{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

For høje brugt priser? {{forumTopicSubject}}

Hvad sker der lige for de høje brugt priser der er idag på mc'er?

Jeg sidder selv og kigger efter en ny FZ-6N fra 04 og frem og synes godt nok folk er lidt for høje i pris.

Man kan erhverve en 08-09 model til 79.999 lige nu, da der er kommet en ny model 09 med lidt opdatering af instrumentbord osv til en højere pris.

Så sidder man og kigger på en 04 model, som har kørt 40.000 km og så vil man have mellem 60-65.000 kr for den model, og så er der en 08 model der koster 67.500 eller 68.000 kr.

Altså.. prøv lige se 04 model til 60.000-65.000, 08 model til 67-70.000 kr..

Altså.. cmon.. det jo ikke guld det bliver til, når de bliver ældre vel..

Andre der er frusteret over brugt priser for tiden? hehe..

Undskyld mit sure indlæg på denne smukke dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For høje brugt priser?
  • #1   1. maj 2009 Så køb en ny

• #2   1. maj 2009 Du har ret, mange brugtpriser er helt hen i vejret...nok også derfor de ikke bliver solgt.

• #3   1. maj 2009 Tja køb en ny....

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #4   1. maj 2009 Tror også at mange bliver solgt et godt stykke under hvad de står til. Så prøv at ring til folk og hør om de ikke er til at handle en del ned.

• #5   1. maj 2009 God vin bliver også mere værd med alderen smiley

• #6   1. maj 2009 Det er ikke alle der har råd til at købe ny smiley

Jeg skal nok til at læse, og derfor køber jeg en i cool cash, er jeg nød til..

Forstår bar ikke og folk er ikke til at rykke.. det giver jo ingen mening..

Ahh.. nu er en MC jo ikke rødvin smiley

• #7   1. maj 2009 Tror at folk sætter priserne så højt, så der er noget at forhandle om... For sætter de den for lavt så prøver folk jo alligevel at handle dem ned i pris... Så hvis man f.eks vil have 60.000 kr for sin bike, så sætter mange den til 65.000 kr....

Men må give dig ret i at der er mange som har deres pris skruet alt for højt i vejret, også selvom de er villige til at forhandle!!!

• #8   1. maj 2009 Det bare sjovt at alle dem jeg har snakket med vil ikke give noget afslag overhovedet..

Folk laver åbenbart guld til dags af deres mc..

• #9   1. maj 2009 Køb en ny og lad være med at tude....

• #10   1. maj 2009 så pis da ud og køb en ny hvis du ikk vil give pris på en brugt ... Istedet for at hyle op om hva pris folk vil have for deres ting ...

• #12   1. maj 2009 Tror bare at folk har svært ved at se at deres mc ikke er så meget værd. Der er jo nogen der mener at deres mc skal koste næsten det samme som en ny, selvom den er 3-4 år gammel, men tilgengæld kun har kørt eks 5000km. Den er bare stadig gammel.

Men så er der dem der er blevet pisset op og ned af ryggen. Jeg tænker på dem der har købt en mc til eks 179.000 ( Yamaha R6 ) og så sætter importøren den ned året efter til 150.000. Det mener jeg er svineri. Så har man allerede mistet 30.000 og skal meget langt ned i pris for at sælge, for folk køber jo bare en ny hvis de er. Det er jo nok derfor mange af priserne er som de er. Bare min mening!

• #14   1. maj 2009 Rene J: Ja det er rigtigt. Tror Honda er de eneste de ikke har lavet de nummer endnu. Heldigvis. Men jo det er da rart at spare 30.000kr på en ny 08'er. Og jo Suzuki kommer aldrig op i pris igen. Kan huske da jeg købte min K7 for 145.000 i 07. Året for havde en kostet 180.000. Føj for den da... Synes også kawa er hoppet lidt med på bølgen med deres Zx6r fra 07'....

• #15   1. maj 2009 Prøv at tage ud og kig på dyret efter du har tjekket at der ikke er gæld i den osv. så viser du dig som en seriøs køber som vil betale hvis prisen er rigtig. Når du har bestemt dig for hvilken en ged det skal være så tag ud med en banknoteret chek på 75% af salgsprisen og find ud af hvor mange kontanter du skal lægge oveni hvis du tager cyklen med det samme, så er sælger nok til at snakke med smiley

• #16   1. maj 2009 Honda har OGSÅ lavet det nummer........ Bare ikke så slemt som Reinhard. Men det er jo også hans stil.

Hvad kan jeg sige - hænger pris og cykler ikke sammen. Så køber man jo ikke. Og nyt er bare bedre end brugt og er der ikke den store forskel - ja så køber man jo nyt. Længere er den vel ikke.

Flemming N: Måske skulle du vente til du er færdig med at læse så. ? eller slække lidt på dine krav.

• #17   1. maj 2009 Hey, nu skal vi huske det er en hobby og et privilegium at køre mc. Det er IKKE noget hvor man skal tænke kr. pr. km. og km. pr. liter.

