{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.545 visninger | Oprettet:

Forsikring: Ejere og bruger {{forumTopicSubject}}

Min kammerat har lige købt en 1000 kubik motorcykel, men han er kun 21 år. De selskaber, som han har haft fat i, har sagt, at de ikke vil kaskoforsikre hans motorcykel, fordi han er under 25 år. Hvad gør man så, hvis han gerne vil have kasko? Det er jo ikke fedt, hvis den bliver smadret af nogle af de mange idioter, som laver hærværk på motorcykler eller stjæler dem.

Hans far er også gammel motorcyklist, så vi kom lige til at tænke på, om vi kan omregistrere motorcyklen til hans far og så sætte ham selv på som bruger? Hans far kunne få kasko hos GF til lige over 5.000 kr., hvilket er til at overkomme.

Så er spørgsmålet, om forsikringspræmien vil stige til et sindssygt beløb, hvis min kammerat står som bruger på registreringsattesten, selv om hans far står som ejer? Kigger de efter det, hvis den forsikres i hans fars navn?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring: Ejere og bruger
  • #2   5. jun 2009 Øh det er noget forsikringsselskaber er meget meget beviste på det nummer der og det er faktisk strafbart- bliver det opdaget og det gør det , så koster det.
    Så....

• #3   5. jun 2009 Det handler ikke om, at de skal opdage det. De tjekker vel registreringsattesten uanset hvad? Spørgsmålet var måske lidt skævt formuleret. Det skulle ikke lyde, som om han ville lave "forsikringssvindel", men om det ville være billigere den vej, altså hvis hans far er ejer og forsikringstager, mens min ven står som bruger på registreringsattesten.

Er det fuldstændig umuligt at få kasko under 25 år? Hvis ja, så må man vel satse på en ansvar (det vil GF have 2700,- for i hans navn, fint nok), men det er bare røvirriterende, at en alder kan gøre, om man kan få repareret/erstattet sin motorcykel ved hærværk/tyveri.

• #5   5. jun 2009 Det siger jo sig selv at det ikke er gratis for en 21 årig at køre på en liter cykel.

• #6   5. jun 2009 Lige et sidespørgsmål: De kan vel ikke bestemme, om man må låne motorcyklen ud? Hvis hans far selv kører på den nogle gange, og min ven IKKE står som bruger, men også er fører af den nogle gange, kan de så også bare stikke en kæp op i røven på ham og sige, at han ikke må låne sin mc ud?

• #7   5. jun 2009 Hvis han far står som ejeren af forsikringen, og sønnen (din ven) står som bruger, er det faktisk fint lovligt, dog bliver prisen kun lidt nedsat (har jeg hørt)..

Men syntes du skal undersøge det smiley

MvH
    Michael

• #8   5. jun 2009 "Hvis han far står som ejeren af forsikringen, og sønnen (din ven) står som bruger, er det faktisk fint lovligt, dog bliver prisen kun lidt nedsat (har jeg hørt).."

Så har du hørt meget forkert- Det var en meget brugt fidus , lige netop fordi det er så rævedyrt for unge at forsikre , men det er ikke lovligt

Det debateres her http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=209320

Og her skrives det helt klart og larmende
    http://www.tdl-tryghed.dk/?side=5443

Så jeg kan godt forstå at man som ung er træt af de priser , men derfra og så til at begå ulovligheder tja

• #9   5. jun 2009 Selv er jeg kun 20, har en Yamaha FZR 1000 og har kun ansvar hos GF. Det betaler jeg 2834,- for. Det er også en udmærket pris. Jeg har været nødt til at lave en rampe, som kører ned i min have og bygget et skur, som den står gemt i. Dertil er der to låse på, hvor den ene er låst fast i et anker i jorden. Det er selvfølgelig billigere end at betale 50.000 kr. i kasko, men det er også sygt, at man skal gøre så meget for at sikre sin mc.

Som det ser ud til, så kommer han vel til at gøre noget lignende det samme.

