826 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Parkering af køretøj uden afgift Parkering af køretøj uden afgift

Hej til alle der læser dette.

Jeg har købt mig en mc uden afgift, og står i denne situation om man må parkere en motorcykel uden prøveplader eller noget på en parkeringsplads som er ejet af eksempelvis en boligforening.

Er der nogen særregler omkring det, da jeg ikke må stille køretøjet i cykelkælderen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parkering af køretøj uden afgift
  • #1   29. apr 2009 Det vil typisk fremgå af boligforeningens regelsæt om den må holde på parkeringspladsen, men som oftest vil der stå at kun registrerede motorkørtøjer må holde på parkeringspladsen, dette for at forhindre at parkeringspladserne fyldes op med folks gamle udrangerede biler, som ikke klarede syn og som ejeren ikke lige gider at fjerne "idag"

• #2   29. apr 2009 Helt korrekt hvad Michael skriver. I tilllæg til dette, ses ofte en kommunal regel om at uindregistrerede køretøjer ikke må henstå på offentlig vej - der kan endvidere være lokalplan der siger det samme om enkeltområder.

JLL

• #3   29. apr 2009 jeg mener, at et køretøj ikke må henstilles på offentlig vej og p-pladser hvis det ikke er indregistret altså uden plader, hvis du bor et sted der er private p-pladser er det boligforeningens regler der gælder for p-pladsen ( og så er det at det bliver lidt mærkeligt, steder hvor skralde mænd og posten kan komme/ må være, bliver betegnet som offentlig ) øhh ja hvad nu hvis din skraldespand og postkasse sidder på huset istedet for ved din indkørsel ? ? ? så er din indkørsel jo offentlig og så må den ikke stå der ..... ja jeg fatter ikke en meter af de regler men det er hvad der står....

• #4   29. apr 2009 hmmm... Lad dog som om lortet er indregistreret. Og smid en MC-garage henover... Så kan folk sgu da ikke se det smiley

• #5   29. apr 2009
    Et registreringspligtigt køretøj må ikke befinde sig på færdselslovens område, uden den lovpligtige ansvarsforsikring.

• #6   29. apr 2009 hmmm, nu er jeg helt "lost" over hvor jeg så skal lade den stå henne, nu hvor boligforeningen ikke giver tilladelse til at lade den stå der.

JEg må heller ikke lade den stå på parkeringspladsen.

Skal jeg have den på ryggen af mig?,

Er der nogen som kender et parkeringsgarager man kan leje som ligger tæt omkring glostrup

• #7   29. apr 2009 Jeg vil tro at så længe den holder ved en blok/ cykelskur/ cykelstativer så sker der ikke noget, det er først når du parkerer på en offentlig vej/parkeringsbåse at der sker noget, i øvrigt så har jeg svært at se hvordan de skulle give dig en bøde når de hverken har nummerplade eller kan finde dig gennem stel nummer når den ikke er registreret og er i systemet:)

• #8   29. apr 2009 Hey tag den ind i stuen... med mindre du syntes den sviner..... hohoho

• #9   29. apr 2009 På med en MC garage smiley (model uden vindue til nr.plade))

• #10   29. apr 2009 boligforeningen bestemmer reglerne, men oftes er det ikke tilladt... politiet kommer ikke og fjerner den før boligforeningen siger de skal.

• #11   29. apr 2009 Tak for de fine indlæg.

Men martin, kan de godt gøre det???
    Altså bare tage den pga jeg har sat den ind i kælderen

• #12   29. apr 2009 Kris, lyder ikke som en tosset ide smiley

• #13   29. apr 2009 Deniz K:
    Kender en der fik sin velo solex smidt ud (uden varsel) fordi den stod i gården, hvor der ikke tilladt motorkøretøjer.
    Men det er svært at sige hvordan de gør... måske burde du spørge nogle fra boligforeningen.
    Jeg fik engang klager fordi de syntes min motorcykel "lugtede" når jeg vinteropbevarede den.

• #14   30. apr 2009 problemet er jo også at den skal "varmes" op inden man kører uanset om det er sommer eller vinter periode.

Så der larmer den der, og folk kigger ud af vinduerne og kigger grimt på en, som om at man har gjort noget ulovligt og straks melder det til en eller anden som kan sørge for at den ikke skal larme.... Brok brok brok... Glæder mig til at få mit eget hus med KÆMPE garage hehe

• #15   7. maj 2009 Varmes op? Ja, man trækker den ud på gaden, starter den, tager handsker og hjelm på. OGSÅ kører man!!
    Den skal da ikke stå inde i en gård eller lignende, og varme op i 10 minutter eller så.. stakkels motor!

Kommentér på:
Parkering af køretøj uden afgift

Annonce