• #18   1. maj 2009 Og for hvor meget solgte du selv din CB500 fra 1995? Vel omkrng en 35.000,-??

En MC er det værd man kan få for den. Længere er den ikke.

• #19   1. maj 2009 ting er vel det værd folk de vil gi for dem....uanset nypris??

• casper s
    casper s Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 26
    #20   1. maj 2009 når du finder en mc, så hold øje med den i et stykke tid. til sidst giver sælger sig.

• #21   1. maj 2009 Den der sælger grisen sætter prisen. Og hvis man ikke kan forholde sig til det, køb da en ny, og stop tuderiet.

• #22   1. maj 2009 Og hvordan kan en mc være 100% som ny med 6200km på klokken, slipons og powercmdr. hmmmmm... Der er meget der er underligt mht. brugte mc-er.... Ikke kun priserne.

• #23   1. maj 2009 ÅHH RENE: hva´ laver du hos t-hansen ???? *gg*

• #24   1. maj 2009 Husk på, der er 2 versioner af FZ6...en 78'er, og en 98'er...men ja brugtpriserne er høje...men nu stiger Yen smiley

• #25   1. maj 2009 Hvis du syntes det er så stprt et problem, så køb da den 08 model til 70k. De 04 modeller til 60k skal du da bare holde dig fra.

• #26   1. maj 2009 Finanskrise!?

Som papa altid sagde: Når det er brugt er det max halv pris!

• #27   1. maj 2009 Der er mange sjove "tilbud" ude.. Men ja jeg forstår dig sagtens.. Jeg er på jagt efter en sv, og de faldt jo helst vildt i pris i år, så jeg kan bare nyde det, men er vildt glad for jeg ikke skal sælge.. Men det er lidt vildt hvad folk mener deres cykler er værd. Men der er jo bare efterspørgsel og udbud.. Hvad mangler folk og hvad vil de give for det.. Det er jo bare et spørgmål om at vente lang nok tid, så falder prisere, eller så presser banken..

Verden er ond og uretfærdig, men sådan er det nu engang..

• #28   1. maj 2009 det er jo et spørgsmål om udbud og efterspørgsel! plus hvor lang tid sælger kan vente. sæsonen er jo først lige gået igang!
    det er jo ikke lang tid siden du skrev du kun havde ca 50kg at købe for, så du må jo bare købe hvad du kan få eller vente til der kommer noget du vil have!

• #29   2. maj 2009 Ahh, Jesper.. solgt nu ikke min CB500 til 35.000 og satte heller ikke prisen til det.
    Jeg solgte til 26.000 kr og det synes jeg er en fair pris.. i forhold andres prissættelser.

Det er ikke for at tude jeg skriver det jeg gør. Men synes bare det er underligt at folk tror deres MC er guld værd når den er 5 år gammel og forlanger det samme som en der er 1-2-3 år gammel!

Hvis jeg havde råd til en ny, så købte jeg den skam også, men har jeg som sagt ikke.

Jeg har da lov til at sige min mening.. hedder ytringsfrihed smiley

Lad være med at sige jeg tuder. Hvis i stod i samme situation, så ville i jo selv give det en tanke!

• #30   2. maj 2009 Tror jeg desværre du har ret i..

• #31   2. maj 2009 Flemming: vi har vel alle ytringsfrihed, du kan jo ikke forvente at alle indlæg vil være i din favør!?

jeg forstår godt hvad du mener, men vi bor ikke i en perfekt verden!

• #33   2. maj 2009 Send en pænt skrevet mail til diverse sælgere, hvis cykler du har interesse for..hvis de f.eks. står til 65k, kan du tilbyde dem 50-55k for mc'en (hvis det er det du vil give)..

Lad dem tænke over det, og efter noget tid noget tid unde henvendelse fra andre vil en af dem sikkert tænke.."fuck det, nu skal den bare sælges"..

synes det er ok måde at byde på..hvis sælger synes det er et urealistisk skam bud kan personen jo bare lad være med at reagere..

• #34   2. maj 2009 Har kigget på ældre mc'er siden sommerferien, da jeg gerne vil købe en gammel mc og bygge den om i noget café-racer eller bobber stil.

Kan godt være at tingene sælges til det de er værd, men de fleste af de cykler jeg kiggede på i efteråret er stadig til salg... Ofte til samme pris eller højere, end da de blev sat til salg første gang, da det nu er blevet forår... Jesus!, folk er komplet urealistiske mht. deres priser på gamle metervare cykler fra 80'erne. Men de får så vidt jeg kan se heller ikke solgt.

Det virker lidt som om folk håber at "køberen på den hvide hest" en dag pludselig kommer forbi og ser hvor fantastisk deres udkneppede cykel fra 1983 er...

Heldigvis har jeg ikke travlt smiley
    Alternativt køber jeg en ny cykel og slipper for alt bøvlet. Så er prisforskellen heller ikke højere, når man ser på hvad det koster at restaurere en gammel cykel smiley

Kommentér på:
For høje brugt priser?

Annonce