{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Ang. smørring af kæden. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle!

Jeg går lige til sagen her....

Har læst flere steder at man helst skal smøre kæden mens den er varm, så det binder bedre.
Men først skal den jo renses med fx. lampeolie.

Og så er det jeg tænker, når min kæde er blevet renset med lampeolien, skal jeg så bare køre et par km. på en helt tør kæde, for at gøre den varm, eller hur?
Og vil kæden ikke tage skade, hvis den er helt tør? Eller har det måske ingen betydning hvis det bare er et par km?

Håber I forstår hvad jeg mener, og på forhånd tak for svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. smørring af kæden.
  • #3   4. maj 2007 Nu bruger chain clean, men princippet må være det samme. Når jeg har været ude at køre kæden varm, kan jeg godt nå at rense kæden og stadig smøre den mens den er varm. Olien bliver i hvert fald tyndere end på en kold kæde. Og det er vel derfor man skal smøre den mens den er varm, så olien bliver tynd og løber ned i ledene i stedet for at ligge sig ovenpå kæden.

    Er der nogen der ved om man kan købe en kædeolie der kommer ud som en skum og bliver flydende på en varm kæde? Jeg mener Belray engang lavede en.


  • #4   4. maj 2007 Super, mange tak for de hurtige svar!
    Og jeg vidste faktisk ikke at man ikke skal smøre den, lige inden man skal ud og køre smiley

    Takker smiley


  • #5   4. maj 2007 et lille trik!. Central støtteben, start og lad køre rundt i f.eks 2.gear og spray så "inden" i kæden. Så bliver det kørt bedre ud og ikke bare slynget af som hvis du sprayer uden på kæden. Selvfølelig skal kæden også have en sjat udenpå og siden engang imellem for at undgå den ruster osv.....

  • #6   4. maj 2007 Jacob Skovgård H - Super trik, men jeg har ikke central støtteben på min, og har heller ingen hjulløftere endnu smiley

  • #7   4. maj 2007 Vatslav benytter lige dit forum til et spørgsmål smiley :

    Jeg har det problem, at det ikke er muligt at få cyklen op på baghjuls-løfteren alene (eller er det?).... Man kommer jo ofte alene hjem til sin garage efter en lang tur, og der ville det være rart hvis man lige hurtigt kunne få den på løfteren og smøre kæden, så den er klar til næste dag...

    Nogen der har samme problem, eller har en løsning på det...

    Mvh. Jacob


  • #8   4. maj 2007 Helt iorden Jacob, jeg har faktisk undret mig over det samme smiley

  • #9   4. maj 2007 Du kan da sagtens selv løfte den op ? Jeg har både en løfter til bagsvinger, og en løfter til "bobbins", og den første er self klart den besværligste, men det kan sagtens lade sig gøre alene.

    Og det med at køre kæden varm, min bliver sq aldrig varm uanset hvor langt jeg kører?


  • #10   4. maj 2007 Lund: Ok, det må jeg lige prøve så... Min er til bagsvingeren.... Ville sgu bare være ærgeligt hvis den væltede smiley

  • #11   4. maj 2007 O-ringene sidder der jo for at beskytte. men hvis kæden skiftevis bliver kold varm kold varm osv. bliver de så ikke hurtigt møre i det? man kan jo få desideret O-ringsfedt til sjovt nok O-ringe. Men ved ikke om kæden er så glad for det.

  • #12   4. maj 2007 sikkert er dumt spg ang rensning af kæden... men er det ikke bedre at bruge fx rense benzin i stedet for lameolie? lampeolie efterlader jo en fedet hinde.. mens rense benzinen bare fordamper...

  • #13   4. maj 2007 Lampeolie er ikke hårdt ved oringene, som andre produkter kan være. Og der sker vel ikke noget ved en fedtet hinde ? Kæden skal jo smøres alligevel.

  • #14   4. maj 2007 Hey Kwak.... Ja lidt snørllet, men mon ikke der er noget om det... det må jeg prøve ... tak smiley

  • #15   4. maj 2007 Snørllet = Snørklet

Kommentér på:
Ang. smørring af kæden.

Annonce