{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.147 visninger | Oprettet:

-Underligt tilbud på min salgsannonce! {{forumTopicSubject}}

- Den 18 juni satte jeg min mc til salg, og allerede samme aften får jeg et tilbud fra en - som tilsyneladende er ivrig efter at afgive et tilbud på mc'en.

Pågældende bliver lovet et afslag på 3,500 kr - på trods af at prisen er ok lav i forvejen, han skal så selv stå for pudsningen og tage den som beset. Det er han med på! Tilsyneladende..

Jeg forsøger nogle gange at ringe personen op, uden held, men får i løbet af dagen fat i ham og spørger om han ville om og se mc'en. Det ville han gerne, kunne bare alligevel ikke komme om fredagen.

Han spørger om han kan se mc'en i weekenden og fange mig på det nr. som jeg ringer fra....men siden har han ikke givet lyd.

Det er okay at fortryde, men det kunne være rart, hvis så at man var så seriøs at man gav lyd fra sig, til sælger, når nu man frivilligt afgiver et så konkret tilbud.

Jeg håber ikke der er mange af den slags, køber eller for den sags skyld sælgere der misbruger andres tid, til sådan en omgang hø!

Og ja måske lidt af en tudetråd eller hvad mener I andre?!?!

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=56826

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  -Underligt tilbud på min salgsannonce!
  • #1   23. jun 2009 Af respekt for andre mennesker, er det mindste man kan gøre sgu at
    give et ring - uanset om man har fundet noget andet eller ikke længere er interesseret !!
    Den reaktion du er stødt på er, efter min mening, dybt useriøs.

• #2   23. jun 2009 Jeg synes det er for dårligt, at han ikke gav lyd fra sig.
    det er sq da det mindste man kan gøre, i stedet for at sidde og holde en for nar.

Det tidsspilde gad jeg simpelthen heller ikke, så jeg "føler" med dig

• #3   23. jun 2009 Det der er lidt sjovt er at pågældende kommer fra samme by som jeg, og jeg var endda ved at overveje at køre om på adressen og konfrontere ham med hans tilbud ;-D

Fisseministeren ! - Synes jeg jo egentligt også at han ville med mc'en..

• #4   23. jun 2009 Det er fan'me en underlig holdning !!
    Kør da om til ham og hør om hans telefon er gået i stykker smiley

• #5   23. jun 2009 Christian B - Ja det kunne jeg selvfølgelig gøre ;-D - Jeg sendte en pb søndag aften som jeg kan se han ikke har åbnet, så jeg lå det ind under hans "kommentarer" - og mon han er lidt flov?

• #6   23. jun 2009 jeg har set masser af annoncer hvor der bliver givet tilbud , når det så bliver accepteret er de væk.
    jeg brugte en time på en fra Ringe der kom kiggede/prøvede og købte min mc , spurgte om jeg ville have depositum , hvilket jeg ikke gjorde(stoler på folk) så ringede jeg til dem der mere var intra,og sagde den var solgt. og så ventede jeg en uge hvor der så kom en sms at han desvære ikke havde PLADS !!
    hold kæft en knallert , overvejede også om jeg skulle køre forbi ! men til hvad nytte ?

• #7   23. jun 2009 Shit happens. Om ikke andet har du lige fået en masse gratis reklame igennem tråden her.

• #8   23. jun 2009 Helle - det er bare pi... irriterende, men jeg har prøvet noget af det samme utallige gange...

Folk er sgu nogle gange underlige...

• #9   23. jun 2009 michael B - Ja det er rigtig ærgeligt, at der i dag er en hel del ikke viser sig værdige til seriøs tillid smiley

- Jeg kører heller ikke derom, for det er okay at fortryde - HVIS man giver lyd - men jeg håber bare at personen selv lærer lidt af den situation, han har bragt sig selv og andre i ved så hurtigt et konkret tilbud..

• #10   23. jun 2009 Og nu vi er ved det er 43.500kr da vist heller ikke så billigt igen for en F2 - specielt ikke i disse tider smiley

• #11   23. jun 2009 Mathias (Århus) - Det kan du have ret i, men det var IKKE pointen med min tråd smiley

Dan [KaPoW] V - Ja det er sgu'da ikke som i John Waynes tid, hvor et ord var et ord, og en mand var en mand ;-D ;-D

• #12   23. jun 2009 Mathias (Århus) - Hvad bygger du det udsagn på?!?! Har du tjekket det, seriøst?

• #13   23. jun 2009 Checket hvad - priserne? Ja, det har jeg da smiley Men det de står til er jo ikke nødvendigvis det de bliver solgt for.
    Og hvis den var så billig var den jo nok blevet solgt - ikke? smiley

• #14   23. jun 2009 Mathias (Århus) - Godt så, Mathias, den der snak er vist helt overflødig..

• #15   23. jun 2009 Hvad bevæggrunden er for køberen til ikke at have taget yderligere kontakt, kan der kun gisnes om.

Nogle gange kan man som køber være for ivrig på aftrækkeren, og der er vi mennesker jo forskellige med hensyn til at vedgå "miseren".

Som sælger ville jeg blot vælge "mine kampe med omhu" og sige - jeg satser på en ny køber. Hvis køberen virkelig var interesseret, ville han lade høre fra sig igen.

PS! Håber du får solgt din mc

• #16   23. jun 2009 den blev jo også solgt mathias ! køberen var bare useriøs, nu er det jo svært at sige om noget er billigt før man har set det !

