528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Et spørgsmål ang. vaner - generelt. Et spørgsmål ang. vaner - generelt.

Hey,

Har lige et lille nybegynder spørgsmål - det har sikkert mest med vane at gøre, men ved ikke om der er nogen fordele/ulemper... smiley

1) Når man slukker MC'en - hvordan gør I så? Drejer nøglen, eller slukker på den røde knap? Min kørelærer siger at man kun skal bruge nøglen, men andre jeg har set/spurgt, har brugt den røde knap.

2) Hvordan f.... holder man styr på hvad gear man er i? smiley Tæller man op/ned, eller gearer man bare ned og motorbremser når man er på vej hen mod et sving e.l., sådan at gearet passer til farten? Jeg går ud fra at det er ret umuligt at komme fra 3. eller 4. gear og til frigear, hvis motoren er slukket og man holder stille?

Tror det var det hele i denne omgang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et spørgsmål ang. vaner - generelt.
  • #1   6. sep 2004 Hej du.
    Nøglen drejer man jo alligevel, ikke.
    Ang. gear, er du i tvivl kan du få mont. en gearindikator.
    Alt andet med gear og kørselsmønster kommer helt
    af sig selv smiley
    Du skal bare ud og køre.

• #2   6. sep 2004 Hej Klaus!

Ad 1 - Jeg tror ikke det har nogen seksuel betydning om du slukker på dødemandsknappen. Men omvendt.. brug nøglen - det er det den er der for jo...

Ad 2 - Da jeg i tidernes morgen tog kørekort, foregik det blandt andet på en GN250´er. På sådan én kan man se, i hvilket gear man kører. Dengang syntes jeg, at det var rasende smart, for jeg havde heller ingen fornemmelse for i hvilket gear jeg kørte. Men jeg tror ikke det vil genere dig ret længe. Væn dig til at geare ned/motorbremse, når du nærmer dig kryds og lignende og så blir det aldrig noget problem..
    Når du så efterhånden lærer din cykel at kende, så ved du hvor mange omdrejninger den tager ved en given hastighed og så vil du ikke være i tvivl om, om du er i program 5 eller 6 (men dermed ikke være sagt at jeg aldrig har forsøgt at sætte den i "7. gear" :O) ..sådan kan det jo gå.. i kampens hede...

• #4   6. sep 2004 Tak for de fine svar smiley

Tror jeg vænner mig til at bruge nøglen -- og det med gearerne kommer forhåbentlig med tiden smiley Synes bare da jeg var ude og køre på de små veje igår at de gear aldrig ville tage en ende, men nu var jeg så også kun oppe på 90 km/t så er 6 gear vist meget mere end rigeligt hehe.

En sidste ting -- lyset, har I den til at stå konstant på nærlys så den selv tænder/slukker i takt med nøglen, eller slukker I for lyset hver gang?

• #5   6. sep 2004 Hej Klaus.
    Hvis man har et godt batteri og en god ladegenerator, så skulle det ikke gøre den store forskel om du tænder eller slukker lyset. På min der kan man ikke slukke for lyset (knappen bliver brugt til katastrofeblink). Angående gearene så prøv at se hvor mange omdrejninger den går i i 6. Min gamle gs 500 e gik med ca. 5000 omdrejninger ved 100 km/t. Dvs. del med 5 og træk et 0 fra så har du hastigheden, og sådan kan man bliver ved over eller under 100, men det passer kun i 6. gear, men så vidste jeg at den var i 6. og så behøver man ikke og sidde og fiske efter et ekstra gear. Det samme gælder forresten næsten også på min nye sv'er.
    Hilsen TH

• #6   7. sep 2004 Hej yusuf,

Lige et par spørgsmål - slukker din, når du tager støttebenet ned? (Hvis ja - smart!)

Forstår ikke helt din bemærkning til kørelyset smiley
    >> Hvis man glemmer det, kan man risikere at blive påkørt hvis nogen overser en (det er jeg med på) - men, hvis du glemmer at slukke, skal du nok tage bussen på arbejde dagen efter <-- der stod jeg af smiley

• #7   7. sep 2004 På næste alle motorcykler idag er der en føler der føler om støttebenet er oppe. Hvis det ikke er det, så kan man ikke starte, og hvis man sætter den i gear den støttebenet er nede så slukker den, det gør den naturligvis også når den så er i gear,og man sætter støttebenet nede.

Kommentér på:
Et spørgsmål ang. vaner - generelt.

Annonce