815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kim C
Kim C
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105

Monster går død hele tiden.. Monster går død hele tiden..

Hej med jer,

Jeg har en Ducati monster 750 som hele tiden går død. Dvs der er intet strøm på hver gang jeg jeg vil trille mig en tur og startmotoren trækker heller ikke. Så havde jeg den et smut på værksted her for en måneds tid siden. Mekanikeren sagde at der var et problem med ledningsnettet og at det var fikset. Den virkede da også i et godt stykke tid og kunne sagtens lade den stå 2-3 dage uden den var afladet. Nu har jeg ladet den stå i halvanden uge uden at bruge den, og her til aften da jeg vil ud og køre en tur er den atter død.. Kan det virkelig passe at den aflader på så kort tid? Fik batteriet tjekket på værkstedet og de sagde det ikke fejlede noget.. Er der nogen der kan genkende problemet eller ved hvad der kan være galt??

Mvh. Kim

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Monster går død hele tiden..
  • #1   14. jul 2009 Lol, troede der stod

" Moster går død hele tiden ".

smiley

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#2   14. jul 2009 Ja det gør hun så også, men det er en helt anden snak smiley

• #3   14. jul 2009 Du er nødt til at få målt hvor mange ampere, og hvor mange volt den lader. Man kan ikke bestemme bare ud fra batterispænding, om batteriet duer eller ej.
    Når den står et stykke tid og ikke har strøm, tyder det på batteriet er defekt, men som nævnt før få det målt.

• #4   14. jul 2009 virker som om at den står og bruger strøm selv når den er slukket? ellers som Lars skriver, batteriet..
    MEN du skal da også ud hver dag smiley så problemet løst smiley

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#5   14. jul 2009 Tak for svar, det må jeg prøve at få målt.. kan måle på en eller anden måde om den bruger strøm når den er slukket?

Den sidste løsning er nok den bedste, må lige stramme op med at få kommet ud smiley

• #6   14. jul 2009 He he - jeg læste også "moster" da jeg lige skimmede ned over indlæggene.

• #7   14. jul 2009 ja det gjorde min også i starten og batteritesteren på værkstedet sagde batteriet var fint, men jeg gav den alligevel et nyt.. nu kan den stå stille i måneder og stadig starte...

• #8   14. jul 2009 lyder som et typisk tilfælde af behov for nyt batteri.

• #9   14. jul 2009 Det var da rart at høre, min Monster 750 har samme problem, og jeg tror også det er batteriet, så der kommer en ny på efter sommerferien.

• #10   14. jul 2009 Har du alarm på? Det er et kendt problem at alarmerne går i stykker og derved står og "æder" batteriet.

• #11   14. jul 2009 Du kan "nemt" måle hvor meget forbrug der er i stilstand. Afmontér stelkabel fra batteri, sæt et multimeter i mellem batteripol og det afmonterede kabel. Aflæs på multimeter, hvis der ikke er noget der bruger strøm, burde multimeter vise tæt på nul volt, hvis det derimod viser 12 volt, er der et forbrug. Her skifter du så måleområde på multimeter til ampere/miliampere. Så kan du aflæse strømforbrug, og så er det bare at regne ud hvor længe dit batteri kan holde til den afladning der er. F.eks. hvis du har et 10Ah batteri, og et forbrug på 100 milliamp (0,1ampere) er det 10/0,1= 100 timer til batteri er totalt afladet. Hvis batterispændingen er under 10 volt, kan du ikke starte maskinen, så find forbruget og regn ud hvornår du skal køre igen :0)

Kommentér på:
Monster går død hele tiden..

Annonce