #5   26. feb 2006 Du skal ikke løse billet, hvor vil du sætte den fast!
    og sådan er det har ofte parkeret i indre by aldrig en bøde!

• #6   26. feb 2006 Det er et område med mange sorte huller. Er det ikke i DMC, der er ved at forsøge at få lidt klarhed på området?

Jeg parkerer altid så jeg generer mindst muligt, og såvidt det er muligt ikke tager en plads fra en bil, i skæve små båse osv. Jeg betaler ikke for parkering, og har aldrig fået en bøde. Jeg er dog ret sikker på, at parkeringsvagterne er i deres gode ret til at udstede en bøde. Denne annulleres, når man viser sin parkeringsbillet for pågældende tid og sted. Idet man jo ikke kan sætte den på cyklen tager man den med!

Som sagt er jeg ikke 100% sikker på at det forholder sig som jeg skriver mht. parkeringsvagt. Men hvad forstår bønder sig på agurkesalat????

/Allan

• #7   26. feb 2006 Københavnere:

Læs selv:
    http://www.parkering.dk/p-service/motorcykler/

smiley

• #8   26. feb 2006 min kørelære er lige logget på msn skal jeg høre ham om reglerne????

• #9   26. feb 2006 Kool, jeg fandt at i Odense gælder de samme regler. Således er mc fritaget for betaling.

Wauw - fra nu af, kan jeg altid parkere min kværn med god samvittighed... smiley

/Allan

• #10   26. feb 2006 Pakeringsregler for motorcykler er forskellige i de forskellige kommuner (eller er det amter). Spørg ved den nærmeste politigård...

• #11   26. feb 2006 Dennis: Men hva så, når de siger at der ikke er særregler for deres kommune? smiley

Hans K: Det ville da være rart at få en profs mening med i spillet smiley

• #12   26. feb 2006 I skal sq da aldrig stille mcén fra jer! - enten kører man mc, eller også bruger man den bare som et transportmidel :-p!!!

• #13   26. feb 2006 Jamen Tobias, det er ikke alle iskiosker der har drive through - desværre.

• #14   27. feb 2006 Hejsa. Egentligt er p-reglerne de samme for bil og motorcykler. Dvs man ikke må parkerer med hele køretøjet på fortovet, Og man skal overholde gældende p-bestemmelser mht. tidsbegrændsning mm. dog skal man ikke anvende p-skive (det skal man heller ikke i en bil uden tag). Men det er rigtigt som der også fremgår af nogle indlæg at der sagtens kan værre særlige regler i de forskellige politikredse. Det undersøges i politivedtægten evt. på nettet eller på politigården. Men hvor vidt p-vagterne håndhæver disse regler er noget helt andet..;-)
    Mvh PeterS

• #15   27. feb 2006 Peter: Betyder det så at jeg må parkere i bås, hvis den lokale tekniske afdeling siger at der ikke er nogen særregler i den pågældende kommune?
    Men man må da slet ikke parkere bilen på fortorvet? Så helt ens er det vel ikke?

• #16   27. feb 2006 Hej Mads. Iflg. færdselsloven er det tilladt at parkerer med en del af køretøjet på fortovet, man siger at der indenfor skal værre plads til at en tvillingbarnevogn kan komme forbi .. Mht mc står der at motorcyklen skal parkeres langs kørebanekanten ,dvs ikke vinkelret eller skrå ud fra kanten. Men jeg ved godt at dette praktiseres, og har også selv gjort det for at tage mindere plads op. Så jeg er lidt i tvivl hvorvidt p-vagterne håndhæver reglerne eller ser gennem fingre med evt. overtrædelser. Jeg kender da flere også i Ålborg som dagligt parkerer på fortovet uden at havde fået en "bøde", så... Men du skal altså værre meget opmærksom på lokale bestemmelser mht. standsning/parkering. Jeg vil gerne finde konkrete svar og evt henvisninger til færdselsloven hvis det har nogens interesse i dette forum.! smiley
    Mvh PeterS

Kommentér på:
Parkering ???

Annonce