{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Nyere brugt stationcar? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ved godt det er mc forum, men der er nok også en del herinde med familie biler så prøver alligevel smiley

Kigger ny bil med god plads, dvs plads til autostol bag sæderne, også selvom der er høje mennesker foran.

Kigger på

Avensis 1,8 VVTi
Octavia 1,6 FSi
Passat 1,6 FSI

Har et budget der hedder 125 ca og ønsker ikke noget ældre end 06, gerne 07.

Hvad skal jeg evt se efter eller andre gode forslag. Ingen diesel da vi ikke har kørselsmønster eller behov for dette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyere brugt stationcar?
  • #1   3. jun 2015 Hvis du vælger passaten, skal du kigge efter rust rust og rust..:-)

  • #2   3. jun 2015 avensis skifter model sidst i 06 først 07 . fin bil har den i 4 dørs .
    kender ikke nok til de 2 andre , lige et spørgsmål hvorfor stationcar ? ikke meget mere plads men mere larm .


  • #3   3. jun 2015 06-07 avensis er en "fed" vogn.

    kørte engang til montenegro i et hug (30 timer / 2500km)
    Jeg var da brugt, men ikke øm i røv eller ryg.

    Den kan måske virke lidt kedelig. Men den virker. Hele tiden.


  • #4   3. jun 2015 Pga af børn og barnevogn smiley

  • #5   3. jun 2015 06-07 har i øvrigt en stilfuld og meget nødvendig kassetteafapiller smiley

    Den forsvinder i den faceliftede model (blink i spejle)




  • #6   3. jun 2015 Er ligeglad hvor kedeligt det er, det skal bare være stabil og fungerer. Pt har vi en 1,6 Opel Zafira fra 2003 og den er der altså ikke meget sjov ved. Elruder har den heller ikke smiley

  • #7   3. jun 2015 Der er plads til en barnevogn plus diverse i bagagerummet

  • #8   3. jun 2015 Hva med en Mondeo? Der er også oceaner af plads..

  • #10   3. jun 2015 du må selvfølgelig købe hvad du vil , synes bare tit pladsen i en stationcar bliver overvurderet og larmen undervurderet smiley

  • #11   3. jun 2015 Det her er min erfaring: Passat 3C får (nærmest alle sammen) elektronik fejl, og mange af dem, så snart de har kørt mellem 200-250.000 km.
    Avensis har haft små problemer med deres diesel, ellers intet negativt udover at den er kedelig.
    Octavia har jeg kun hørt godt om, udover 1,4 TSI, hvor eneste negative er at man skal passe på knastkæden - men den er også kedelig.
    Ford Mondeo har et ry for dårlig rust beskyttelse og for at få mange småfejl specielt i undervognen.

    Skulle jeg vælge en stabil bil som skal fragte familien i den prisklasse ville jeg uden tvivl tage en Octavia fra 2009-10 med max 100.000 km på tælleren.


  • #12   3. jun 2015 Jakob, havde ellers kigget efter netop den model 6'er men kunne ingen finde på det budget, da jeg synes den er lidt mere spændende end Toyotaen. Volvoen var et godt bud, de baner har jeg slet ikke tænkt i smiley

  • #13   3. jun 2015 vw'en og skoda'en er stortset samme bil.
    det er noget pjat at forderne er dårligt rust beskyttet! der var en model der kom for 15 år siden der havde en dårlig sealing i døre. men det er mange modeller siden.


  • #14   3. jun 2015 Avensis køre bare vores har gået 300000 uden at slå en fejl skid lidt kedelig men ok

  • #15   3. jun 2015 er pt. mekaniker på et værksted der laver alle mærker. og nogle af de biler jeg er mest positivt overrasket over er den mondeo model jeg linker til. den føles stadig lækker efter 5-10 år og 100tkm. modsat en vw / skoda som begynder at knage i kabinen og føles lidt slidt

  • #16   3. jun 2015 Jakob: Det er kun noget jeg har læst på diverse tyske og danske fora og magasiner, fordi jeg selv kigger på ny bil til 150-200.000 kr (jeg er typen der undersøger ALT i 3 måneder inden jeg køber). Men Mondeo årg. 2008-2014 har fået massiv kritik for at have filtinderskærme som holder på vandet, og jeg har snakket med taxa vognmænd som vælger Mondeo fra pga de mange småfejl hele tiden. Og i forhold til Passat og Octavia er de altså ikke ens, Octavia er tættere beslægtet med Golf 5+6, og den har et væsentligt bedre ry blandt de tyske biltosser i forhold til holdbarhed over 200.000 km. Men som sagt: det er min erfaring og hvad jeg har læst mig til - og jeg er ekstremt kritisk og bruger alt for meget tid på at læse inden jeg køber.

  • #17   3. jun 2015 Smider lige en joker her.
    Skoda Roomster. Nej den er ikke videre køn, men den er hamrende praktisk.
    Jeg var kiggede også på Octavia mv. men faldt for roomster pga bedre benplads (ja der er mere plads end Octavia) og så de fleksible sæder.
    Ja der er en anelse mindre plads i bagagerummet, men antallet af gange, hvor man får brug for den ekstra plads, kan tælles på en hånd. Og der har jeg så valgt, at bagagerummet kan suppleres med en sammenklappelig tagboks på de 2-4 køreture om året.


