{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Tænk Jer om derude... {{forumTopicSubject}}

Nu hvor sæsonen rigtig er gået i gang.. så skal vi huske en masse ting for at vi er sikre på at komme hjem igen.. i HEL tilstand helst..

Ved godt der sikkert er mange der allerede nu har klikket tilbage på forsiden for at finde noget andet der er mere spændende og knap så virkeligt... Men vi må alle se det i øjnene at det desværre er virkeligt..

Alt for mange motorcyklister mister livet eller føreligheden idag.. Selvfølgelig har det lidt at gøre med at der er flere mc'er på vejene.. Men lige så meget at vi nogen gange "sjusker" med vores egen sikkerhed.. For hvor mange herinde, hvis de stille spørger sig selv, kan sige at de altid har deres sikkerhedsudstyr på?? Ikke mange tror jeg. Det er så forbandet vigtigt at vi husker det.. Både for vores egen skyld.. Men så sandelig også for vores familier..

Uanset hvor smart nogen syns det lyder, så er der ikke nogen der er helt alene her i verden.. der er altid nogen som vil blive kraftigt berørt i sådan en situation.

Så husk det nu venner.. ALTID HJELM OG UDSTYR PÅ UANSET HVOR KORT EN TUR DET ER!!!!

Og til Jer som stadig synes de er hævet over andre dødelige og mener de kan kører lige så tosset de vil. De skal lige klikke på det her link så de kan få en fornemmelse af hvor galt det kan gå. (Ikke for sarte sjæle, så er i advaret.)

(link fjernet)

Håber vi får mange fornøjelige ture i sæsonen uden uheld..

Vi ses derude..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk Jer om derude...
  • #1   19. apr 2009 jo tak ilm hr ,pas på jer selv og ikke mindst andre derude

• #2   19. apr 2009 Tak for indlægget. Det havde jeg ikke skænket en tanke før nu.
    Jeg har ofte undret mig hvorfor jeg får hudafskrabninger og buler i hovedet når jeg vælter, men havde aldrig troet det kunne skyldes jeg kørte i bar røv og nedrullet kondom.
    Tak.

• #3   19. apr 2009 Ikke for at forklejne udstyr, for det vil jeg ikke - men det allervigtigste stykke sikkerhedsudrustning sidder mellem ørerne og det kaldes bevidst sikker trafikadfærd!

Det er langt bedre ikke at få brug for sit udstyr smiley

• #4   19. apr 2009 Helt rigtigt Knud..

Det er der desværre bare for mange der glemmer..

• #5   19. apr 2009 Simon (Århus)

LOL

...Udover det synes jeg sikkerhed er op til den enkelte og ingen bliver jo enige on hvad der er nødvendigt osv.

Godt initiativ Claus. Personligt kører jeg med læderjakke, dragin jeans, hjelm og handsker ...hvilket i nogles øjne jo slet ikke er nok. Har dog evervejet det rygskjold et par gange

• #6   20. apr 2009 Ja lad os da hurtigst muligt få de satans motorcykler forbudt ved lov, de er jo livsfarlige !!!!
    Så kunne vi passende forbyde alkohol for alle under 50, der er jo folk der kan finde på at drikke mere en 5 genstande og så foretager de sig alt mulige farlige ting.
    Lad os da også forbyde cyklister, de dør jo som fluer !!! Helt ærligt, de kan finde på at cykler 45km/t på 15mm brede dæk, uden lædertøj, hjelm handsker og det der er værre !!!

Tsk stk stk

Lev livet, lev det nu, idag kan være den sidste dag !!!

• #7   20. apr 2009
    Kim(6920Videbæk) O:

Rigtigt nok at vi skal leve livet nu. Og at idag kan være den sidste.. Men hvorfor sætte liv og lemmer på spil bare fordi ens kværn kan køre mere end 200?? Desuden så er det sjældent den døde motorcyklist der torpederer en autocamper, med en famile på 5 ombord, med 200 km/t som skal leve med traumer resten af sine dage vel??