Kasko dækker, hvis føreren forårsager ulykken, ikke? Hvis man kun har ansvar og selv bliver kørt ned - uforskyldt - af f.eks. en bil, så er det vel personen i bilen, som skal betale for skaderne på motorcyklen? Skal bare lige være sikker på min egen forsikring også.

Ellers skal I i hvert fald have tak for hjælpen.

• #10   5. jun 2009 Man forsikrer efter bruger, ikke ejer.
    Der findes ingen genvej for din ven til en billig kasko. Han har 3 muligheder.
    1; Betale hvad han end finder af kasko
    2; Fravælger kasko og nøjes med ansvar
    3; Sælger sin 1000'er og køber en MC han har råd til at forsikre

• #11   5. jun 2009 Hvis en anden laver skade på din MC er det modpartens forsikring der dækker, ikke din ansvarsforsikring. Så stikker modparten af er det bare sur røv.
    Men det står i de forsikringsbetingelser som du har accepteret ved valg af forsikring...

• #12   5. jun 2009 Bjørn O

Der er intet i vejen for at forældre kan eje en MC og barn kan stå som bruger. Selskabet skal bare gøres opmærksom på dette.

Der er dog intet at spare, for de sætter bare prisen efter dette.

• #13   5. jun 2009 Kenneth V

Hvis du/han er ligeglad med alt andet end tyveri er jeg da sikker på at man kan tegne en separat tyveri-forsikring.... Om du er 50 eller 18 år har jeg ikke meget at gøre med tyveri, jeg er ikke sikker men næsten på at den kan tegnes.

Men nu er det så heller ikke der skoen trykker, det er kørestil, indstilling samt statistik der afgør prisen og den er desværre ikke faldet ud til de unges fordel smiley

• Steffen P
    Steffen P Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 6
    #14   5. jun 2009 "Min" FZ6 står i min fars navn. Jeg er ikke opstillet som bruger, men det er jo lovligt at låne den. Dette er forsikringsselskabet gjort opmærksom på, og det eneste der sker er at selvrisikoen, når en fører under 30 år kører på den, er højere.

Dvs. præmien er beregnet efter min fars anciennitet, alder osv. alene.

• #15   5. jun 2009 Morten B: Det havde jeg faktisk ikke tænkt over. Det vil jeg lige undersøge.
    Det gav faktisk anledning til et andet spørgsmål angående min egen mc. Når nu den står inde i et skur i min have, burde hærværk/tyveri så ikke gå ind under indbosforsikringen?

• #16   5. jun 2009 Steffen P: Hvilket forsikringsselskab er det? Og hvad er din selvrisiko så?

• #17   5. jun 2009 Nej den vil ikke gå ind under indbo, heller ikke selvom du tager den med ind i stuen

• Steffen P
    Steffen P Tilmeldt:
    aug 2008

#18   5. jun 2009 Kenneth V: FDM Forsikring. Mener selvrisikoen er på 8 eller 10K med mig som fører.

Det skal måske siges at vi begge kører på cyklen, så det er ikke min alene. Ved ikke hvordan det spiller ind på det, men vi sikrede os ihvertfald at selskabet er klar over hvordan den bruges, for at undgå at komme i klemme ved en eventuel skade/forsikringssag.

• #19   5. jun 2009 Steffen P: Du skal nok lige klikke på dette link endnu en gang:
    http://www.tdl-tryghed.dk/?side=5443
    Læs det der står nederst.

• Steffen P
    Steffen P Tilmeldt:
    aug 2008

#20   5. jun 2009 Jesper [Virum] P: Har lige læst det, men når forsikringsselskabet er informeret og har sagt god for det, kun med det forbehold at selvrisikoen er højere, så kan jeg ikke se noget galt i det.

Måske kender de ikke selv reglerne, for det burde vel være fælles for alle.

• #21   5. jun 2009 Man kan forsikre sig ud af næsten alt. Det er bare og ringe og spørge, kan kundesupport ikke svare, skal man bare have en gut ud der ved det smiley

Eksempelvis fandt jeg med lidt læsning ud af at jeg kun var dækket 50% af min fritid/ulykkes-forsikring når jeg var på min bike... Det skulle simpelthen specil forsikres før jeg var dækket helt, så det fik jeg så gjort.

