{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor blev emnet om mc priser af.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   24. maj 2009 Det slettede han selv.

Send ham en besked...

• #2   24. maj 2009 Min tråd forsvandt, jeg sad og rodede med min touch pad og en trådløs mus og tastatur, og kom ved en fejl til at slette tråden.

Men nogle af de ting jeg gerne ville høre jeres syns punkter på var:

Er det useriøst at byde 75% af den satte pris som start bud? - Hvor starter du?

Og Hvordan støver i de billigste motorcykler op?

( for at dreje diskussionen over på noget mere konstruktivt)

MvH
    Michael

• #3   24. maj 2009 det forsvandt...
    hvis jeg skal være helt ærglig ang skambud..så er det da op til ejeren selv og vælge om folk kan byde eller ej dett valg har man på dba. og hvis der kommer et par lave bud eller to det kan sgu da forhåbentlig ikke ødelægge det hele for sælger, for så ejner man sig måske bare ikke til at have noget til salg, så hedder den bytte ved forhandler de kan sgu da skambyde med stil.. det eneste der kan ske er at der er lidt røre ved ens annonce og det er vel det det hele handler om,
    man bestemmer da selv om man vil sælge lortet eller ej...

• Sajmon ™

#4   24. maj 2009 Det er ikke useriøst at byde på ting som er for dyre i forhold til markedet generelt.
    Men man respekterer at sælger ikke vil have underbud hvis vedkommende skriver det tydeligt.

Jeg starter altid med at kigge markedet ud for en given vare, og så opvejer jeg mit max bud mod sælgers minimum - ligger de for langt fra hinanden går jeg bare videre til næste emne. Der er alt for mange MC'er til salg til at man skal bruge tid på at slås med dumme mennesker som tror deres ting er guld værd...

• #5   24. maj 2009 Men hvad definere så et skambud?

Er det 50% af prisen, 60,70,80,90?

Helt enig med Sajmon.

// Michael

• #6   24. maj 2009 man må jo bruge sin sunde fornuft og lade være med at spille dum,,
    man kan da se hvad mc er værd, ta da kontakt til en forhandler og få at vide hvad han ville ta den ind for det giver da et lille indblik i handelsværdien, den er selfølgelig højere.

• #7   24. maj 2009 Hvis folk ikke vil handle, må de vel selv om det. At man forlanger 80.000 - 100.000 kr for en 5 år gammel SV er da ejerens eget problem. De kommer jo aldrig af med den til den pris..

Du kan jo bare købe en spritny for 80.000 smiley

• #8   24. maj 2009 end det han ville gi.

• #9   24. maj 2009 Jeg plejer at kigge markedet igennem, og danner mig et indtryk af hvordan priserne ligger, og hvad den varen egentligt bliver solgt for..

Den med forhandleren lyder da meget god:)

Syntes bare det kunne være spændende, at se lidt på hvad folk mener med skambud smiley
    Hvornår et skambud er et skambud.

// Michael

• #10   24. maj 2009 Michael > Du kan ikke sætte en % på hvad skambud er. Det handler jo om markedsværdien som Sajmon siger.

Hvis der er en som sælger A og vil have 100.000 for den.. og man så checker hvad alle andre vil have for ..B .. Hvis Varen B generelt ligger på 50.000.. Så vil sælger A jo tydeligvis have alt for meget for den.. Eller rettere.. Han bliver jo nødt til at følge markedet.. eller alde være med at sælge.

Såh.. når det er sagt.. Så kan man måske sige at 20.000 er et skambud når alle vil have 50.000 for varen. Men det kommer så an på om man kan presse lidt hvis den pågældende sælger er desperat efter penge. Det må man føle efter.

• Sajmon ™

#11   24. maj 2009 Jeg er en af dem der synes at priserne for bl.a SV'ere er HELT skruet i vejret - og det siger jeg selv om jeg har en og meget tæt på aldrig ville drømme om at sælge den medmindre der kom et rigtigt godt tilbud.

Desuden er de fleste jo sygeligt kilometerskræk - så jeg får vist min i fred... :o)

• #12   24. maj 2009 Jeg solgte min golf 3 til 35.000 .. den var 40 værd. Jeg fik, hvad jeg mente var skambud på 15.000-16.000kr ..

• Sajmon ™

#13   24. maj 2009 Skambud er ikke defineret i en fast procentdel - men i min verden mere bestemt af om hvor markedet ligger.

Står alle andre cykler til 50.000 og en eller anden byder 20 for en med færrest kilometer og mest udstyr - så er det skambud.

• #14   24. maj 2009 Sajmon.. jeg ser sv650'ere til omkring 43.000 på mc basen. Er det en realistisk pris synes du eller?.. hvad burde de ligge på?

