{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Aprilia RS250 - Er den hurtig nok?! {{forumTopicSubject}}

Ja, har voldsomme problemer med at bestemme mig vedrørende valget af cyklen til sommeren 2006.

Har egentligt allerede aftalt at jeg onsdag skal en tur til Horsens for at hente en RS250. Stellet er fra 1995 men ALT andet er fra en 2002'er pga. tidligere ejer væltede mens han ikke havde kasko på cyklen.

Den har gået ca. 14.000 km og står rigtig pæn.

Sidste år havde jeg en Yamaha FZR 600 fra 1990 som jeg egentligt var godt tilfreds med. Denne gang vil jeg bare have ene cykel der har kørt under 30.000 km og som stadig har racer looket!

Valget er derfor faldet på RS250'eren da jeg her får en nyere cykel med få km på klokken. Designet er rigtig godt og ydelsen skulle efter sigende være ok.

Det store spørgsmål er så bare....Er den hurtig nok, eller er der for meget knallert over den? Jeg har hørt om powerwheelies i 2. gear på sådan en maskine, men kan det virkeligt lade sig gøre?

Håber på et par velovervejede svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia RS250 - Er den hurtig nok?!
  • #1   5. feb 2006 fra en 600ccm til 250ccm og to takt....hmmm nu ved jeg jo ikke noget om det er noget der er drosslet eller? for ellers ville jeg ikke, personligt ville jeg nok mangle noget

  • #2   5. feb 2006 Tja,, den har færre heste, 91 mod 69 og næsten det halve i moment nemli 65 imod 38

    Så ved ren kraft præstation kan den nok ikke følge med din gamle 600..

    Men så er det en helt anden snak mht, svingkørsel, den er bla. lettere 141 kg imod 179


  • #3   5. feb 2006 Ved godt at præstationerne er anderledes.

    Men sagen er den at min gamle 600 vejede 210 kg og havde 91 kg. Dette giver faktisk et bedre vægt/ydelses forhold på 250'eren.

    Selvfølgeligt kan 2-takt og 4-takt ydelse ikke sammenlignes da 2-takteren på ingen måde har momentet med sig.

    Syntes bare at RS250'eren er så tilpas fræk at jeg bare må eje den. Vil bare så nødig stå om 2 måneder med en cykel jeg syntes er kedelig at køre på.

    ...Selvfølgeligt er det nok manden der kører cyklen der bestemmer hvor kedeligt det er smiley


  • #4   5. feb 2006 210 ??

    Ifølge mc-revyen, så vejer den gamle fzr600 179 i tørvægt,, ikke 210,, det er jo næsten lige så tung som min


  • #5   5. feb 2006 Dette er US modellen der vejer knap 190 kg. http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/1995/FZR%20600/

    Mener den gamle model var knap 10 kg tungere. Kan godt være det kun er en tørvægt på 200 kg, men det er alligevel også meget.

    I de papirer jeg fik med til cyklen var vægten i hvertfald opgivet til 200-210 kg.

    Jeg kørte træk mod en kammerat med en FZR600 US og jeg kunne ikke være med, hans trak markant bedre end min.


  • #6   6. feb 2006 Har fundet følgende beskrivelse af RS250'eren: (link fjernet)

    Dette er rigeligt til at jeg bare må over og prøve den. Kører den godt tager jeg den med hjem.


  • #7   6. feb 2006 Powerwheelies i 2. gear kan du nok godt glemme alt om...

    Mvh. Rune


  • #8   6. feb 2006 glem alt om hvad der stod i de papirer, det er knap de 190 kg den vejer (tørvægt). Kender en der har en rs250 og hun bruger den kun til bane (selvom afgiften er betalt) Den cykel er umulig at køre på i byen, skal altid have tæsk ellers soder den til og det er heller ikke sundt for den. Der er rimlig skub i den dog i et meget snævret interval, som du skal for så vidt ligge i for at den kører optimalt. Desuden skal du vende dig til tanken om altid at ligge bagerst når i kører kolonne kørsel, de stinker ad h... til og bruger en masse benzin.


