{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan det være
  • #1   22. apr 2009 øh...PRISEN! ellers ik noget... smiley

• #2   22. apr 2009 Det er jo ikke altid det holder ....

Mange gange er det jo lige så billig her hjemme

Jeg sparede 1700 Kr ved at købe mit tøj herhjemme i stedet for i tyskland.. samtidig er det nemmere hvis der sker noget er det nemt at gå til den lokale forhandler med varen

• #3   23. apr 2009 jeg handler altid i danmark, jeg vil jo gerne have en masse motorcykel forhandlere, og det er jeg villig til at betale lidt ekstra for. det er bare min holdning.

• #4   23. apr 2009 Når man kan købe en nøjagtig samme vare i USA betale fragten til DK som ikke er billig, og stadigvæk spare 30-40 procent, så er der noget galt med den avance de danske forhandlere har.

Men hvis prisen er fair, så fortrækker jeg da også en fysisk forretning som man kan gå og ose lidt i og få en sludder med personalet.

• #5   23. apr 2009 Kan fx ikke se hvorfor en dansk forhandler skal tage 4500 for en schuberth hjelm, som jeg kunne finde på nettet til 1800??
    indtil nu ikke fundet noget i danmark, som har kunne betale sig at købe, i forhold til fra fx tyskland.

• #6   23. apr 2009 Jeg kikker også priser herhjemme samt i udlandet .. men jeg er også villig til at give lidt mere ( til en vis grænse ) herhjemme .. da det er nemmere med garanti osv hvis der sker noget

Men det der undre mig er det er altid udenlanske link først der henvises til

• #7   23. apr 2009 Globalisering min ven, verden bliver mindre og mindre, get used to it.

• #8   23. apr 2009 Tja...Ebay har været min bedste ven i forbindelse mit vinterprojekt!

Fx:

Undertail, købt i UK...1200kr sparet (dette er medregnet fragten)

LED baglygte, købt i UK...1000kr sparet (igen medregnet fragten)

Hugger...Rimstripes....Decals....jeg kunne blive ved. Så syntes nu der er en del at spare...men nej, det er da ikke alt. Men det kan tit godt betale sig lige at kigge lidt udenlands...især i andre EU lande så man slipper for told og moms

• #9   23. apr 2009 Mht garanti.. visir beslaget på min hjelm gik i stykker fordi jeg tabte hjelmen, jeg fik promte sendt nye beslag.. uden nogen form for spørgsmål

• #10   23. apr 2009 jeg køber stort set ikke andet end dagligvarer i Danmark længere...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #11   23. apr 2009 syntes også vi skal støtte de danske butikker, men selfølgelig finde det billigste sted, det er ikke fordi de tjener mere herhjemme, men det er dyrt at drive en butik i danmark, der er høje lønninger, indbetalinger til pensioner, sygeforsikringer skadeforsikringer, skralde gebyr, miljøgebyrer på alverdens ting som dæk, olie, embalager, bly osv. osv.
    og momsen er højere, men ved at sende alle vores penge ud af landet, lukker vi vores egne forretninger og firmaer, næste gang er det måske vores egen arbejdsplads der lukker, vi skulle nok ikke være så egoistiske,og kun tænke på at spare nogle få kroner, det kommer til at svide til egen røv i den sidste ende, bla. fordi skatterne stiger for at betale understøttelse (på længere sigt) ang. dæk så giver mange værksteder herhjemme 25% rabat, det er ca. som dæk online priser og så er man fri for at have bøvl med montering mm. og så beholder vi pengene i danmark til gavn for alle.

• #12   23. apr 2009 Nævn een forhandler der på eget initiativ giver 25% rabat på dæk

• #13   23. apr 2009 Bravo Fanta H.
    Hvis der bare var flere Dansker der tænker på samme måde.

• #14   23. apr 2009 Fanta H.....
    Du har helt ret....

• #16   23. apr 2009 Har det som Stefan M.
    ALT kan fåes til mellem halv og 2/3 af prisen herhjemme! ... elsker Ebay!