• #15   25. maj 2009 ja men nogle gange er der en der heldig og vinder i lotto,, der er mange der er på røven de her dage , det er mand da vel ikke dum i at udnytte, hvis man vil det,

• #16   25. maj 2009 som jeg lige har svaret dig i pb michael , m . synes jeg det er useriøst at byde 68000 for en mc til 90 hvor der står "fast pris" at du så bagefter skriver at du havde set en annonce hvor der stod 2 mcer til 80 kg er jo helt forkert de stod til 94900 plus levering.! ikke at det betyder noget i forhold til min mc men nu diskuterede vi skambud og seriøsitet,
    men jeg tror jeg er ved at lave en handel ,som er god ! der er vi 2 begge parter nemlig tilfredse !

• #17   25. maj 2009 hold da kæft.. der er Michael'er over det hele!

• #18   25. maj 2009 Ok ok, jeg kryber til korset, jeg kom til at tage emnet og stikke det op i røven på den første sagesløse jeg kunne finde.......... Fuck admins, fuck priser, fuck det hele, jeg er skyldig, sorry michael B

• #19   25. maj 2009 I min verden eksisterer egentlige skambud kun, hvis man ligger og roder på 10-15 20 % af den foreslåede pris-hvis denne ellers er bare nogenlunde i nærheden af en markedspris!

Sætter man noget til salg, er det vel for at tiltrække <b>potentielle</b> købere. Om man så kan komme overens med dem, må man som sælger selv på civiliseret vis afgøre. Bliver man som sælger fornærmet på en potentiel køber, så afskærer man sig selv fra eventuelt senere at komme ham i møde - og det er en deiuderet dum strategi:-)

Så nej - du har på ingen måde skambudt nogen

• #20   25. maj 2009 ja fuck fuck
    og ja en michael

• Sajmon ™

#21   25. maj 2009 Blah B - Det kommer jo an på kilometer og udstyr osv osv osv osv osv...

• #22   25. maj 2009 Sandt nok.. smiley

• #23   25. maj 2009 Som jeg også skrev til dig i PB, så mente jeg vi havde endt den har snak for længe siden.... 8-)

Men Tillykke med handlen Michael smiley - da dejligt at høre du er glad smiley

Jeg mente det var et seriøst start bud. Din har skrammer og er brugt, og en ny koster 5000 under det du selv har sat den i til, mener du selv der et en seriøs salgs pris så?

Så jeg bød lavt, ja! Men som en start, havde du skrevet.. " Ellers tak Michael M, min minimums pris er xxx".

Så havde jeg nok svaret:" okay, undskyld jeg så har spildt din tid" - Eller budt noget mere!

Men når du giver et flabet svar tilbage, så gider jeg da ærligtalt ikke spilde min tid på din annonce.. Og jeg gider helt ærligt heller ikke spilde min tid på mudderkastning over nettet, 1 uge efter det er sket.. Der er da ingenting at være sur over, jeg gav et lavt bud, fordi jeg ville se hvad du kunne presses til i pris.

Thats life..

// Michael

• #24   25. maj 2009 michael du er da en sjov fyr, du skriver et i PB og noget andet i forum.
    pkt 1 hvor kan du finde en ny til 85000 ?
    pkt 2 jeg svarede dig citat " jeg tror du skal finde et andet sted at udfolde dit handelstalent LOL"
    og det var faktisk et svar i det niveau jeg synes dit bud var .
    pkt 3 du overså sætningen "fast pris" hvilket indikerer at man ikke gider bruge tid på hesteprangere og andet godtfolk smiley
    pkt 4 skrev jeg vist til dig efterfølgende , og forklarede hvorfor jeg slettede dine komentarer.
    pkt 5 jeg er ikke sur, men du ville ha debat om bud/skambud og det fik du.
    thats also life smiley

• #25   25. maj 2009 Jeg synes i skal slås om det..

• #26   25. maj 2009 Ja, grunden til der er forskel på de to er at jeg svarede på tråden herinde først, inden jeg modtog og svarede på din besked..

Jeg mente mit bud "start bud" for at starte budene, for at se hvor langt folk ville gå, for at se om det var til et niveau hvor jeg ville være med.

Jeg bød 68.000, som et start bud, og ville da fint have smidt 10.000 oven i det bud, hvis min chance bød sig. - Men jeg besluttede mig for at sætte mit budget ned og har efterfølgende ikke kigget på Z750´ere...

Michael - Din annonce står til 89999, og jf. det du selv skrev tidligere så var annoncen pris på 94k..

Et start bud et ligesom når man ser de der 1 krs auktioner på QXL, der kommer altid et par bud på 1,5 kr, 2kr, 5kr, inden de gode bud kommer hvor de ender på et niveau hvor alle er glade (sælger og køber)..

