797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

skal mc´en med ang. afgift? skal mc´en med ang. afgift?

Go´morgen mcg...

Ved godt at det emne "Afgift" er godt brugt =0)
Men jeg skal til Ålborg for at betale afgiften på min yamaha i morgen.. Den er synet/toldsynet, skattefar skal bare ha sin alt for store del af kagen.. mit spørgsmål er så om jeg skal til at tage mc´en med der ud for at de kan se den, eller om man skal ha et billede med af den? eller har de bare en liste de går ud fra? Den blev vuderet til middel ved syn.. skal jeg bruge andet end -forsikringsbevis- de hollanske papiere på mc´en- syns beviset..og penge selvfølgelig =0) på forhånd mange tak!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skal mc´en med ang. afgift?
  • #1   20. jul 2009 Du skal have den med - det ved jeg, da jeg kender en af dem der står for det i skat smiley

Hilsen Frank

• #2   20. jul 2009 Hvis den er pæn så lad den blive hjemme er den grim ta den med..... Ingen billed

• #3   20. jul 2009 Og nej man SKAL ik ha den med....

• #4   20. jul 2009 Havde ikke min med til Aalborg da der blev betalt afgift på den, så nej.

• #5   20. jul 2009 Har selv tidligere købt en uden afgift....
    Som "fisseministeren" skriver,- den skal ikke med, den er blevet vurderet ved toldsynet..

• #6   20. jul 2009 DU SKAL IKKE HAVE DEN MED! - bare for at det ikke skal misforståes...

Dem der sidder inde ved skat ved ikke hvad der er for eller bag på en mc.... De spørger ikke engang efter om de må se køretøjet. De slår en pris op i systemet, og du kan vælge om du vil betale eller ej. Du bliver spurgt om du vil anke vurderingen. Hvis du siger ja, får du en blanket med. Hvis du siger nej til at anke, kan du ikke anke senere.
    Det kan som regel ikke betale sig at anke, med mindre køretøjet er specielt.

• #7   20. jul 2009 den skal ikke med. du skal have papirene fra syn/toldsyn med. og så de hollandske papirer. forsikringebeviset skal du først bruge når du henter pladen.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 9
    #8   20. jul 2009 Den skal kun med og til vurdering hvis den bliver vurderet under middel af synsvirksomheden..... eller tager du bare dine papire med smiley Held og lykke, og fremover kan jeg anbefale skat i haderslev.... de er til at snakke med....

• #9   20. jul 2009 Lad cyklen blive hjemme, tag et forsikringsbevis med og du har nummerplade med hjem i samme hug. Sidst jeg var hos SKAT i Aalborg tog det 6 minutter fra jeg gik ind til jeg stod udenfor med nummerplade og afgift betalt.

• #10   20. jul 2009 Den skal heller ikke med, hvis den bliver vurderet under middel, nej...

Som Fisseministeren ! skriver - den bliver vurderet ved toldsynet. De slår en pris op, som afhænger af model, årgang og så din toldsynsvurdering. Færdigt arbejde.

Og jo, Skat ved nu godt hvad det drejer sig om. Der sidder også mc entusiaster derinde.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2006

#11   20. jul 2009 Lars L: jeg ved ikke hvor meget du er inde i det, men er 99.99999 procent sikker på at hvis den bliver vurderet "under middel", skal synsvirksomheden tage billeder af cyklen og vedlægge synsrapporten, og så KOMMER cyklen til vurdering, det er en regel der indtrådte for godt 4 mdr siden, gælder i øvrigt også personbiler

• #12   20. jul 2009 Henrik H

Hvor har du det fra? Altså at de har ændret praksis?

• #13   20. jul 2009 nu er den kære Frank G igen på banen med spekutationer, som han tydeligevis ikke ved en bjælde om...

nej den skal IKKE med, du skal bare have den orginale reg att med fra det land den kommer og de dokumenter du fik ved det toldsyn du var til.

så skal de nok hjælpe dig med resten, det er jo skat der skal have penge, så er de noget så behjælpsomme.

• #14   20. jul 2009 Ok.. Tak for de mange svar.. så lader jeg den blive hjemme.. og så har det bare om at blive "ordentligt sommer" istedet for byger osv.. så der kan blive rullet nogle kilometer =0)

• #15   20. jul 2009 Held og lykke med afgiften, var selv omkring told og skat´s "Motorkompetencecenter" her i foråret, havde kun originale indreg. papirer og toldsyns papirene med, og efter 5min sagsbehandling havde jeg afgift på min Duc ! smiley

• #16   20. jul 2009 Jeg betalte afgift af en ombygget cykel sidste år. (ikke pæn eller helt færdig) det første bud på afgiften var mere end jeg regnede med at kunne få for cyklen, så jeg fremviste lidt billeder og nogle opslag i den blå avis (salgspris) og fik derefter en lidt lavere afgift.
    Så forarbejde kan betale sig.

Men selve cyklen behøver ikke komme med.

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2006

#17   20. jul 2009 Lars L: Jeg ved det efter selv at have betalt afgift på min Triumph og flere amerikaner biler nu, min lokale synsmand informerede mig om det for 4 mdr siden, og jeg spurgte efterfølgende på told og skat i haderslev, og den er god nok...Desværre, så nu kan der ikke "fuskes" med "under middel" mere, selvom det kun er plus/minus 5 procent i afgiften smiley

• #18   20. jul 2009 Henrik H

Interessant drejning, og værd at vide, hvis man selv skal importere igen.

Tak for det. smiley

• Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2006

#19   20. jul 2009 Vi er her for at hjælpe hinanden smiley

Kommentér på:
skal mc´en med ang. afgift?

Annonce