• #17   23. apr 2009 Bikeshoppen i Nyk. F, giver faktisk rabat på dæk..

Jeg har så også været ude for at der var meget bøvl med nogle bremseslanger direkte fra leverandøren, (men er helt i orden nu)
    Her fik jeg bremseslanger + bremsevæske for 500,- den danske leverandør kunne give mig et super godt tilbud hvor jeg fik dem til 800, uden bremsevæske..

Mange af de butikker jeg handler i, er ikke rene internet butikker, så de må jo også have disse såkaldte omkostninger, og når tingene i mange tilfælde er meget billigere, så tror jeg nærmere det er de danske forhandlere der har sat nogle faste høje priser.

• #18   23. apr 2009 Pris og bekvemmelighed.
    På alm. servicedele som luftfilter, olie, filter tændrør og lign. sparer jeg 25-35% inkl. fragt. Desuden kan jeg sidde hjemme ved min skærm og bestille når jeg har tid.
    Skal jeg benytte mig af min fortrukne forhandler, skal jeg tage en time tidligere fri fra arbejdet, eller køre i arbejdstiden.

Og til hvad Fanta siger, så skal man huske at det også går den anden vej. Altså, når vi giver penge i udenlandske hænder, så forbruger udlandet også danske varer, og det holder på nogle arbejdspladser. Så nej, vi lukker ikke kun arbejdspladser, vi åbner også mulighed for nye.

• #19   23. apr 2009 Jeg har købt alt mit gear i danmark undtagen min potte og er faktisk træt af jeg gjorde det da jeg kunne have sparet en del hvis jeg havde bestilt det i udlandet:

Jakke: ca. 1500 kr
    Hjelm: ca.1400 kr
    handsker: ca. 300 kr
    Pazzo greb: ca. 1000 kr

Et lille udpluk men alligevel kunne jeg have sparet: 4200 kr bare på dette.

Min Yoshimura potte hentede jeg lidt tilbud hjem på og bedste og værste var: 7299 kr inkl forsendelse, bedste var 6400 eks forsendelse. I USA med told/moms/forsendelse osv kom jeg af med lige godt 3300 kr og en leveringstid INGEN dansk forhandler kunne matche.

Jeg ville også vælge en dansk butik hvis ikke priserne var så skyhøje. Men med de besparelser, også grundet valutakurser der er i øjeblikket eller har været er det altså ALT for fristende at lade være.

Så er der det med at handle i den lokale MC forretning... Tja, jeg købte 2 par Red Route draggin jeans i den lokale og regnede med at kunne få det byttet tilbage for penge hvis konen ikke brød sig om dem.
    Det kunne jeg så ikke og står nu med et tilgode-bevis på 3000 kr som jeg skal af med smiley Det er min egen fejl da jeg bare kunne have spurgt, men de ser hverken min MC til service eller mig i den butik mere...
    Ved internet-handel er man altid sikret sig 14 dages fortrydelses-ret alle steder, det er da noget man kan tage og føle på.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #21   23. apr 2009 FV motor giver 25 % rabat på dæk, og Vagn Jensen gjorde ihvertfald sidste år

• #22   23. apr 2009 det er ikke kun forhandlerne den er gal med, nogle importører tager sig godt betalt i dk

et af de store dækmærker kræver mere for et bagdæk af forhandlerne (exkl. fragt) end jeg kan få det leveret til fra england

• #23   23. apr 2009 man skal bestemt os huske leveringstid fra de danske forhandlere, hvem faen gider vente en måned på et par nye støvler f.eks, når man ka få dem inden for en uges tid fra england og så samtidig spare en masse penge. og sådan går det igen med mange varer.

beskyt de danske forretninger... tjaa i inden krisen ramte hele verden, tror jeg vidst ik der var nogen mc forhandlere der led overlast... salget af cykler er eksploderet de sidste par år...

Kommentér på:
Hvordan kan det være

Annonce