Og det var såmænd bare den proces jeg ville sætte igang, fordi jeg var interesseret i din mc.....

Håber jeg fik nok med fra mit privat beskeden, men i og for sig er resultatet det samme som jeg skriver i min sidste linje i mit tidligere indlæg.. For at se hvad prisen kunne presses til..

Så håber jeg fik alt med som jeg nævnte i beskeden til dig ( der var væsentligt for debatten), og nu vil jeg lægge mig til at sove smiley

Nat Nat

// Michael

• #27   25. maj 2009 Blah B

Hahah - Så skal det være i de der sumo dragter man kan leje!

• #28   25. maj 2009 ja vi kommer det vist ikke nærmere smiley
    godnat,

• #29   25. maj 2009 Derfor man skal ringe og ikke skrive hvis man vil handle...

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #30   25. maj 2009 Michael M: KOM DOG VIDERE!!! Nu har du også spildt *MIN* tid!!! :o)

• #31   25. maj 2009 Hvis man skriver fastpris så er den fast +/- et par tusind måske. Men det er jo helt op til sælgeren hvad han mener hans "guld" er værd. Sætter han prisen for højt kommer der igen og køber, sætter han den for lavt ryger den med det samme. Derfor sondere market
    For købere skal man altid se om man ikke kan få lidt ekstre i posen, men man skal respectere en fast pris og hvis den er for høj find en anden cykel.
    Et skambud burde man selv kunne se, Hvis man skriver et bud til en og tænker hvis han/hun går med til det er det jo helt til grin. Så er det et skambud.

• #32   25. maj 2009 Hvorfor er det mere seriøst at ringe end at skrive en PM, mail eller SMS? Det forstår jeg ikke. Jeg har handlet adskillige cykler hvor den forudgående kommunikation ikke har inkluderet opkald - det er gået helt fint.

Mvh Mathias

• #33   25. maj 2009 @Mathias

Der eri princippet ikke noget galt, men det skrevne sprog bliver ofte tolket af læser og så opstår problemerne.
    Kender vel alle hvor farligt det er at fx diskutere med kæresten over sms XD ..det går i hvert fald altid galt for mig og det er fordi følelser, sarkasme oa sjældent opfattes efter hensigten.

• #34   25. maj 2009 Per:

Du har en pointe - hvis man ikke kan finde ud af at formulere sig på skrift kan jeg godt se at det er bedre med et opkald smiley

• #35   25. maj 2009 Synes ikke der findes skambud, kun sælgere som tydeligvis har dårlig selvtillid og lavt blodsukker..al henvendelse burde i princippet være positivt!
    Man kan måske tale om useriøse bud, som det kan sælger jo bare lade være med at reagere på..

• #36   25. maj 2009 @Mathias

Ja præcis! Det kan gå galt ..åbenbart XD

• #37   25. maj 2009 Jeg kan så lige bidrage med min historie ang skambud . Jeg har en Audi TT til salg på bilgalleri , står ubetinget som dks billigste TT "225" til 219 tusinde igår fik jeg så et opkald fra en der ville se på bilen , det var da også fint nok, men til sidst i samtalen sagde han så at han ville give 125 tusinde på bilen , hmm det grinede jeg lidt af og sagde ja den er go med dig(troede ikke han mente det) , men den var sku go nok , der er krigse sagde han og du mangler sikkert penge, så smed jeg på gad ikke høre på ham søndag aften klokken halv9, men idioten ringen 5 min senere og sagde så (ok så byder jeg dig 138 tusinde hentet i morgen jeg kan ikke skaffe mere ) så fik han en hyle tone i telefonen igen og jeg hørte ikke mere til ham .. Så folk byder lavt , meget lavt men den der var sku for meget 100,000 kr under . ja ja tro på det .

• #38   25. maj 2009 Murat , du siger bare til når du skal af med den gixxer og prøve en Audi tt ... Det ved du jeg er frisk , syntes den er så mega fed .. byder dig 30 kilo er det ok smiley

• #39   25. maj 2009 Andreas nej har ikke lav selvtillid eller lavt blodsukker , men jeg har andet at bruge min tid på en folk der konsekvent kigger/byder på noget der ligger 25- 30 kg over deres økonomiske formåen , i håb om at der er en der på vej på tvang !
    Kvak ja det er en lidt spøjs tråd , og jeg kan også mærke at jeg lod mig rive lidt med men jeg blev så pist over at der kørte en god debat som så lige pludselig blev slettet, og derfor kørte denne tråd så videre , hvor de fleste af os bare skulle ha gået i seng.
    som bevis på at jeg ikke er en mavesur mand med lav selvtillid og blodsukker vedlægger jeg 9 smileyer som man kan indsætte der hvor de giver et godt indtryk mvh michael smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
hvor blev emnet om mc priser af.

Annonce