Ny/brugt lille mc. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal om ikke så lang tid ud og have mig en lille mc. Eftersom jeg kun har det lille mc kort, skal jeg have en med maks 35 heste. (Mener det er maks?)
Men jeg er i tvivl om hvad jeg vil få mest ud af at købe. Jeg tænker:
En større mc på ca. 600 ccm, som så bliver droslet ned. og derefter så får fjernet doslingen, så den bliver "stor" igen når jeg bliver 21. Prisen er lidt underordnet da jeg så kommer til at have den i mange år. Men maks de 60-80 tusinde. Mindre kan selvfølgelig også sagtens klare det!
http://www.kawasaki.dk/Ninja250R
Eller:
En lille mc, som jeg derved kan øve mig på i noget tid. Indtil jeg bliver lidt mere vant til at køre mc. Derved overvejer jeg en Kawasaki Ninja 250R. Rigtig lækker lille sag, til ikke så mange penge igen for en helt ny. Umildbart er det den jeg hælder mest til.
Men jeg har også overvejet en Hyosung GT250R. Billig og med en fin motor. Jeg ved bare ikke om den er for meget kina-plast, end en Ninja? Og om der er mere kvalitet i en Ninja, som man gerne vil betale ekstra for. Prisen på denne er jeg nemlig godt tilfreds med, men jeg vil gerne betale det ekstra for en Ninja hvis jeg kan mærke den store forskel efter et år eller to. Eller lige med det samme?
Hyosung: (link fjernet)
Og som sidste mulighed: jeg har en drøm om en Kawasaki ER-6n. Den er fandme fed, men stadig skulle den lige drosles osv. Men det bliver nok lidt mere i det længere løb, og om nogle år.
- Peter
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
De har noget slaglængde og bevarer derfor en rigtig god protion moment ved drosling, såjedes at de faktisk giver køreglæde og træk i droslede versioner.
Og når så droslingen kommer af, så har du fuld glæde.
Begynder du med en 250, så ryger du med ret stor sikkerhed ind i at skulle skifte cykel i løbet af et par år.
En 600 cc droslet R4, vil jeg ikke anbefale at drosle. Mas tager toppen af omdrejningerne, og de udvikler deres moment i det område man bortdrosler.
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 350
Mvh Michael
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 55
Men pengene ville helt klart ikke være spildt, hvis jeg købte den!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 746
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
- Men jeg var lykkelig for at jeg ikke valgte en 250'er da jeg købte.
Se evt på 400'er ræserne (har selv en tilsalg). Der får du meget mc for få penge.
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Herefter kan du købe en større maskine...
En stor maskine der er droslet, bliver bare en stor tung knallert, som bruger mere benzin på at lave mindre arbejde end en udroslet...
En maskine med 34hk fra start er derimod dimentioneret til motoren, den er lettere, og derfor hurtigere og nemmere at svinge med og bruger mindre benzin.
Jeg har selv det lille kort, og en 250cc maskine.
Uanset hvad så tror jeg gerne jeg vil prøve noget andet når jeg har haft den i 2-3år, selvom det var en stor maskine...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Personligt kan jeg godt lide at køre de små 250'ere med 30-40 hk. Og en af de sjoveste MC'er vi har haft i huset, var en VTZ250 med 45hk.
Er du heldig kommer den til DK i år:
www.bike.se/content/3051/
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
apr 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 55
Men nu begynder jeg næsten af overveje det...
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 350
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.816
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Det har været svært at få de smørede grin af flere motorsportsjournalister efter de har prøvekørt Baby Ninjaen. Den giver ubetinget rå køreglæde, og hvis den kan begejstre folk der lever af at teste motorcykler, så kan den nok også begejstre dig udover de to-tre år du er pisket til at køre på den.
Du får megen mere føling med MC kørslen hvis du starter på en utrolig letkørt og "ikke tung" maskine, der er til at håndtere.
Men prøv dem, og se hvad du falder for ........ altså når du kører dem, det er trods alt det det kommer an på.
http://fpn.dk/motor/mc/article1323228.ece
Rigtig god fornøjelse :o)
JLL
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
JLL
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det handler ikke bare om, hvor dan der er droslet, men også om hele motorens momentkarakteristik, og her er er volumen og slaglængde samt knastvinkler meget afgørende for, hvornår cyklen opnår et ordentligt moment. Er droslet ER6, SV650 eller NTV650 eller lignende er bestemt ikke noget, der håndterer som en tung knallert:-)
Ny/brugt lille mc.