Forsikring: Ejere og bruger {{forumTopicSubject}}
Min kammerat har lige købt en 1000 kubik motorcykel, men han er kun 21 år. De selskaber, som han har haft fat i, har sagt, at de ikke vil kaskoforsikre hans motorcykel, fordi han er under 25 år. Hvad gør man så, hvis han gerne vil have kasko? Det er jo ikke fedt, hvis den bliver smadret af nogle af de mange idioter, som laver hærværk på motorcykler eller stjæler dem.
Hans far er også gammel motorcyklist, så vi kom lige til at tænke på, om vi kan omregistrere motorcyklen til hans far og så sætte ham selv på som bruger? Hans far kunne få kasko hos GF til lige over 5.000 kr., hvilket er til at overkomme.
Så er spørgsmålet, om forsikringspræmien vil stige til et sindssygt beløb, hvis min kammerat står som bruger på registreringsattesten, selv om hans far står som ejer? Kigger de efter det, hvis den forsikres i hans fars navn?
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
Så....
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 24
Er det fuldstændig umuligt at få kasko under 25 år? Hvis ja, så må man vel satse på en ansvar (det vil GF have 2700,- for i hans navn, fint nok), men det er bare røvirriterende, at en alder kan gøre, om man kan få repareret/erstattet sin motorcykel ved hærværk/tyveri.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
okt 2005
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Men syntes du skal undersøge det
MvH
Michael
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 499
Så har du hørt meget forkert- Det var en meget brugt fidus , lige netop fordi det er så rævedyrt for unge at forsikre , men det er ikke lovligt
Det debateres her http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=209320
Og her skrives det helt klart og larmende
http://www.tdl-tryghed.dk/?side=5443
Så jeg kan godt forstå at man som ung er træt af de priser , men derfra og så til at begå ulovligheder tja
okt 2005
Som det ser ud til, så kommer han vel til at gøre noget lignende det samme.
Kasko dækker, hvis føreren forårsager ulykken, ikke? Hvis man kun har ansvar og selv bliver kørt ned - uforskyldt - af f.eks. en bil, så er det vel personen i bilen, som skal betale for skaderne på motorcyklen? Skal bare lige være sikker på min egen forsikring også.
Ellers skal I i hvert fald have tak for hjælpen.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Der findes ingen genvej for din ven til en billig kasko. Han har 3 muligheder.
1; Betale hvad han end finder af kasko
2; Fravælger kasko og nøjes med ansvar
3; Sælger sin 1000'er og køber en MC han har råd til at forsikre
dec 2003
Men det står i de forsikringsbetingelser som du har accepteret ved valg af forsikring...
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.026
Der er intet i vejen for at forældre kan eje en MC og barn kan stå som bruger. Selskabet skal bare gøres opmærksom på dette.
Der er dog intet at spare, for de sætter bare prisen efter dette.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 799
Hvis du/han er ligeglad med alt andet end tyveri er jeg da sikker på at man kan tegne en separat tyveri-forsikring.... Om du er 50 eller 18 år har jeg ikke meget at gøre med tyveri, jeg er ikke sikker men næsten på at den kan tegnes.
Men nu er det så heller ikke der skoen trykker, det er kørestil, indstilling samt statistik der afgør prisen og den er desværre ikke faldet ud til de unges fordel
aug 2008
Følger: 1 Svar: 6
Dvs. præmien er beregnet efter min fars anciennitet, alder osv. alene.
okt 2005
Det gav faktisk anledning til et andet spørgsmål angående min egen mc. Når nu den står inde i et skur i min have, burde hærværk/tyveri så ikke gå ind under indbosforsikringen?
okt 2005
dec 2003
aug 2008
Det skal måske siges at vi begge kører på cyklen, så det er ikke min alene. Ved ikke hvordan det spiller ind på det, men vi sikrede os ihvertfald at selskabet er klar over hvordan den bruges, for at undgå at komme i klemme ved en eventuel skade/forsikringssag.
dec 2003
http://www.tdl-tryghed.dk/?side=5443
Læs det der står nederst.
aug 2008
Måske kender de ikke selv reglerne, for det burde vel være fælles for alle.
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 799
Eksempelvis fandt jeg med lidt læsning ud af at jeg kun var dækket 50% af min fritid/ulykkes-forsikring når jeg var på min bike... Det skulle simpelthen specil forsikres før jeg var dækket helt, så det fik jeg så gjort.
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 770
Du læser ikke det jeg skriver.
Min far kan sagtens forsikre sin bil og så skrive mig på som BRUGER af bilen.
Prøv og ring til din forsikring imorgen.
Vi prøver lige en lille fiktiv historie.
Eksempelvis hvis din kone har en bedre acenitet (stavekontrol?) end dig, kan du blive skrevet på som bruger af jeres bil(HOS FORSIKRINGSSELSKABET), og derved sænke præmien på bilen, dog ikke voldsomt, da du som "ny billist" (Det er du i mit fiktive skuespil) har en større risiko for at køre galt, eller skramme/bule andre billister og deres biler.
Det kan man altså sagtens... Snakkede med min far om det da vi sidst fik ny bil, om jeg kunne komme på som bruger af bilen sammen med min far, da jeg så kunne få en lavere præmie til min næste mc. Dog ville det pga. min alder øge forsikringspræmien på min fars bil til et urimeligt niveau. Men det kan lade sig gøre, og i nogle tilfælde være en god idé.
Mvh
Michael
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Men er det en spritny kawa zx10r så ksoter den kasse for sådan en ung knægt:)
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 69
Den billigere vej er jo direkte forsikringssvindel :S? Du modsiger dig selv totalt.
..
Nå, men hvis din far ejer den og sønnen står som bruger, så er det sønnen de udregner prisen efter. Den kan ikke forsikres.
.. Noget helt andet er, at det da lyder ret så dumt og naivt at købe en motorcykel, uden at have tjekket med forsikringen!?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 3
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 61
så er der ingen erstatning, og tro mig man finder ud af det, jeg arbejder
selv i et forsikringsselskab, og vi har mange som betaler af på deres
køretøjer uden at have et køretøj.
mar 2007
Følger: 26 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 350
Ja som du dog kan sige det - Det er efterhånden gået op for de fleste at forsikringsselskabernes arbejde mere går ud på at kontrollere forsikringstagerne - og sno sig uden om erstatningerne - end at skabe nogle gode forsikringer til brugerne - også nogle unge mennesker kan betale....
Forsikring: Ejere og bruger