{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på Aprilia RS250
  • #1   3. okt 2009 Afgiftsberegningen er lavet om, så Told og skat beregner ud fra værditab. Du skal således bare finde en tilsvarende model i DK.

Herefter knaster du nyprisen (på tilsvarende årgang og kilometer) og "handelsprisen" (altså hvad maskinen koster på det danske marked i dag - her anvender SKATforhandlerpriser) ind i regnemaskinen på SKAT's hjemmeside - og vupti har du den afgift du skal betale +/- 5% (mener jeg det er) afhængig af den stand cyklen er i.

Vedr. CDI boks, har jeg inge ide om hvordan det fungerer.

JLL

• #2   3. okt 2009 JL L

Du lyder til at have styr på det...
    Dvs. Hvis man har en mc fra fx 03, og den kostede 50.000 dengang og man har en uden afgift, og den idag bliver handlet til fx 20000 så er det de tal man skal smide ind i beregneren?

Kort sagt, er de tal man skal smide ind i beregneren på Told og skats hjemmeside, skal de være priser, med eller uden afgift??

• #3   3. okt 2009 JL L - Sys jeg har prøvet at taste ind på deres side, men det er lidt svært da der ikke er så mange til salg af den årgang...

men lad os sige den koster 50000kr herhjemme, og i tyskland koster den ca 22500kr + afgift, regner skat så op til de 50 som den koster herhjemme eller er det mere 4kantet? så jeg ska betale 27500kr i afgfit?

• #4   3. okt 2009 prøvede igen så vidt jeg kan se er afgiften på knap 25.000kr..

• #5   3. okt 2009 Præcis Rasmus, du indtaster den oprindelige nypris incl, alle afgifter + "handelsprisen" og smide i beregneren.

Tricket består så i at finde "handelsprisen", her har SKAT nogle værdiansættelser baseret på tidligere import af samme slags køretøj. Jo mere du kan argumentere for en lav "handelspris" jo bedre - jo færre modeller der har været til salg, jo sværere at sæte en handelspris, og derme større mulighed for argumentation.

JLL

• #6   3. okt 2009 men "handelsprisen" skal det være for en tilsvarende model, med eller uden afgift???

• #7   3. okt 2009 hvordan finder jeg ud af hvad sådan en priller har kostet fra ny? det er jo en del år siden den gik på pention..

• #8   3. okt 2009 Allan, har du prøvet at se hvad du kan købe dem for i dk? Tror ikke det kan betale sig at importere en...

• #9   5. okt 2009 Hej Allan

Har sendt dig en privat besked

Kommentér på:
Afgift på Aprilia RS250

Annonce