Husk nu på at der findes andre mennesker i trafikken end os selv.. Det er jo ikke bare autocamperen der bliver smadret... det gør menneskene i den også.. psykisk.. HUSK PÅ DET!!!

• #8   20. apr 2009 Ja det er da ganske korrekt, men desværre findes der iblandt os særdeles naive mennesker som tror de kan forhindre trafikdrab !!??!!
    Det er de samme naive mennesker som laver den ene kampagne efter den anden for at prøve på at få UHELD til at forsvinde.

De kan stikke deres skræmme kampagner derop hvor der ALDRIG kommer lys, de hjælper IKKE en skid !!! Der er ikke noget der rager Brian eller Muhammad på 18 år mere end 100 billeder af døde lemlæstede mennesker hvor forældrene står ved siden af med hænderne om hovedet !!! De ser døde lemlæstede mennesker hver eneste dag på TV2 eller ekstrabladet.dk

Nej uddannelse er vejen frem, men det er der bare ikke en eneste i denne lille latterlige andedam der nogensinde kommer til at fatte !!!! Desværre prøver vi stadig at stramme reglerne, hæve straffen og lave flere latterlige kampagner i stedet for at tænke bare lidt udenfor boksen !!!

Beklager jeg brokker mig i lige præcis din tråd, men jeg er bare fyldt til randen af latterlige sider som den du linker til.

• #9   20. apr 2009 Ser det ikke som brok.. overhovedet ikke.. Vi hellere kalde det for en debat og en huskeseddel til dem som har glemt det...

Men må nok indrømme at jeg er mere træt af at læse om de motorcyklister som mister livet (på daglig basis snart) pga de har mistet kontrollen over sin mc i al for høj fart.. eller knalder ind i siden af en bil i et vejkryds.. Nej så hellere hjemmesider med skræmmebilleder og andre skræmme kampagner... For lur mig om ikke det får størstedelen af de mc-ister der kører omkring til lige at lette lidt på gashåndtaget ude i trafikken..

Vi kan ikke forvente at billister kan bedømme farten på en mc når den kommer med 200 km/t på en landevej.. DET KAN DE BARE IKKE!!!

Vil også lige gøre det klart at jeg støtter op omkring flere track-days og køretekniske kurser så folk kan lære at håndtere deres mc. Og ikke mindst få lov til at fyre deres motorcykel helt af..

Disse ting bør ikke foregå ude i trafikken.. OG DET MENER JEG!!!

Men der vil altid være nogen som er udenfor pædagogisk rækkevidde og gir fanden i andre menneskers ve og vel.. og disse mennesker kan man ikke gøre så meget ved desværre.. ikke med nuværende dansk lovgivning...

• #10   20. apr 2009 hvor mange tænker ,,DET GÅR NOK denne gang uden hjelm og jakke + buks. lige denne gang,,,
    der er mange gange jeg tænker på min familie min kæreste. inden jeg køre ,, så går der sku et lille lys op for mig.hvad ville de tænke føle vis jeg kørte galt,eller gik bort,,
    det er ikke kun mig jeg tænker på , men også alle andre, så køre pænt ,,
    vi har et dårligt ry i forvejen,,,
    der er rigligt der er gået bort ind til nu R.I.P..

• #11   20. apr 2009 Kim(6920Videbæk) O

Nu er der så nogen der har fattet at det er Brian og muhammad på 18 år der er ligeglade... Grundet dette koster en kasko til dem vilde summer vi andre ville rykke håret af os selv over. Det kan man da kalde "uddannelse", lær af dine fejl eller betal ved kasse 1

• #12   20. apr 2009 >Kim. Jeg har set flere "Skræmme" kampagner, og er hver gang blevet påvirket og de har fået mig til at tænke, så at de ikke virker, passer ikke. Og at de viser død og ødelæggelse i tv2 nyhederne bagefter kan jeg nu sagtens adskille fra trafikuheld.

