{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til opsætning af forgaffel? {{forumTopicSubject}}

Et par gange her i ugen, har jeg måttet være nødsaget til at bremse rundt i et sving. Enten pga. "fejlplacering", sten eller andet lort på vejen(biler.. he he).
Det er jo ikke normalt at man bliver nødt hive i forbremsen under nedlægning, det ved jeg godt!! Men jeg oplevede at cyklen blev utrolig levende foran, og det var nærmeste som om forgaflen blev til gummi.

Det jeg oplever der, er det blot nedbremsningen der vil tvinge cyklen til at rette sig op, eller er det et opsætningsspørgsmål??? Jeg synes det var temmelig ubehageligt...

PS: Har smidt nye billeder op af cyklen - giv evt. en kommentar med på vejen smiley http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=30474

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til opsætning af forgaffel?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   28. jul 2009 Det er helt normalt, og problemet løses ved ikke at bremse i sving...

Såre simpelt - det er rigtigt dårlig vurdering af trafikforhold og egne evner hvis du bliver nødt til at gøre det hele tiden.

Kig på dine dæk - der er masser af nedlægning tilbage i dem og de skal nok blive hængende...

• #2   28. jul 2009 Sajmon:

Er helt enig med dig i at det IKKE er måden at gøre det på (at bremse).

Men et par gange er det sket, netop fordi det er mange år siden jeg sidst har kørt cykel, så i ren panik klemmer man lige bremsen. Og der undrede jeg mig bare over, at den så ellers fine racer pludeselig føltes som en dinglende havelåge...

Men tak for svar, må bare tage mig sammen og smide den ordentlig ned i svingene... smiley

• #3   29. jul 2009 Citat: "netop fordi det er mange år siden jeg sidst har kørt cykel,"

Og netop derfor burde du måske melde dig til et kørekursus?

• #4   29. jul 2009 Ja, der er også reserveret plads til mig på Padborg ultimo august. Jeg ved bare endnu ikke om jeg deltager.

Det som jeg har brug for, er et decideret køreteknisk kursus, og ikke bare en banedag, som mange efterhånden tilbyder under navnet "kørekursus". Jeg kender en del, som enten har lagt cyklen ned under selve kurset, eller de efterfølgende dage. I don't wonna go there!!

Kasper K: Kan du eller andre som læser med, anbefale et rigtig godt kørekursus som ikke bare er "race"...?

Pft. Kim

Kommentér på:
Spørgsmål til opsætning af forgaffel?

Annonce