1.017 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Ducati 750 S FF - HJÆLP SØGES! Ducati 750 S FF - HJÆLP SØGES!

Hejsa,
Jeg står og skal til at købe en MC - i den forbindelse er jeg meget lun på en Kawasaki Z 750. MEN nu er jeg har jeg pludselig set Ducati's 750 S FF - en rigtig fed MC som jeg syntes er værd at overveje i stedet for Z 750'eren.

Jeg er dog lidt i tvivl da jeg pt ikke kan prøvekøre Ducatien og derfor ikke ved hvordan den ligger på vejen/svingene, hvor godt bundtrækket er osv.
Er lidt bange for at den er lidt "tam" i det da den kun har 64 HK.
Er der nogle som har nogle erfaringer med det ovenstående og som vil hjælpe mig med mit MC-valg??

Super tak på forhånd for hjælpen!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ducati 750 S FF - HJÆLP SØGES!
  • #1   21. feb 2006 nu kender jeg ikke sønderligt til ducati men mon ikke også den du her omtaler er en v-2 . du kan ikke sammenligne trækket på en r4 og en v2 . v2 trækker hårdt hele vejen op hvor r4 "tænder af" et stykke oppe .
    det er to vidt forskellige maskiner og du bør prøve dig frem for at sige a eller b .
    mvh chris

• #2   21. feb 2006 Jeg ville vælge Ducatien, ved godt 64 hypper ikk lyder af meget, men det er V2 hypper, så masser af bundtræk, og hva sving egenskaber angår, så vil jeg æde min hat på at den gir Z 750 baghjul til den store guldmedalje. men vær opmærksom på at den nok er noget dyrere i forsikring.

• #3   21. feb 2006 Hej med jer,

jeg suger jeres ord til mig og takker - det er dejligt at kunne trække på folk som ved lidt mere om sagen end jeg gør.

Det er klart med til at give mig et uvildig overblik som er godt når man er lidt nybegynder på dette felt, men det lyder ikke til at 750 er en "tam" cykel. Den findes jo også i en 800 version som måske er bedre? men har ikke set den brugt nogle steder endnu?.

• #4   21. feb 2006 He he, selvfølgelig har du ikk set en brugt til salg, folk vil sgu'da ikk af med dem igen. ved ikk lige hvor stor forskel der er på 750 og 800, andet en flere kubik, og lidt flere heste.

• #5   21. feb 2006 hej kim, jeg har faktisk haft de samme tanker som dig. Tog ud for at kigge på en z750. Men endte med at købe en monster 1000. Havde heller ikke mulighed for at prøve ducen først. Men tror ikke man går helt galt i byen, ang køb af v2.
    Syntes personligt at z750 er meget fed, men der kører snart for mange af dem, det kan man ikke beskylde ducen for.

• #6   21. feb 2006 (-: ja valget er ikke let men skal klart sige at jeg er mest hugt på duc'en lige pt - men skal købe den uden at prøvekøre den (noget som jeg normalt aldrig ville gøre) - få få heste er derfor det som bekymre mig mest - ville sku være ked af at køre på en overfed cykel (som det KLART er) som der ikke er meget ryk i. Det kan jo også være at de 65 HK er på baghjulet og tallet derfor er lidt bedre?

Livet er fuld af svære valg.....særlig når man ikke kan afprøve produktet.

• #7   21. feb 2006 Til mik: Det med ducerne ved jeg ikke, har købt en ny, og så har jeg 2års garnti på den.
    Til kim j: ved hvor der står en ny monster til en rigtigt god pris, hvis det var noget.

• #8   21. feb 2006 Har en Z750 er selvfølgelig glad for den. Jeg har aldrig prøvet den duc, men 64 hk lyder ikke af meget ved siden af kawa´ens 110 hk. Der er som der bliver skrevet tidligere nok fordele og ulemper ved begge cykler.

Z750 = Skal nok bruges til små ture. Hastigheder over 160 føles ikke behageligt grundet den manglende kåbe. Det er og bliver en cafe racer. Til gengæld er den lynhurtig og har et frækt udseende, men ja den er desværre ikke så spændende mere der findes mange af dem. Køre egenskaberne kan jeg ikke sætte noget på. Bremserne er ikke optimale, syntes ikke forbremsen lever op til mine forventninger. Sammenligner her med R6.

Lækkert bundtræk, ryster dog lidt ved 6000 omdr. Har ikke fået udfordret den på bane endnu, måske der var andre herinde der kunne skrive lidt om hvordan den opfører sig i sving.