Uddanelse, ja det kunne være en go ide som du siger.,

Man burde vise www.ride2die.com hjemmesiden frem under teoriundervisningen, tror det kan få flere til at tage nødvendigt sikkerhedsudstyr på.

Take care

• #13   20. apr 2009 så længe der er mc er der fjolser på to hjul, det kan ingen skræmmekampagner ændre!!!!
    jeg så nogle fjolser i dag ved munkebjerg ved vejle, for stærkt ind i svinget på sit nye legetøj, ha ha jeg lo for mig selv, det kræver forståelse af vejbane, køreforhold, hensyntagen til andre også bilister når man drager ud og vil vise sig, jeg sad ganske kort og tænkte på om han nu vil give en eller anden bilist skylden, for det er jo ganske sjældent at mckørere har skylden !!!

• #14   20. apr 2009 Det er ihvert fald sjældent de indrømmer det...

• #15   20. apr 2009 Der er fjolser på mc, fjolser i bil og fjolser der kommer alvorligt til skade på anden vis - sådan er mennesker.
    Men det hjælper at tænke sig om, så stiger chancen for overlevelse ganske gevaldigt, både i trafikken og andre steder.......

• #16   20. apr 2009 Anders C - Det skal jo gå galt det der. (i dit link) Idioten prøver at
    køre rundt i et sving på en Harley. Det kan jo ikke lade sig gøre.
    Sving aldrig på en Harley.

• #17   20. apr 2009 Hvor er jeg dog træt af det evindelige pas på og svælgen i ulykker

tag nu og nyd turen på MC istedet, der er snart mange der lyder som en flok neuretikere på valium og med forfølgelses vanvid.

At køre MC er et valg man tager, længere er den ikke

• #18   20. apr 2009 Det kan godt være det er et valg man tager, men det skader jo ikke at bruge hovedet og tænke sig lidt om når man kører, og lade være med at tro at man er udødelig (Hvilket mange desværre tror de er)...

Måske lever man ikke i morgen, man derfor behøver man jo ikke øge risikoen mere end højest nødvendigt. Tænker her på dem som brager afsted med 200+. Det kunne jo desuden koste liv med den/dem som man evt påkører hvis uheldet er ude?

• #19   20. apr 2009 Rene J > God tur, selvfølgelig kommer du hjem. Det sker jo kun for naboen smiley

• #20   20. apr 2009 Igen så vise ord fra Ballemand :=))

• #21   20. apr 2009 Kan også kun tilslutte mig Grauballemanden! Det er farligt at leve, at køre MC gør det ikke mindre farligt.... Nyd turen eller stå af..... Længere er den ikke i min bog... Hvad folk ønsker at gøre for at højne deres overlevelsesprocent er op til dem.... Lidt ligesom nogen mener de lever længere fordi de ikke ryger og ikke spiser fedt.....

PS. Bacon er den eneste anerkendte grønsag der findes!

God sommer og god sæson!

• #22   20. apr 2009 Honda 750 s sælges S > Det kan vidst ikke siges meget bedre!!!

• #23   20. apr 2009 ...kan man ikke nyde en køretur hvis man er iført beskyttelse ?

Det lyder lidt til at være enten eller med de indlæg her, ikke at jeg skal kritisere, folk bestemmer selv. Men godt indlæg, som gerne tåler gentagelse.

• #24   20. apr 2009 Det er meget muligt at rygere forkorter deres liv med nogen år.. og det er meget muligt at ved at spise for fed mad at man også forkorter ens liv med nogen år...

Men risikoen for at miste livet på et splitsekund, ved at tage et ekstra stort hiv af cigaretten, eller en ekstra stor mundfuld bacon, er trods alt betydelig mindre end ved at hamre ud af en lille landevej på baghjul med flere hundrede km/t..