• #22   5. jun 2009 Bjørn O:
    Du læser ikke det jeg skriver. smiley

Min far kan sagtens forsikre sin bil og så skrive mig på som BRUGER af bilen.
    Prøv og ring til din forsikring imorgen.

Vi prøver lige en lille fiktiv historie.

Eksempelvis hvis din kone har en bedre acenitet (stavekontrol?) end dig, kan du blive skrevet på som bruger af jeres bil(HOS FORSIKRINGSSELSKABET), og derved sænke præmien på bilen, dog ikke voldsomt, da du som "ny billist" (Det er du i mit fiktive skuespil) har en større risiko for at køre galt, eller skramme/bule andre billister og deres biler.

Det kan man altså sagtens... Snakkede med min far om det da vi sidst fik ny bil, om jeg kunne komme på som bruger af bilen sammen med min far, da jeg så kunne få en lavere præmie til min næste mc. Dog ville det pga. min alder øge forsikringspræmien på min fars bil til et urimeligt niveau. Men det kan lade sig gøre, og i nogle tilfælde være en god idé.

Mvh
    Michael

• #23   5. jun 2009 De fleste forsikringsselskaber kigger på brugeren og ikke ejeren. Prisen bliver sat efter brugerens alder. Hvis en far står som ejer og bruger, men låner den ud til sønnen som er under 20 eller 30 (afhængig af selskab) og denne laver en skade bliver selvrisikoen som regel fordoblet. Hvis forsikringsselskabet opdager at cyklen reelt set er blevet kun er blevet kørt af sønnen og næsten aldrig af faderen, så vil de påstå at sønnen er brugeren. I sådan et tilfælde er der tale om forsikringssvindel, og dette kan blive en meget dyr erstatningssag!

• #24   6. jun 2009 1000 kubik hvad? racer eller harley? Hvad koster den osv? MÅke var ansvar værd at overveje og så smide en god alarm på og nogen store kæde.
    Men er det en spritny kawa zx10r så ksoter den kasse for sådan en ung knægt:)

• #25   6. jun 2009 Det handler ikke om, at de skal opdage det. De tjekker vel registreringsattesten uanset hvad? Spørgsmålet var måske lidt skævt formuleret. Det skulle ikke lyde, som om han ville lave "forsikringssvindel", men om det ville være billigere den vej, altså hvis hans far er ejer og forsikringstager, mens min ven står som bruger på registreringsattesten.

Den billigere vej er jo direkte forsikringssvindel :S? Du modsiger dig selv totalt.
    ..
    Nå, men hvis din far ejer den og sønnen står som bruger, så er det sønnen de udregner prisen efter. Den kan ikke forsikres.

.. Noget helt andet er, at det da lyder ret så dumt og naivt at købe en motorcykel, uden at have tjekket med forsikringen!?

• #26   6. jun 2009 DIn ven skal stå som ejer af motorcyklen, og hans far som bruger, det er den eneste måde han kan få præmien ned på da det er brugerens præmie der bliver regnet ud efter.

• #27   6. jun 2009 Jeg vil lige gøre opmærksom på at det er rigtigt at man gerne må låne sin MC ud, men finde forsikringsselskabet ud af at det reelt er din MC
    så er der ingen erstatning, og tro mig man finder ud af det, jeg arbejder
    selv i et forsikringsselskab, og vi har mange som betaler af på deres
    køretøjer uden at have et køretøj.

• #28   6. jun 2009 Jan
    Ja som du dog kan sige det - Det er efterhånden gået op for de fleste at forsikringsselskabernes arbejde mere går ud på at kontrollere forsikringstagerne - og sno sig uden om erstatningerne - end at skabe nogle gode forsikringer til brugerne - også nogle unge mennesker kan betale....

Kommentér på:
Forsikring: Ejere og bruger

Annonce