  • #9   6. feb 2006 http://www.motorbikes.be/en/Yamaha/1991/FZR%20600/ din vejede 181 kg mener det var 182 i mcrevyen

  • #10   6. feb 2006 vente på andre heh den var go', omvendt går det vel lige op med de optankninger der må fortages undervejs

  • #11   6. feb 2006 2t er mega hurtige hvis det er den rigtige person der kører dem! Men det er ingen "cruiser" ... de skal have rpm hele tiden for at få lavet noget...
    Min rs'er var fed nok at kører på ... men lyden er træls og jeg blev hurtigt vant til at kører på den, så den blev lidt kedelig når den ikke fik tæsk....
    tror en rs250 er en rigtig fed racer.... men jeg ville ikke købe den...
    mvh René w.


  • #12   6. feb 2006 Hej Morten... En RS250 er Mindst lige så hurtig fra 0-160 km/t som FZR600´eren. Men den mangler bundtrækket. Ved normal kørsel ligger man mellem 6-7000 rpm. Du må ikke sejtrække med en 2T, så brænder den af (på sigt). Når du skyder den af, ligger du mellem 10.000 og 12.000 rpm... og så rykker den. Du kan sagtens lave weelies i 1. gear, men ikke i 2. gear. Fed cykel.

  • #13   6. feb 2006 Lyden... husk på det er en V2... den lyder altså ikke som en 2T crosser... (ring, ding, ding) Lyden er fed, men ikke dyb som en 4T.

  • #14   6. feb 2006 Hvis den ellers er iorden så KAN den godt lave power-wheelie i 2. gear... Min RGV kan ihvertfald og det er jo samme motor mm...

  • #15   6. feb 2006 Mange tak for de gode svar.

    Det med at køre 2T er intet problem for mig idet jeg de sidste 6 år har gået ekstremt op i tuning af diverse knallerter, scootere og andre 2T'er.

    Lyden bliver nok lidt svær at vende sig til, men nu ser vi


  • #16   6. feb 2006 Hej...

    Du skal tænke på, at en 2-takter leverer sin power på en lidt anden måde end en 4-takter. Når udstødningsventilerne på rs'eren åbner sparker den fra sig... Jeg har hørt folk sige, at en rs 125 føles næsten lige så hurtig som en honda vfr 400, selvom vifferen har dobbelt så mange hk


  • #17   6. feb 2006 Du skal også tænke over det her:
    Jeg har kun ejet 2-taktere i samlet 1,5 års-tid og har to gange prøv at de satte sig! Den ene gang med 170 på klokken på motorvej =:O Ikke en oplevelse jeg kan anbefale smiley

    Mvh. Rune


  • #18   7. feb 2006 Hvis man ved noget om 2t-motorer så er det ikke noget problem at have dem....
    skiftede selv stempel og lidt forskellige dele på min rs125. Det var sku nemmere end på en knallert smiley hehe én ting er at delene er større og dermed nemmere at komme til, en anden er at kvaliteten er meget høj på de rotax motore der ligger i apriliaerne smiley Rotax plejede at lave flymotorer så det er nok der kvaliteten kommer fra...og dessværre nok også derfor originale reservedel er så mega dyrer :S men der er masser af uoriginalt til fornuftige penge og super kvalitet smiley så vær ikke bange for reservedels-omkostningerne smiley


  • #19   13. feb 2006 Rs 250 hmm knallert til korte ture olie osv jeg ville hellere "nøjes" med din gamle 600 selvom 250eren er sjov varer den ikke særligt lang tid mht køreglæde banen passer den sikkert fint men gaden hmm den er sikkert også rimeligt dyr at holde igang men held til smiley

Kommentér på:
Aprilia RS250 - Er den hurtig nok?!

Annonce