  • #18   3. jun 2015 en octavia har osse filt inderskærme. har i hvertilfælde en ny liggene på lager i flit.
    du skal ikke lytte til vognmænd. de har et helt andet kørselsbehov og derfor er der andre factore der spiller ind. som at en aut. ford gearkasse skal have olie skift hver 60000 som koster lidt.. men de køre jo 60000 på no time. det er osse de samme vognmænd ( kun nogle) der køre på nedslidte dæk og bremser
    jeg har arbejdet på aut. ford værksted i 7 år indtil sidste år. og så vidt jeg husker har jeg aldrig set rust i sådan en vogn.


  • #19   3. jun 2015 mit bedste råd er at find en sælger med ocd smiley fordi villigeholdese betyder bare utroligt meget og jo mere jo bedre. ALLE bil modeller har nogle svagheder. den eneste måde at forsøge at forbygge det er ved at villigeholde den rigtigt meget

  • #20   4. jun 2015 Jamen så er den jo nok ikke så farlig som rygtet siger. Bilmagasinet brugt testede en som 2 år gammel og den havde tegn på begyndende rust, der var derfor jeg begyndte at undersøge det - jeg ville nemlig gerne have en Mondeo. Jeg kører 30-35.000 om året og er kommet frem til enten en ny SEAT Leon 2.0 TDI ST (hvis budgettet kan holde til 280.000 kr) eller en lettere brugt Skoda Superb 2.0 TDI Combi - det har også lidt at gøre med at min svigerfar kender mest til VW's teknik, oh det er ham der laver vores biler...

  • #21   4. jun 2015 Jakob har ret, der er nogle enkelte biler du skal styre uden om (eks. Alfa) ellers handler det om at finde den rigtige ejer. Forresten, jeg så at Honda Accord var blevet kåret til verdens mest driftsikre nyere bil - tag den med i overvejelserne.

  • #23   4. jun 2015 Jeg kører Avensis 1,8 Valvematic, og har aldrig oplevet en mere lydløs bil, på trods af at det er en stationcar. smiley Nej, det er ikke en racerbil, men den behøver ikke se helt kedelig ud heller. smiley

    profilbillede
  • #24   4. jun 2015 Johan P: Hvad gør det, at reservedelene er dyre, når man ikk skal bruge så mange af den?
    Det sidste reservedelsindex jeg så, der lå Honda kun en smule over Toyota. De er ikke længere så dyre i dele.


  • #25   4. jun 2015 Hvad med de FSi motorer i de Skoda/VW. Man hører jo en masse og får bedre feedback herinde end på bilgalleri

  • #26   4. jun 2015 At Honda er så dyre i reservedele hviler sikkert på en skrøne.
    Har haft 3 Hondaer og seneste en 2008 Civic.
    Denne var betydelig billigere i driftsomkostninger og service omkostninger end vores nuværende Skoda Octavia.

    Men tilbage til emnet ...

    En Octavia med 1,6 FSI motoren hmmm ... En fin bil men den motor er sgu godtnok trist.

    Vi er rigtigt glade for vores 2011'er Octavia stationcar, en 1,4 TSI.
    Men pladsen bagi er altså ikke fyrstelig.

    Er selv 192 høj og jeg kan ikke sætte sædet langt nok tilbage hvis mindste sønnens bagudvendte stol står bag ved mig.
    Mange børnestole fylder jo nærmest helt vildt, specielt modellerne med ISO fix.

    En god ide er at tage stolene med når i kigger på bil, der er stor forskel på hvordan forskellige oplever pladsen.

    Af de modeller du lister op havde jeg uden tvivl valgt Toyotaen, Octaviaen falder på bagsæde pladsen samt op 1,6 FSI motoren som er en rædsel.


  • #27   4. jun 2015 Det som du nævner Jan, er netop det jeg gerne vil undgå. I vores Zafira står autostolen som er forud vendt pt bag passagere sædet og den kan ikke komme helt tilbage ellers er der ikke plads til ynglets ben. Den stol der fylder mindst vil jeg jo pr automatik sætte bag passagerer sædet så føreren har mest benplads osv til betjening. Planen er også at tage både stol og barnevogn med også se det an. Hvad mener du er frygtelig ved FSi? Fejl eller bare gangkultur?

  • #28   4. jun 2015 FSI motoren er bare sløv som pokker og bestemt ikke økonomisk.
    Det er en gammel konstruktion der ligger flere år forud for bilen.
    Syntes ikke den er bilen værdig, herimod kører 1.4 TSI pisse godt.

    Måske er en Superb også mulig at finde til budgettet, der er rigeligt plads uden den behøver være en stcar, og bagsæde pladsen er fyrstelig.

    Min næste vogn bliver en Superb 1.4 TSI når vi om 1-2 år skifter.