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #17   23. jun 2009 Som sælger skal du bestemt ikke være så fint-følende!

Lad dig ikke skuffe... betragt dit salg som aktivt sålænge der ikke er lagt betaling for maskinen- og den forøvrigt fortsat holder i garagen! Har du flere der er interesseret, så må den der smider guldet først være den nye ejer!

Du kan også vende situationen, idet en eller flere købere vil have dyret... og du holder den tilbage til "første henvendelse". Hvis det glipper og næste mand på posten bakker ud... tja, så står du med håret i postkassen!

Jeg plejer at sige: Først til mølle... ingen reservation... betal og den er din! Alt andet... glem det! Måske lidt hårdt...

• #18   23. jun 2009 Per Stilling P - Ja du har fuldstændig ret, men man bliver lidt frustreret over denne fremgangsmåde smiley

Og tak, ja den skal nok blive solgt bare denne rette pris og køber er der ige pludselig ;-))

• #19   23. jun 2009 Hans M: vi er fuldstændigt enige - det lærer man efterhånden, efter man finder ud af, at der ikke er noget der hedder exclusiv-aftaler, når man handler motorkøretøjer smiley

• #21   23. jun 2009 "Skrevet: 23-06-2009 09:14:10

Mathias (Århus) - Godt så, Mathias, den der snak er vist helt overflødig.."

Det er denne tråd vist også smiley

• #22   23. jun 2009 4v - Duc . - På et tidspunkt når denne tråd løber ud i sandet, så er dette også glemt, men nogle gange har man bare behov for lige at vende en oplevelse med andre ;-))

• #23   23. jun 2009 Nu tolker jeg lige :

- så fordi at nogle har en lam holdning om at det er ok at behandle andre på den måde, så er det også i orden at man selv opfører sig lige sådan ?

Det synes jeg så absolut er betænkeligt !

Sorry, hvis jeg overtolker - men er lidt det jeg læser ud af nogle af ovenstående indlæg........

• #24   23. jun 2009 Christian B - Hvor ser du lige den henne i tråden, at nogle skulle mene at det er en okay opførsel?

• #25   23. jun 2009 Folk er skideligeglade og du kan ikke tage deres ord for gode varer. Sådan er det desværre. Har selv oplevet det flere gange, blot i forbindelse med udlejning. Folk som vil se lejligheden og aldrig dukker op, folk som siger de vil leje og når man så ringer er de som sunket i jorden. Spild af ens tid.. Men din historie er desværre ikke enestående.

Du må jo bare prøve igen og håbe på der dukker en bedre køber op.

Held og lykke!

• #26   23. jun 2009 Camilla (Silkeborg) H - Tusind tak Camilla :-)) Ja man sætter lige som tid og tanker af til "hvis og hvis" nu køber snart ringer/kommer ;oP

• #27   23. jun 2009 Surt at man ikke kan stole på hvad folk siger de vil gøre og dermed spilder sin egen tid og energi. Endnu værre er det hvis de HAR fået en prøvetur og så ikke lader høre fra sig igen..
    Har selv prøvet det og overvejer kraftigt at anlægge en "hårdere linie" der betyder at folk kan få en prøvetur mens jeg holder pengene for dem... Så får man da sorteret de værste fra :o)
    Og mht Mikael fra din tråd har jeg oplevet ham som seriøs i en handle. Der var ingen slinger i valsen med ham der, så det kunne jo være han har en god grund..?!

Allan

• #28   23. jun 2009 Det ser jeg ved, at det konstateres at sådan er det bare........
    - uden ellers at forholde sig yderligere til det, og det er da en tendens jeg undrer mig over.
    Køb og salg bør være en tillids-sag mellem køber og sælger, og hvis man fra starten skal være på vagt over for eventuelle købere så er det da ikke særligt befordrende.
    Nu er jeg selv på salgs-siden i mit daglige arbejde og er derfor nok mere "pre-menstruel" omkring det, da folk der behandler mig useriøst virkelig kan pisse mig af ( indvendigt, altså ! ).

Just my point of view smiley

• #29   23. jun 2009 Jeg bruger som hovedregel ikke 2 sekunder af min gode tid på købere, jeg handler en del på DBA og GUG, min erfaring siger mig at det er bedst at ignorer køber indtil at han/hun RINGER dig op med et konkret tilbud og eller er klar til at komme og kigge.... spild ikke din tid med at besvare mails/SMS og sende flere billeder og den slags, det gør dig kun frustreret i længden... og hvis de er int nok skal de som nok sørge for at lægge lidt arbejde i det og få sat en rigtig aftale i stand..

Negativ og indebrændt ??? næææ, bare god erfaring :o) og det fungerer fint for mig!!

Kim.

• #30   23. jun 2009 Allan R - Ja det har han nok også, men den skulle lige vendes for så at begraves igen, i øvrigt har jeg arbejdet med hans far, og tænkte også at det var helt top-ti i orden person, så han har måske bare være lidt for hurtig til at byde ind med sit tilbud ;-))

• #31   23. jun 2009 Kim... AKA Gul vest . Tak for dit rigtig gode råd smiley

• #32   23. jun 2009 "Sådan nogle som mig" - hvad mener du med det? Er jeg en useriøs køber?

• #33   24. jun 2009 Opdate! Skylder lige pågældende at skrive, at jeg ved 23.00 tiden i aftes fik en pæn undskyldning på pb!

Så nu er den sag ude af verden ;-D

Kommentér på:
-Underligt tilbud på min salgsannonce!

Annonce