Desuden er der ikke andre der kan have indflydelse på ens liv og førelighed ved middagsbordet.. Man bliver ikke lemlestet ved at ens sidemand pludselig rækker ind over en for at tage en ekstra kartoffel..

Det gør man så til gængæld i trafikken.. Og man behøver ikke køre mere end 60 km/t gennem byen for at få hovedet revet af i en bil som drejer ud fra en sidevej.. eller for den sags skyld med 100 km/t på en landevej hvor en landmand skal od på vejen for at komme ud til sine marker...

Som "Honda 750 s sælges S" skriver højere oppe.. så er det sgu ikke det med at man selv kommer i rullestol eller bliver gravet ned til ormeføde der betyder noget.. Det er sgu folks egen sag.. Nej det er de efterladte og dem som overlever ulykkerne det i virkeligheden går ud over.. Men som skrevet før.. er der nogen i dette samfund som kun tænker så kortsigtet at de bare synes det er det fedeste at dreje håndtaget helt i bund..

Havde selv en bekendt der for 5 år siden bankede frontalt ind i en norsk varebil.. Han mærkede af naturlige årsager intet.. han var død på stedet.. Men personerne i varebilen har et traume for livet.. Og man kan forestille sig hvordan det må være at se et menneske i øjnene et splitsekund før vedkommende mister livet.. Ikke spor fedt vel??

Hans familie blev endnu hårdere ramt.. Søsteren gik fuldstændig i sort.. og der skulle gå 2 år inden hun kunne arbejde igen.. dog kun i et deltidsjob.. Før var hun ingeniør ved en større virksomhed.. i dag er hun rengøringsassistent..

Hans mor fik en svær depression og har ikke været den samme siden..
    Forældrene er siden blevet skilt...

Hans ekskone gik dog ikke helt ned med flaget.. men drømmer stadig om hvordan ulykken skete.. Hun drømmer hun sidder i varebilen og ser Thomas smadre ind i bilen...

Hans to børn kommer aldrig på weekend hos deres far igen...

Thomas var også en af de gutter der altid levede et liv på kanten.. og havde også den holdning at man skal leve i nuet.. Han kørte roadracing på forholdsvis højt plan og vidste hvordan man håndtere en mc. (Bedre end mange af Jer som læser dette her) Han glemte bare lige at andre bliver hårdere ramt end ham selv..

Ulykken skete med ca 150 km/t (Iflg politiets opmålinger) på en lige vej...

Og til alle jer der mener i er verdensmestre på to hjul.. DET ER I IKKE!!!

Æret være Thomas' minde...

• #25   20. apr 2009 Hvordan forbedres din sikkerhed ved at jeg kører i "korrekt" udstyr?

Man skal selvfølgelig ikke udsætte andre for unødig fare, men det du syntes ser farligt ud syntes jeg måske ikke er så farligt..... Hvem sætter normen og grænserne? Jeg er ikke så god til det der med at andre skal sætte normer og grænser for mig.... Det er en del af min rebelske natur... nok også derfor at jeg kører MC.... ikke fordi jeg er 55 år og har fået råd pga. friværdien i mit hus og endelig har fået lov af konen.... Men loven skal da overholdes det er klart... men en overhaling og en sen opbremsning kan se voldsom ud fra en sofacykel, men hen over kåbeglasset på en R1 eller andet sportsmaskine ser det måske ikke så slemt ud...... Nåmen vi bliver sku aldrig enige og der skal være plads til alle der ude syntes jeg....

God sæson! smiley

• #26   20. apr 2009 Er der nogen der har en violin til overs? ZZZZzzzzzzZZZZzzzzzz

• #27   20. apr 2009 Skræmmende at folk er så ligeglade med deres eget og andres liv...

• #28   20. apr 2009 Hold da op

Tror da vist du misforstår hvad jeg skriver, og lægger ord i min mund smiley (SLUT) står for din regning.