• #9   21. feb 2006 Det er ikke for at lyde fanatisk på nogen måde. Men syntes at ducati laver cyklerne helt færdig med det samme. Up-side-down forgaffel, plastic overbetrukket stålarmerede bemseslanger og div (guldbolte, guldtankdæksel). Nogen vil nok sige :sådan noget gejl... Men jeg syntes at det er kanon.

• #10   21. feb 2006 Det var da s... udtagelse hekto b.
    Men arg. fejler ikke noget.

• #11   21. feb 2006 super gutter...dette her er kanon må sige jeg bliver mere og mere hugt på ducatien da den er speciel og fuld af stil!

Det er dog klart 750 FF s/ss jeg er tændt på eller 800/900 hvis sådan en er til at opdrive og har lidt flere HK - men ok det lyder jo som om 750'eren har et godt træk i sig på trods af de 64 KH.

• #12   21. feb 2006 Hekto : Hvem snakker om reserve dels priser ?

Lad nu være med at starte en Duc vs. resten af verden diskussion. Er så træt af at i duc. folk føler jer efterfulgt.

Dit / dine indlæg bærer præg af det.

• #13   21. feb 2006 tror ikke vi skal tage hektor helt seriøs, da skriver han er 75år.

• #14   21. feb 2006 Hej igen,

Det er en helt korrekt en flot matsort med fuldkåbe fra 2003, har kørt 2200 km, pris 100.000, 64 HK og har fået sat ekstra bremseskive foran således den har to på forhjulet.

• #15   21. feb 2006 Godt moto lad os komme tilbage til tråden og hjælpe Kim med at finde den den rigtige cykel han får mest glæde af.

Igen hold nu trådene saglige hvis folk spørger om noget fornuftigt / seriøst.

• #16   21. feb 2006 Nu kan jeg ikk lige huske ny prisen for sådan en fætter, men 100k lyder sgu fair nok,når den kun har kørt 2200km, og med en ekstra skive er det jo bare endnu sjovere at bremse.

• #17   21. feb 2006 det er primært småture, byture og enkelte gange længere ture når tiden tillader det men klart primært småture på nogle timer pr. gang.

Som sagt kan jeg ikke prøve den inden købet er afsluttet men vil bare sikre mig den ikke er "tam" i optrækket?

Prismæssigt tror jeg den ligger ok?!

• #18   21. feb 2006 (-: ja lyden er jo et kapitel for sig selv....helt unik!

• #19   21. feb 2006 Mick: er ikk helt enig, min 748 kan sagtens køre i byen i både 2,3 og 4.gear uden problemer, ved godt den nok har lavere gearing, men til gengæld er kørestilingen mere foroverbøjet,

• #20   21. feb 2006 Enig med Trofast... Jeg har heller ingen problemer udover når jeg prøver at holde den på baghjul i 2.,3.,4., gear.... smiley
    Min far har en Ducati 750 S FF.

• #21   21. feb 2006 2 meget forskellige bikes... men ville os hoppe på ducén fordi de har sku en karisma som ik kan beskrives;o) selvom dennok vil kræve lidt tilvending inden du holder af den. og ja det er 64 baghjuls hypper.. som du kan regne med.. og tam tror jeg ik du vil føle den er ... kraft kommer i små kraftige impulser og føles ret magtfulde.. hvor mod kawa jo nok er mere tubine-agtig... hvad har du kørt før???

• #22   21. feb 2006 Mick: og jeg har aldrig kørt en 750'er, troede bare der ikk var så meget forskel på den og min... men så kom MotoRico og skød mig i sænk.... tak for lort! smiley

• #23   21. feb 2006 Feldballe Mc har et par af de cykler du efterspørger:
    2005 Ducati 800 SS FF, Førpris 160.950,- 138.374,-
    2005 Ducati 750 S HF (01 model) 105.900,-
    Helt nye begge to. Tjek hans hjemmeside, hvis det var noget???
    Held og lykke med valget om det så bliver det ene eller det andet!!!?

• #24   21. feb 2006 Må sige at Duc'en vinder...er overbevist!

Nu er så bare valget tilbage om jeg måske skal skfite 750'eren ud med en de større 800 eller 900'ere? (er nok lidt for meget fokuceret på antal HK), men må dog sige I har givet 750'eren god kritik så måske det slet ikke er nødvendig.

Mht. mit nuværende MC så var min seneste en knalleret, Yamaha 4 gear fra 1978 MED anderøv (-: Det er derfor min drengedrøm efter mange år som nu skal udleves med en fed MC!!! Glæder mig for vildt!

