{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.227 visninger | Oprettet:

Fordel med og uden kåbe. {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg sider og leder efter en Suzuki GS 500e.

Jeg vil gøre hvad i vil anbefale mig? skal jeg købe en med eller uden front kåbe? vil det være meget generende at skulle køre rundt uden kåbe?

evt nogle der ved hvor man kan købe sådanne kåber?
Venlig hilsen
Jesper Nicolaisen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordel med og uden kåbe.
  • #1   24. apr 2009 Jeg tror at et langt stykke hen ad vejen, er det vist mest for designets skyld (især på gs'eren) Men da jeg kørte naked bike, der gav det noget mere stivhed i nakken når man kørte de 140+
    Og på min mc med kåbe, der er der lidt mindre vind i ansigtet, som så gør at det bliver mindre koldt at køre.

    Mit input er altså at det er mere komfortabelt, man bliver mindre kold og så synes jeg også det hjælper meget på designet (på gs 500)
    Men til gengæld er det dyrere i anskaffelse og når dyret skal på værksted, da det tager lidt ekstra tid at komme ind til delene.


  • #2   24. apr 2009 jg ville vælge med men hvorfor ikke vælge men nogle flere hk for 45 er ikke ret meget og mn for hurtigt lyst/brug for mere kraft i sær på motervej evt en gsx 600 eller 750 til at starte på den kan det hele da jeg ikke går ud fra at du køre med det ene knæ på asfalten for så skal du nok have et R på

  • #3   25. apr 2009 Ja drop GS500!!!! Verdens kedeligste cykel!!

  • #4   25. apr 2009 Det er min første Motorcykel..



  • #5   25. apr 2009 Så skal du have en SV650 eller ER6, en Z750 eller en Hornet, måske endda en GSR

    Du skifter alligevel den gs´er ud efter 3 uger....


  • #6   25. apr 2009 ja men det er kun dig er bestemer hvor vildt du drejer håndtaget men jeg vil råde dig til en med omkring 70-100hk


  • #7   25. apr 2009 Hmmmm, vil ikke sige at en GSér er direkte kedelig, men ja den kan ikke følge med de størrer MC hvis de giver rigtig gas, men til alm. kørsel og lidt friske sving, der kan den sagtens følge med.

    Jeg har været på et par fællesture (har kun haft kort i 1 år) og der var jeg da ikke den langsomeste, selv om jeg har den mindste maskine smiley
    Det er kun når vi kommer på lange lige strækninger at den ikke kan følge med :S

    Og så kan jeg se, at Jesper er 20 år, dvs. at han skal have en droslet maskine alligevel.

    Og til dit spørgsmål om kåbe eller ej:
    Jeg har en lille frontkåbe på, og den fjerner lige den værste vind fra kroppen, så det kan jeg godt anbefale, som det mindste.

    Vil da lige sige til sidst - Ja jeg vil også gerne have en med flere HK allerede nu smiley

    p.s. Har kørt på en Kawasaki ER6 og den ville jeg havde købt som min første MC hvis jeg havde prøvet den før GSéren.

    /BC


  • #8   25. apr 2009 Vil helt klart sige uden kåbe.. for man slipper for så meget støj i hjelmen da man ikke har den irriterende turbulens fra kåbeglasset... en gang naket altid naked.. smiley

    Det er en smagssag hvad man er til, men prøv begge.. smiley


  • #9   25. apr 2009 Hvis du ikke allerede har købt maskinen, så find én med en Givi-styrkåbe.. Eller køb en brugt kåbe..
    De koster næsten ingenting, og så kan du jo se, hvor meget eller lidt komfort du bedst kan lide.. smiley


  • #10   25. apr 2009 kåber er for tåber, fighter er for knigther

  • #11   25. apr 2009 Jeg har selv haft en GS500 i 6 år og var glad for, at jeg valgte en med kåbe. Designmæssigt ligner en gs'er uden kåbe bare en stor knallert - synes jeg- og så er jeg mest til cykler med kåbe. Jeg er samtidig ikke så stor, så jeg kunne få en del læ bag kåben. Turbulens omkring hovedet var der ikke så meget af. Men det kommer jo an på, hvad du selv er til.

  • #12   25. apr 2009 hvis du endelig VIL have en gs'er, så syns jeg den uden kåbe er pænest, for kåben på en gs'er, ligner ikke ligefrem design! smiley
    men vil måske også anbefale noget lidt større, evt en sv! jeg startede på en gpz500, men den blev efter et par måneder skiftet til en sv650! og gpz'en, havde ovenikøbet flere hk end gs'en"!


  • #13   25. apr 2009 Altid uden kåbe fordi det sjove er mellem stilstand og 150km/t hvor der intet gavn er af en kåbe og en anden god grund er at det er temmeligt femenint at ha en plastik-indpakket mc, det svarer jo til en pyntesyg krampe, det mest komfortable vil altid være at sidde oprejst når man ikke kører mere end 150km/t

  • #14   25. apr 2009 har også kørt med og uden, , men fortrækker, med kåbe, mvh hc

  • #16   25. apr 2009 Har prøvet at køre med og uden... men har altid kun selv købt naked bikes, og vil heller ikke have andet... Jeg synes personligt at det gør mc'en mere maskulin og rå hvis der ikke er kåbe på den. Og så er der heller ikke så meget plastic der kan gå i stykker.

  • #18   25. apr 2009 Min første cykel var en GS'er.. Super dejlig cykel. Meget let at køre. Kunne sagtens følge med de andre.. smiley Startede uden kåbe, men blev hurtig træt i nakke og arme når jeg skulle køre langt. Klart en fordel at ha' kåbe på. Og personligt synes jeg den er flottere med kåbe. Det er heller ikke så koldt, når man kan krybe i læ bag ved kåben. Desuden taber en GS'er ikke noget videre i værdi, hvis man skulle få lyst til at bytte den ud med noget større en dag.

Kommentér på:
Fordel med og uden kåbe.

Annonce