919 visninger
|
Oprettet:
Smørring af kæde? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Kunne godt tænke mig at høre hvordan i smøre jeres kæde? Er nemlig selv lidt i tvivl..
Er det ikke bare at sprøjte ind på de ruller som bliver blanke, og så ikke mere end det?
Og hvordan gør i jeres kæde ren? Min kæde er nemlig godt sort og fedtet på siden.. Er det bare at tag noget petroleum og sprøjte på, og så gnubbe med en børste?
Mvh
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 168
Derefter sætter jeg baghjulet på plads igen og starter mc'en mens den står på bagløfteren, sætter den i 1. og sprayer ned på toppen af den nederste del af kæden, mens kæden løber rundt i tomgang.....
I løbet af sæsonen kan jeg så nøjres med at hver gang jeg har kørt en tur så slutter jeg lige af med at spraye det nederste stykke af kæden, kun lige de 10 cm der er tilgængelig når den står stille.... Det er bedst at spraye din kæde mens den er varm og ikke skal køre før den er klod igen... På den måde skirer du at få olien godt ned bag O-ring/X-ring......
Have fun
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.033
Kædefedt sprøjtes på når du kommer hjem fra køretur og kæden er varm.
JLL
jul 2005
Følger: 25 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.580
I en moderne kæde er alle ledene smurt og forseglet med en O-ring fra fabrikken, du kan altså ikke smøre ledene, kun rullerne.
Kæden gør du ren i lampeolie, og så skrubber du med en gammel tandbørste, eller ligende, du må ikke bruge højtryks renser, eller tryk luft, til at vaske og tørre kæden, da du risikere at presse skidt forbi O-ringen, og ødelægger kæden.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 161
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7
Petrolium og lampeolie.. Same-same.. Det er to ord for næsten det samme.. Du kan vidst også bruge diesel, men i det er jeg ikke helt sikker..
mar 2007
Har du et overskudslager af petrolium, eller er du bange for lampeolie :o).
JLL
mar 2007
Så er du så dejlig fri for at tænke på smøring overhovedet ;o)
JLL
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
JLA
aug 2006
Det var fordi jeg købte en hel flaske med petrolium til at gøre fælgene rene. Så kunne jeg ligeså godt bruge det til kæden os..
mar 2007
Det er absolut ikke nødvendigt at stå og nusse med at smøre andre steder, hvilket (som jeg ser det), også er hvad René skriver, og som i øvrigt efter min mening er fuldt tilstrækkeligt og i øvrigt korrekt frengangsmåde.
;o)
JLL
aug 2006
Smørring af kæde?