• #25   21. feb 2006 hvis du alligevel vil ha større mc, så køb 1000'eren, så fås modellen vidst ikk større (endnu).

• #26   21. feb 2006 det bliver nok ikke nødvendig.....men de fleste ville nok have lidt tanker omkring størrelse osv. når de skal købe uden at afprøve produktet, men tak for dit indlæb (-:
    Jeg er i hvertfald blevet sikker på duc'en.

• #27   22. feb 2006 da der ikke er mange der forstår dette herinde foruden hekto der er over 70 og stadig er ved fulde 5 med hensyn til MC, 64 hk det er målt på baghjulet og ikke på krumptappen som japanerne.nr2 ducatien er en v2 så den trækker som en bryggerhest ,nr 3 reservedele er ikke dyre til Ducati det der er dyrt er alt det gejl v siden af husk det.Hellere et mekanisk vidunder end bare være en som de andre

• #28   22. feb 2006 Vedr. en Ducati 800 SSie FF - er det en væsentlig anderledes maskine end en Ducati 750 S FF?

• #29   22. feb 2006 Mange tak for info'en - må sige denne hjemmeside er bedre end jeg havde forstillet mig.

Mere vil jo have mere....har nemlig lige fundet ud af at jeg "kun" skal give ca. 10000 dkk mere for en brugt 900 og det er jo i min verden et pænt stort spring modelmæssigt for forholdsvis "små" penge.
    (Der er nemlig ikke nogle brugte 800'ere til salg pt).
    Vil tro 900'eren derfor må være væentlig bedre på motor- og den generalle tekniske side?

(beklager hvis mine svar/spørgsmål lyder lidt "doske" men jeg er total nybegynder på dette spændende felt så jeg skylder lige fra hoften)

Et er dog sikker jeg er solgt mht. at det SKAL være en duc!

• #30   22. feb 2006 sorry det er dkk 16 mere men stadig ikke det vilde i mine øre!

• #31   22. feb 2006 takker

det er en 2003 model.

• #32   22. feb 2006 "900 = tørkobling, det vi kalder klirre-kobling, en såkaldt rigtig Ducati-lyd, men lyder ikke godt"

(-: kan forstå der minus'er ved alle cykler men selvfølgelig også plus'er!

Cyklen er jo fra 2003 så den er ikke vild gammel, hvilket er et plus.

• #33   22. feb 2006 melder mig klart ind senere i dag...

• #34   22. feb 2006 feldballe

• #35   22. feb 2006 vi er endt der hvor valget er:

Brugt 750 FF S men står som ny, 2200 km og med ekstra bremseskive = tdkk 110 (incl. potter/power c).

Brugt 900 SS, 19000 km, m.div. ekstra udstyr = 119 tdkk

• #36   22. feb 2006 jammen så ender det nok med at blive en 900'er - det må være være en ok begynder-cykel for en fyr på 32 år?! (-:

• #37   22. feb 2006 ha ha ja mennn jeg tror lige jeg "nøjes" med 900'eren i første omgang, men tak for de gode råd!

• #38   22. feb 2006 Tak for de mange indlæg - jeg er nu ejer af en super fed Ducati 750 S FF fra 2003 med sølle 2.200 km på bagen!

JEG GLÆDER MIG FOR VILDT TIL DET BLIVER FORÅR!!

Tak endnu engang!

• #39   22. feb 2006 hej kim j. stort tillykke med den, hurtigt handel må man sige.

• #40   22. feb 2006 kunne mærke i "maven" at mærket var det rigtige og modellen ja den stod næsten og råbte på mig. Havde også en 900 SS i kikkerten, men den viste sig at have mange småskader så det blev 750'eren. Det er nok også en ok begynder-MC (-:

• #41   27. feb 2006 Hej igen,

Jeg har lige et tillægsspørgsmål (-:

Den MC jeg har købt er en 750 "S FF", men så vidt jeg ved så er den eneste til "SS'en" at den har en lidt bedre affjedring og en ekstra bremseskive (min MC har dog fået tilføjet en ekstra skrive). Er dette ikke korrekt?

takker på forhånd!

• #42   27. feb 2006 hej

jammen det er jo endnu bedre - så er den faktisk som den står i dag lig med en SS - perfekt!

Tak for info'en!!

Jeg skylder jer sku et par kølige pils!!! (-:

• #43   27. feb 2006 (-: så til sommer da

tænkte på de to 750'ere - min S og en SS de er så faktisk ens! *s*

• #44   28. feb 2006 glæder mig for vildt til at komme ud og køre på den!!!

Kommentér på:
Ducati 750 S FF - HJÆLP SØGES!

Annonce