Men forklar lige hvor du læser alle de holdninger du kan drage ud af mit indlæg.

Jeg siger ikke at man ikke skal tænke sig om, jeg er bare træt af at det skal gøres til raket videnskab at køre MC.

Og hvis det er det der gives udtryk for som kværner i jeres hoveder hver gang i sætter jer på en MC må det være svært at nyde det

Så tag lige og hold hestene igen, inden i lægger for store analyser af min person og holdning.

Herre jemini siger jeg lige

• #29   20. apr 2009 Citat

At køre MC er et valg man tager, længere er den ikke.
    Deri skriver du jo egentlig også, at kan man ikke tåle mosten ( riisikoen for egne og andres ulykker) så skal man ikke køre..

Citat slut

Hvad er der odiøst i det, der er ALTID en risiko i trafikken, om du så er på trædecykel, og er man ikke klar til at tage risikoen i trafikken skal man jo blive væk.

intet nyt i det

Men hvis det hjælper jer at skrive stolpe op og ned om det emne, så værsgo, jeg har min mening i har jeres fred med det.

men at tro det lyksaliggørende mht. sikkerhed er udstyr så tager i fejl

det mest relevante i det her indlæg er overskriften

• #30   20. apr 2009 right, Grauballe !!
    ( tænker her på din sidste sætning ).

• #31   20. apr 2009 Vil lige dele sol og vind lige her.. For der er rigtige ting i hvad i skriver hver for sig..( grauballemanden * og Honda 750 s sælges S)

Selvfølgelig skal man ikke lade de tanker om død og lemlestelse kværne løs i ens hoved når man er på vejene.. Så kan man lige så godt blive hjemme.. Men inden man lukker op for svinet er der aligevel god grund til at lade de tanker strejfe en. Og lige overveje en enkelt gang til om det er det værd.. For der skal så lidt til..

Men som grauballemanden * også skriver, så er det ikke udstyret alene der gør det sikkert at køre på mc.. Udstyret er bare med til at mindske de skader man måtte pådrage sig i et evt uheld.. Men kører man alligevel med 200+ konstant kan man lige så godt køre i bar røv.. For der gør udstyret ikke de store forskelle hvis man tager den på snotten ind i et skilt eller lign.

Men hvis man, som mange, tænker sig om og kører fornuftigt, kan udstyret tit være forskellen på en lille hudafskrabning og et par blå mærker, og så en et-værelses med låg..

Hovedsagen er bare at man tænker sig om og er klar over hvilke konsekvenser det kan have både for en selv, men så sandelig i den grad også for andre..

Har mere respekt for dem der kan køre 90 km/t konstant på en risraket end dem der bare fyrer den maks af så snart man ser et lige stykke vej..

• #32   20. apr 2009 Det fortryder du den dag du kommer ind i en halvskarp kurve hvor der er tabt noget sand/grus/jord på vejen.. og det uanset hastighed vil jeg godt turde sige..

Men hver sin stil som man siger.. Det er trods alt kun dig selv det går ud over så..

• #33   20. apr 2009 Nå ok... he he.. så er du halvsikker i det alligevel.. smiley

• #34   20. apr 2009 Enig.. Der findes lidt for mange af de "udødelige" på vejene.. både på 2 og på 4 hjul...

• #35   20. apr 2009 nu kan jeg så være fræk at spørge ( Honda 750s og Claus A );

- anser I aldrig jer selv for at tilhøre den gruppe ?
    - kører I aldrig lejlighedsvis for stærkt ?

Jeg vil sgu ikke gøre mig bedre end jeg er og erkende at jeg ind imellem så i jeres øjne tilhører den "korrumperede" flok af "udødelige"..........