  • #29   4. jun 2015 Med sædet tilbage hvor jeg sidder godt kan du se hvor lidt benplads der er tilbage.
    Det er bestemt ikke nok til de fleste autostole.

    Nu er junior på 3,5 år kommet på forsædet i stol, fruen bag mig, og mindste manden bag junior ... Så spiller det ok


    profilbillede
  • #30   4. jun 2015 Der er bedre plads i en roomster end en Octavia. Jeg er 178cm, og når jeg indstiller førersædet, kan jeg på bagsædet sidde med strakte ben.

  • #31   4. jun 2015 Der er ret dårlig bagageplads i både Mazda 6 og Honda Accord. Højden er ret lav pga designet, Og bagagerummet i Superb er ikke større end i Octavia, det er primært bagsæde pladsen der er større..

  • #32   4. jun 2015 Jakob hvad med sådan en Mazda du linker til? Som den eneste side er der et udvalg indenfor budgettet på bilbasen? Er det en god vogn? Stabilitet vægter meget højt og om den er så spændende er underordnet. Både jeg og min familie har altid været glad ved Toyota gennem 35-40 år men man kan jo godt kigge sig omkring smiley

  • #34   4. jun 2015 Jeg har lige lavet en Mazda 6 Idag syntes den køre meget godt.

  • #35   4. jun 2015 Den model? Hvad med fejl på den, er den bedre end Toyotaen

  • #36   4. jun 2015 Intet er bedre end toyota , måske smartere hurtigere , men ikke bedre( i den prisklasse)

  • #37   4. jun 2015 Jeg har lige arvet en Skoda Fabia combi fra 07 1,2 64 hk. kørt 89k. aircon,fartpilot elruder og spejle 2 bilka buler udv. ellers både ser og lugter den som en sprit ny bil......
    Koster under det halve af dit budget smiley


  • #38   4. jun 2015 Du er sjov Brian smiley

  • #39   4. jun 2015 Hmmmmm .... Har også arvet en opel fra ´62 den opfylder vist præcis ingen af dine kriterier smiley

    Synes bare det kunne være rart for dig, at spare lidt på familiecontainer budgettet. Og måske opgraderer lidt på mc fronten i stedet smiley smiley


  • #40   4. jun 2015 Ej det duer ikke, hvad skal jeg skrue i hele sommeren, hvis jeg får så ny en mc?

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #41   4. jun 2015 Er ganske tilfreds med vores octavia 1,6 FSi. En raket er den bestemt ikke! Økonomien er på 4. år ganske fin, har heldigvis ikke haft nogen dyre reparationer, så egentlig bare udgifter til alm service osv. Rust er der ikke noget at se og den klarer forholdsvis nemt 15+ km/l.
    Pladsmæssiget kan jeg nemt sidde bag mig selv, er knap 190 så det synes jeg er godkendt. Kig efter en Elegance hvis du vælger Octavia'en


  • #46   4. jun 2015 Jeg kan på det varmeste anbefale Skoda - har både en Fabia og en Octavia, begge to er pivstabile og er aldrig på værksted andet end service.
    Har to børn på hhv 1½ og 3½ og selv i den "lille" fabia (combi) er der plads til både barnevogn og weekend-pakning


  • #47   4. jun 2015 42> Hva' er det for en?

  • Kenneth P
    Kenneth P Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #48   4. jun 2015 #47 skoda superb i første udgave

  • #49   4. jun 2015 Til 20.000? Wow...

  • #50   4. jun 2015 Nej nej ikke Fabia smiley den skal være større ikke mindre smiley Kender nogle der har sådan en og kabineplads har da været på kur og barnevogn skal rykkes helt fra hinanden for at kunne være der

  • #51   4. jun 2015 Men det er jo ikke en stationcar Johan smiley

  • #54   5. jun 2015 Man må jo godt skifte oftere smiley

  • #55   6. jun 2015 Johan p: Jeg må tilstå, jeg turde sq ikke købe en 2.0 TDI pumpe dyse - og nu har jeg selv en Passat 1,9 TDI årg 2005 (kører 15-16 km/l v. blandet kørsel), som teknisk er magen til din Superb, og du skal forvente at styretøjet kommer til at koste lidt penge - men den kører skide godt og der er plads.

  • #57   6. jun 2015 Host....jeg er skolelærer og vil hellere have nuppet kuglerne af en glubsk chinchilla
    end at køre en Dacia


  • #58   6. jun 2015 Godt man ikke vil ha diesel og køber sådan en 2,0. Alle taler skidt om dem. Kender nogle der lige har købt en latterlig billig, hvorfor mon smiley

  • #59   6. jun 2015 Johan: Du ved hvad du laver:) Er sq ved at være lidt træt af min Passat, også fordi den er ved at ruste, og den 101 hk er ikke synderligt hurtig... Håber på den næste kan blive en Seat Leon ST 2.0 CR 150hk FR, men nu må vi se om jeg kan få fruen overtalt...

Kommentér på:
Nyere brugt stationcar?

Annonce