1.180 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
annoncer-folk -bud annoncer-folk -bud
tænker og synes det er lidt spøjst.at jeg igennem det sidste års tid hvor jeg har fulgt en del med på området, har set en del ofte gengangere der konsekvent byder 10 % under udbudsprisen . og det er vel ok men hvordan kan man det på en mc til fx 150000kr uden at have set den og når man kigger i deres profil har de enten en gammel hund eller intet oprettet. tror i det bare er nogeh der byder for sjov?
0 synes godt om
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 94 Svar: 441
Jeg brugt ca. et halvt år på mc markedet, hvor jeg også bød lavere end sælgerens pris. Primært pga. jeg kommer fra Bornholm og håbede at finde en sælger der ville gå markant ned i pris, som kompensation for de omkostninger jeg ville få når jeg skulle transportere motorcyklen hjem.
Set i bakspejlet vil jeg ikke gøre det igen, men tror der er rigtig mange personer både her på mcgalleri, men også dba.dk, som prøver lykken med at skambyde..
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Madsen > det er vel næppe sælgers problem at du har valgt at bo på Bornholm ?!! ( med al respekt for det )
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 94 Svar: 441
og som skrevet, så er det heller ikke en metode jeg vil benytte mig af senere hen.
det var førstegangs køb, uden nogen form for stødte af forældre eller venner, eftersom ingen i min omgangskreds interesserede sig for mc'er.
Efter jeg købte min sv’er har jeg fundet ud af den bedste metode er at se mc’en også finde ud af en pris..
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
Sajmon :jeg kan ikke sætte dem på filter , da det ofte var i andres annoncer jeg så dem
i principet er jeg også ligeglad om de byder synes bare det var intra at høre hvad i andre synes.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.421
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Vi naaede ogsaa til enighed om en pris vi begge kunne acceptere og saa hentede jeg svinet!
Synes det virkede fint, specielt naar man skulle koere langt for at hente den, saa man er enige om prisen inden man tager afsted. Ellers koerer man bare et halvt rige rundt og ender med at give for meget, fordi man ikke gider koere den lange tur uden at komme hjem med noget...
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 482
Hvis man er køber er det jo lidt spild af tid at tage ud og kigge på mc hvis man ved køber ikke vil gå ned i pris på forhånd og man ikke vil give det sælger har prissat den til.
Og så er det købers marked i øjeblikket pga. krise osv.
En anden grund kunne være at der er mange useriøse købere derude.
Virker som om der er rigtigt mange oprettet herinde uden mc som bare er herinde for at byde for sjov (sjovt i det ved jeg så ikke)
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 482
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 297
Jeg havde set en cykel til salg på dba, den stod til 127,5K, bød sælger 115K & han bad mig om & ringe til ham, snakkede med ham & kørte ned for & se på den, vi aftalte en pris på 118K & skal hente den på lørdag..
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 67 Svar: 580
12500 er jo heller ikke skambud på en cykel til den pris. jeg havde min fj 1200 til salg for 45000 sidste år. når folk så byder 20000 kr kan jeg ikke tage det seriøst. men det bud du kom med der ville jeg da helt sikkert sige at det var et fornuftigy bud. også set fra sælgers side.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 101
Jeg havde set på et væld af mc'ere, hvor jeg følte, langt langt de fleste stod til en alt for høj pris i forhold til det realistiske. (I forhold til nypris - tilgang af ny model osv.). Det fremgik også af flere annoncers opslagsperiode.
Jeg "bød" på et par stykker alene på grundlag af beskrivelse i annoncen, inden der var en sælger, der "bed på".
Efter besigtigelse og prøvetur, blev vi enige om endelig pris (12% under udbudsprisen). Han var tilpas, og jeg var tilpas.
................................................................................
Man kan altid få en diskussion om seriøs - ej seriøs, men jo mere præcise rammer en sælger beskriver - jo mere præcise bliver de ønskede henvendelser fra en mulig køber. Sælgeren kan jo også frit skrive "Fast pris kr. XX.000 - kun seriøse henvendelser - så bør der jo ikke komme bud overhovedet!"
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Da jeg skulle af med min gamle fik jeg da også et skambud der lå på 30% under det den stod til. Og det var en billig cykel i forvejen.. Idioten gad ikke komme ud og se den, han ville bare have mig så langt ned i pris, og jeg er sikker på, hvis jeg havde sagt ja og han var kommet ud og se den, så ville han sikkert byde endnu lavere. Smart for køber, lige at få prisen i bund fra starten af og så yderligere når han skal hente den..
Det er fair nok at man byder lidt under prisen, men synes i det mindste man kan lette røven og komme og se "varen" - Og så kan man jo tage den derfra.
Det andet der kan jeg bare ikke klare..
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
i min verden er man så ikke så skide skarp.
der er bud og så er der tåbelige bud
kim
nov 2007
nov 2007
pas
annoncer-folk -bud