• #36   20. apr 2009 Skræmmende billeder må man sige og forstår slet ikke at folk tør vride håndtaget på en i bymæssig bebyggelse. Eller når folk ligger cyklen godt ned i sving, hvor de reelt ikke aner hvordan vejens overflade er eller hvordan vejen fortsætter. Ser desværre tit og ofte folk i området (Gellerup) køre i shorts og t-shirt, og skal da ikke være hellig, for det har jeg selv gjort før jeg blev klogere(heldigvis ikke af skade) Håber bare at idioterne kun skader sig selv og ikke andre. Kører på en gammel Boldor der skam godt kan komme fremad, og selv på sådan en gammel sag kræver det konstant koncentration at overholde fartgrænsen. Men netop fartgrænsen vil jeg mene er ens bedste ven, når det gælder om at holde ulykkerne på afstand. Samt at placere sig fornuftigt på kørebanen og ha' et godt overblik over trafikken. Eks. "kører ud af silkeborgvej i århus da en bil foran laver nogle bratte sving frem og tilbage i kørebanen. Trækker ud mod midten (bred vej) og ligger mere afstand til bilen. Kort efter drejer bilen ind mod fortorvet og smadrer ind i en parkeret mercedes med en trailer på krogen. Traileren nærmest forsvandt og efterlod kun pindebrænde og noget der lignede hjul. Manden var faldet i søvn bag rettet" Følte ikke på noget tidspunkt at jeg var tæt på at blive involveret, men alligevel blev jeg da lidt spooked. Har flere eksempler i den retning bla. med en usvingende pizzamand jeg var i nærkontakt med.
    Nå, men min pointe er at man konstant skal være opmærksom på "de andre idioter" og altid gå ud fra at man bliver overset eller fejlbedømt.. og altså handle/køre med det i baghovedet.. Happy riding.

• #37   20. apr 2009 Jeg må indrømme at alle de selvforherligende indlæg af gamle mænd der jo slet ikke burde køre MC så farligt det jo er, keder mig umådeligt.... bla bla bla lalala!!!! Køb dog en VW og lev livet bag 4 airbacs, ABS og hvad det alt sammen hedder. Alt der der gammelmandsformynderi hører sku ikke hjemme her... Hvis jeg vil høre på sådan noget kan jeg sku ringe til min mor haha...

Bare rolig sidste ord fra min hånd i denne sag smiley Go sommer all!

• #38   20. apr 2009 bumelumebumelum sjov tråd ... nu vil jeg ud og give gaaaas :=)

• #39   20. apr 2009 Honda - jeg har selv 3 juveler og en bedårende hustru jeg ikke vil undvære for noget som helst i hele verden, men;

et uheld kan opstå til hver en tid uanset hvor meget man sikrer sig, og det behøver ikke være ens egen skyld;
    - tag nu bare mc'isten i Rønde for nyligt( bilist kører ud for fuld stop kombineret med tæt tåge ).......
    Nu er det jo ikke sådan, at jeg f.eks. blæser afsted på landevej med 200 - li'som du sikkert også selv ligger på over 80, for ellers overhaler bilerne dig hele tiden, og det er mindst lige så farligt.
    Eksempelvis tror jeg ikke på, at du troligt ligger på 80 hvis begge dine sidespejle er fyldt op af 1 stk. Scania 143H lastvognstrækker der kører for tæt på dig - så giver du den sikkert lidt hane ( læs: 80 + ) for at komme på sikker afstand........

Kører du mc, er det dit valg
    Springer du i faldskærm, er det dit valg
    Kører du bil, er det dit valg
    ( Vælger du ingen af disse 3 ting, er det dit valg )

• #40   20. apr 2009 Passiv rygning er sq farligere end at køre MC ...

• #41   20. apr 2009 Rene J: Pas nu på med at sige herinde at du faktisk godt kan køre MC, så skal du nok komme ned med nakken !!!!!

Jeg har 25kvm lyserødt vat-tæppe, måske skulle jeg klippe det op i 2½x2½ stykker og så sende til alle dem der hyler løs i kor.

Kommentér på:
Tænk Jer om derude...

Annonce